Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EXAMINATION OF SELECTED SOLO VIOLIN WORKS BY J. S. BACH, H. I. F. VON BIBER, G. P. TELEMANN, AND J. PACHELBEL

Yıl 2023, , 591 - 601, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1294875

Öz

Baroque period covers the second half of the 17th and 18th centuries. It started around 1600 and ended 1750 the date of Johann Sebastian Bach’s death. In the Baroque period, instrumental music showed great progress, and works composed for solo instruments began to multiply. Performers and composers started to apply much more detailed musical ornaments, changed the notation style and started playing instruments with new techniques. Music from the Baroque period not only have a very important place in western classical music, but also they are performed and listened today. Among these works, the works composed for solo violin are quite remarkable and have taken their place among the most preferred ones by the performers. In this article, J. S. Bach's Allemanda from second Partita, Heinrich Ignaz Franz Biber's Passacaglia, Georg Philipp Telemann's Fantasia No.1 and Johann Pachelbel's solo violin work named Canon in D each of which are important representatives of the Baroque period, have been studied in terms of form, style, harmony and technique. In addition to informing about the Baroque period and its influence on instrumental music in the classical music, biographies of the composers are also briefly mentioned. It is foreseen that the form analysis data obtained as a result of this research will guide the performance of the works.

Kaynakça

  • Auer, L. (1926). Graded course of violin playing ın eight books. Carl Fischer, Inc, New York.
  • Coşgun, G. (2017). Heinrich Ignaz Franz von Biber'in Rosary Sonatları'nın keman edebiyatındaki yeri [Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi].
  • E. Brewer, C. (2016). The ınstrumental music of schmeltzer, biber, muffat and their contemporaries, routledge. Reprint Edition, Oxford.
  • İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. 9. Basım, Remzi Kitapevi.
  • Kaygısız, M. (1999). Müzik tarihi, başlangıcından günümüze müziğin evrimi. 3. Basım, Kaynak Yayınları.
  • Say, A. (1997). Müzik tarihi. 3.Basım, Müzik Ansiklopedisi Yayınları. https://www.britannica.com/biography/Johann-Pachelbel (17.10.2022)
  • https://musescore.com/user/13172/scores/1630656 (14/10/2022)
  • https://imslp.org/wiki/12_Fantasias_for_Violin_without_Bass%2C_TWV_40:14 25_(Telemann%2C_Georg_Philipp) (14/10/2022)
  • https://www.lysator.liu.se/~tuben/scores/broskr/ (14/10/2022)
  • https://sheetmusic.lyco.org.au/Pachelbel%20-%20Canon%20in%20D/ (14/10/2022) www.baroquemusic.org/bqxjsbach.html, Erişim tarihi: (22/02/2023)

J. S. BACH, H. I. F. VON BİBER, G. P. TELEMANN VE J. PACHELBEL’İN SEÇİLMİŞ SOLO KEMAN ESERLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2023, , 591 - 601, 23.10.2023
https://doi.org/10.35379/cusosbil.1294875

Öz

Barok dönem 17. yy. ve 18.yy’ın ikinci yarısını kapsamaktadır. Başlangıcı yaklaşık olarak 1600’ler, sona erme tarihi ise Johann Sebastian Bach’ın ölüm tarihi olan 1750 olarak bilinmektedir. Barok dönemde çalgı müziği çok büyük ilerlemeler göstermiş, solo enstrümanlar için bestelenen eserler çoğalmaya başlamıştır. Bu çağdaki icracılar ve besteciler çok daha incelikli ve ayrıntılı müzikal süslemeler uygulamaya başlamış, notasyon şeklini değiştirmiş ve enstrümanları yeni teknikler ile çalmaya başlamışlardır. Barok dönemde bestelenmiş olan müzik eserleri, batı klasik müziği içerisinde çok önemli bir yerde olmakla birlikte dönemimizde de icra edilmekte ve dinlenmektedir. Bu eserlerden solo keman için bestelenmiş yapıtlar günümüzde de oldukça popülerdir. Bu sanat çalışmasında J. S. Bach’ın iki numaralı Partita’sından Allemanda, Heinrich Ignaz Franz Biber’in Passacaglia’sı, Georg Philipp Telemann’ın bir numaralı Fantasia’sı ve Johann Pachelbel’in Canon in D isimli solo keman eserleri form, stil, armoni ve teknik açısından incelenmiştir. Müzikte Barok dönem ve çalgı müziği hakkında bilgilendirmelere ek olarak, bestecilerin yaşam öykülerine de kısaca değinilmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin eserlerin icrasında yol gösterici olması öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Auer, L. (1926). Graded course of violin playing ın eight books. Carl Fischer, Inc, New York.
  • Coşgun, G. (2017). Heinrich Ignaz Franz von Biber'in Rosary Sonatları'nın keman edebiyatındaki yeri [Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi].
  • E. Brewer, C. (2016). The ınstrumental music of schmeltzer, biber, muffat and their contemporaries, routledge. Reprint Edition, Oxford.
  • İlyasoğlu, E. (2009). Zaman içinde müzik. 9. Basım, Remzi Kitapevi.
  • Kaygısız, M. (1999). Müzik tarihi, başlangıcından günümüze müziğin evrimi. 3. Basım, Kaynak Yayınları.
  • Say, A. (1997). Müzik tarihi. 3.Basım, Müzik Ansiklopedisi Yayınları. https://www.britannica.com/biography/Johann-Pachelbel (17.10.2022)
  • https://musescore.com/user/13172/scores/1630656 (14/10/2022)
  • https://imslp.org/wiki/12_Fantasias_for_Violin_without_Bass%2C_TWV_40:14 25_(Telemann%2C_Georg_Philipp) (14/10/2022)
  • https://www.lysator.liu.se/~tuben/scores/broskr/ (14/10/2022)
  • https://sheetmusic.lyco.org.au/Pachelbel%20-%20Canon%20in%20D/ (14/10/2022) www.baroquemusic.org/bqxjsbach.html, Erişim tarihi: (22/02/2023)
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurperi Yücesoy Akan 0000-0002-4101-1676

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 9 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Yücesoy Akan, N. (2023). J. S. BACH, H. I. F. VON BİBER, G. P. TELEMANN VE J. PACHELBEL’İN SEÇİLMİŞ SOLO KEMAN ESERLERİNİN İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(2), 591-601. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1294875