Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi

Yıl 2017, Cilt: 32 Sayı: 4, 55 - 62, 26.12.2017
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022

Öz

Dampersiz kamyonların yükünün boşaltılmasının en verimli yolundan birisi Hidrolik Kamyon Boşaltma
Platformlarının (HKBP) kullanılmasıdır. HKBPler dizayn edilirken platformun güvenilirliği ve malzeme
maliyeti göz önünde alınmalıdır. Bu sebeple, bu çalışmada, üç farklı HKBP tasarımı farklı operasyon
pozisyonlarındaki gerilme dağılımları ve maliyeti düşünülerek karşılaştırılmıştır. CATIA V5 ve ANSYS
Workbench yazılım programları üç boyutlu modellerin hazırlanması ve bu modellerin gerilme analizleri
için kullanılmıştır. Yapısal analiz sonuçları en yüksek von-Mises gerilme dağılımlarının 93,41 MPa ve
210,29 MPa arasında olduğunu göstermiştir. Yapıda kullanılan malzemeler gerilme dağılımlarına göre
seçilmiştir. Malzeme maliyeti karşılaştırılmış ve sonuçları da sunulmuştur. Ayrıca platform yapısının
von-Mises gerilmelerinin yatay pozisyonda 45o
eğik pozisyona göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. 

Kaynakça

  • 1. Wu, J., Gao, J., Luo, Z., Brown, T.,2016. Robust Topology Optimization for Structures Under İnterval Uncertainty. Advances in Engineering Software, Vol. 99, 36–48.
  • 2. Silori, P., Shaikh, A., Nithin Kumar, K.C., Tandon, T., 2015. Finite Element Analysis of Traction Gear Using ANSYS. Materials Today: Proceedings, Vol. 2, 2236–2245.
  • 3. Helou, M., Vongbunyong, S., Kara, S., 2016. Finite Element Analysis and Validation of Cellular Structures. Procedia CIRP, Vol. 50, 94–99.
  • 4. Balomenos, G.P., Genikomsou, A.S., Polak, M.A., Pandey, M.D., 2015 Efficient Method for Probabilistic Finite Element Analysis with Application to Reinforced Concrete Slabs. Engineering Structures, Vol. 103, 85–101.
  • 5. Bošnjak, S.M., Gnjatović, N.B., Momčilović, D.B., Milenović, I.L.J., Gašić, V.M., 2015. Failure analysis of the mobile elevating work platform. Case Studies in Engineering Failure Analysis, Vol. 3, 80–87.
  • 6. Ren Y., Yu Y., Zhao B., Fan C., Li H., 2017. Finite Element Analysis and Optimal Design for the Frame of SX360 Dump Trucks. Procedia Engineering, Vol. 174, 638 – 647.
  • 7. Covill, D., Blayden, A., Coren, D., Begg, S., 2015. Parametric Finite Element Analysis of Steel Bicycle Frames: The Influence of Tube Selection on Frame Stiffness. Procedia Engineering, Vol. 112, 34–39.
  • 8. Nor, M.A.M., Rashid, H., Mahyuddin, W.M.F. W., Azlan, M.A.M., Mahmud, J., 2012. Stress Analysis of a Low Loader Chassis. Procedia Engineering, Vol. 41, 995–1001.
  • 9. Hadi, M.N.S., Yuan J.S., 2017. Experimental Investigation of Composite Beams Reinforced with GFRP I-beam and Steel Bars. Construction and Building Materials, Vol. 144, 462-474.
  • 10.Rivera J.A., Aguilar E., Cardenas D., Elizalde H., Probst O., 2016. Progressive Failure Analysis for Thin-walled Composite Beams Under Fatigue Loads. Composite Structures, Vol. 154, 79–91.
  • 11. Li, Y., Shan, W., Shen, H., Zhang, Z. W., Liu, J., 2015. Bending Resistance of I-section Bamboo-steel Composite Beams Utilizing Adhesive Bond

Design and Analysis of Hydraulic Truck Unloading Platforms

Yıl 2017, Cilt: 32 Sayı: 4, 55 - 62, 26.12.2017
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022

Öz

One of the most efficient ways of unloading undumped trucks are using Hydraulic Truck Unloading
Platforms (HTUP). HTUPs should be designed carefully by considering the reliability of the platform and
its material cost. Therefore, in this study, three different HTUP designs were compared by considering its
stress distribution at different operational positions and their costs. CATIA V5 and ANSYS Workbench
software programs were used in order to prepare three-dimensional models of the platforms and their
structural analyses. Structural analysis indicated that maximum von-Mises stress distribution of platforms
are between 93,41 MPa and 210,29 MPa. The materials of the frame were selected according to stress
distribution. Material costs of the frames were compared and the results were presented, as well. It was
also found that von-Mises stresses on the frame of the platform are higher at horizontal position than the
45o
inclined position. 

