Ego resilience is expressed as the ability to adapt to changing conditions.
Ego resilience, the foundations of which were laid in early childhood, are
influenced by genetic, environmental and individual factors. In this study,
it is aimed to investigate the ego resilience of preschool children with a
protective and biological family. The study group consisted of 126
children, 5-6 years old, with foster family (n = 58) and biological family
(n = 68). In the descriptive survey model, the data were collected with the
Child Ego Resilience Scale adapted by Önder and Gülay Ogelman (2011).
Descriptive statistics and independent sample t-Test were used to analyze
the data. Eisenberg and colleagues adapted Block’s Q-Sort method in
1996 to develop the Children’s Ego Resiliency Scale, which is a
measuring instrument that identifies the resiliency level of children. The
scale has parent and teacher forms. The scale with twelve items and 9-
point likert consists of one dimension. As a result, ego resilience levels
of children with biological families were found to be significantly higher
than children with foster families. The findings were discussed according
the literature, suggestions were developed to improve ego resilience at an
early age.
Ego Resiliency Preschool Period Foster Families Biological Families
Ego sağlamlığı, değişen koşullara uyum sağlayabilme yeteneği olarak
ifade edilmektedir. Temelleri erken çocukluk yıllarında atılan ego
sağlamlığı, genetik, çevresel ve bireysel faktörlerden etkilenmektedir. Bu
çalışmada, koruyucu ve biyolojik aileye sahip okul öncesi yaş çocukların
ego sağlamlıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu,
koruyucu aileye (n=58) ve biyolojik aileye (n=68) sahip 5-6 yaşında 126
çocuk oluşturmuştur. Betimsel tarama modelindeki çalışmada, veriler
Önder ve Gülay Ogelman (2011) tarafından uyarlanan Çocuk Ego
Sağlamlığı Ölçeği ile toplanmıştır. Eisenberg ve meslektaşları tarafından
Block’un Q-Sort yönteminden esinlenilerek 1996’da geliştirilen Çocuk
Ego Sağlamlığı Ölçeği, çocukların psikolojik sağlamlığını ortaya
çıkarmayı amaçlamaktadır. Ölçeğin anne-baba ve öğretmen formları
bulunmaktadır. On iki maddeli ve 9’lu likert türündeki ölçek, tek
boyuttan oluşmaktadır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler ve
bağımsız örneklem t-Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, biyolojik aileye
sahip çocukların ego sağlamlık düzeyleri koruyucu aileye sahip
çocuklardan istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde daha yüksek
bulunmuştur. Bulgular alan yazın ışığında tartışılmıştır, erken yaşlarda
ego sağlamlığının geliştirilmesi için öneriler geliştirilmiştir
Ego Sağlamlığı Okul Öncesi Dönem Koruyucu Aile Biyolojik Aile
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bizi sosyal medyadan takip edin!
https://twitter.com/AizoniaPublish
https://instagram.com/aizoniapublishing