It is asserted that the art concept define the artifacts, human creations which leads to admiration
through powerful emotional impact which was created by them. Art philosophers emphasize
that comprehension of art might provide better understanding of other individuals. It was
claimed that empathy skills of an individual provide opportunities to learn indirectly without
direct experience via product of art. In the related literature empathy concept is asserted as a concept which take place in recent articles more
frequently than before. On the other hand, art
draw attention via providing learning through
modelling for people who has empathy skills, as
well as providing probabilities like better
understanding of self and better handling of life
problems. Human-art relationship has myriad of
intersections which hosts various opportunities.
The aim of this study is handling human-art
relationship and effects of art on individual -
through the conceptualization of art as a cognitive
and emotional simulation- via related literature.
As a conclusion it can be seen clearly that the
interactions between human and artistic
productions -either in any natural setting or
psychotherapy setting- bring out a kind of
cognitive simulation, produce a kind of
educational dynamic which affects social,
cognitive and emotional areas.
Art Cognitive Simulation Empathy Bibliotherapy Movie Therapy Conceptualization
Sanat kavramının, yarattığı güçlü duygusal etki gücü ile takdir edilen eserleri tanımladığı ileri
sürülmektedir. Sanat felsefecileri sanat kavrayışının, diğer bireyleri daha iyi anlama becerisi
sağlayabilme gücünü vurgulamaktadırlar. Empati becerisinin, insana doğrudan
deneyimlemeksizin sanat ürünü yoluyla ‘dolaylı öğrenme fırsatları’ sunduğu ileri sürülmektedir.
İlgili alan yazında empati kavramının giderek öncekinden daha çok bilimsel araştırma
makalesinde yer alan bir kavram oluşu dikkat çekmektedir. Diğer yandan sanat, ‘empati
becerisine sahip bireyin’ modelleme yoluyla öğrenebilmesinin yanı sıra, kendi kendini daha iyi
anlayabilmesi ve yaşam problemleriyle daha iyi başa çıkabilmesi gibi konularda sonsuz
olasılıklar yaratabilmesi yönü ile de dikkat çekmektedir. Sonuç olarak insan-sanat ilişkisinin -
çeşitli fırsatlar barındıran- sayısız kesişimlere sahip olduğu açıkça anlaşılmaktadır. Bu yazıda,
insan-sanat ilişkisinin ve sanatın birey üzerindeki etkilerinin, -sanatın bilişsel ve duygusal bir
simülasyon olarak kavramsallaştırılması üzerinden- ilgili alan yazın yoluyla ele alınması
amaçlanmaktadır. Sonuç olarak, insanın sanat ürünü ile etkileşiminin -ister bir terapi ortamında
niyet edilmiş bir araç olarak isterse herhangi bir doğal ortamda gerçekleşmiş olsun- sosyal,
bilişsel ve duygusal alanlarda etkisini gösteren bir çeşit bilişsel simülasyon, bir çeşit eğitim
dinamiği ortaya çıkardığı açıkça görülmektedir.
Sanat Bilişsel Simülasyon Empati Bibliyoterapi Sinematerapi Kavramsallaştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bizi sosyal medyadan takip edin!
https://twitter.com/AizoniaPublish
https://instagram.com/aizoniapublishing