Kaynakça

  • 1. Wu, J., Gao, J., Luo, Z., Brown, T.,2016. Robust Topology Optimization for Structures Under İnterval Uncertainty. Advances in Engineering Software, Vol. 99, 36–48.
  • 2. Silori, P., Shaikh, A., Nithin Kumar, K.C., Tandon, T., 2015. Finite Element Analysis of Traction Gear Using ANSYS. Materials Today: Proceedings, Vol. 2, 2236–2245.
  • 3. Helou, M., Vongbunyong, S., Kara, S., 2016. Finite Element Analysis and Validation of Cellular Structures. Procedia CIRP, Vol. 50, 94–99.
  • 4. Balomenos, G.P., Genikomsou, A.S., Polak, M.A., Pandey, M.D., 2015 Efficient Method for Probabilistic Finite Element Analysis with Application to Reinforced Concrete Slabs. Engineering Structures, Vol. 103, 85–101.
  • 5. Bošnjak, S.M., Gnjatović, N.B., Momčilović, D.B., Milenović, I.L.J., Gašić, V.M., 2015. Failure analysis of the mobile elevating work platform. Case Studies in Engineering Failure Analysis, Vol. 3, 80–87.
  • 6. Ren Y., Yu Y., Zhao B., Fan C., Li H., 2017. Finite Element Analysis and Optimal Design for the Frame of SX360 Dump Trucks. Procedia Engineering, Vol. 174, 638 – 647.
  • 7. Covill, D., Blayden, A., Coren, D., Begg, S., 2015. Parametric Finite Element Analysis of Steel Bicycle Frames: The Influence of Tube Selection on Frame Stiffness. Procedia Engineering, Vol. 112, 34–39.
  • 8. Nor, M.A.M., Rashid, H., Mahyuddin, W.M.F. W., Azlan, M.A.M., Mahmud, J., 2012. Stress Analysis of a Low Loader Chassis. Procedia Engineering, Vol. 41, 995–1001.
  • 9. Hadi, M.N.S., Yuan J.S., 2017. Experimental Investigation of Composite Beams Reinforced with GFRP I-beam and Steel Bars. Construction and Building Materials, Vol. 144, 462-474.
  • 10.Rivera J.A., Aguilar E., Cardenas D., Elizalde H., Probst O., 2016. Progressive Failure Analysis for Thin-walled Composite Beams Under Fatigue Loads. Composite Structures, Vol. 154, 79–91.
  • 11. Li, Y., Shan, W., Shen, H., Zhang, Z. W., Liu, J., 2015. Bending Resistance of I-section Bamboo-steel Composite Beams Utilizing Adhesive Bond
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erinç Uludamar Bu kişi benim

Gökhan Tüccar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 32 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Uludamar, E., & Tüccar, G. (2017). Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 32(4), 55-62. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022
AMA Uludamar E, Tüccar G. Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi. cukurovaummfd. Aralık 2017;32(4):55-62. doi:10.21605/cukurovaummfd.371022
Chicago Uludamar, Erinç, ve Gökhan Tüccar. “Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn Ve Analizi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 32, sy. 4 (Aralık 2017): 55-62. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022.
EndNote Uludamar E, Tüccar G (01 Aralık 2017) Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 32 4 55–62.
IEEE E. Uludamar ve G. Tüccar, “Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi”, cukurovaummfd, c. 32, sy. 4, ss. 55–62, 2017, doi: 10.21605/cukurovaummfd.371022.
ISNAD Uludamar, Erinç - Tüccar, Gökhan. “Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn Ve Analizi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 32/4 (Aralık 2017), 55-62. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.371022.
JAMA Uludamar E, Tüccar G. Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi. cukurovaummfd. 2017;32:55–62.
MLA Uludamar, Erinç ve Gökhan Tüccar. “Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn Ve Analizi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 32, sy. 4, 2017, ss. 55-62, doi:10.21605/cukurovaummfd.371022.
Vancouver Uludamar E, Tüccar G. Hidrolik Kamyon Boşaltma Platformlarının Dizayn ve Analizi. cukurovaummfd. 2017;32(4):55-62.