Rekabet Kurulu, 08.03.2013 tarih, 13-13/198-100 sayılı kararıyla
“Türkiye’de faaliyet gösteren 12 bankanın mevduat, kredi ve kredi kartı
hizmetleri konusunda anlaşma ve/veya uyumlu eylem içerisinde bulunmak suretiyle
4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u ihlal ettiğine” karar
vermiştir. Kararın soncu olarak, rekabetin ihlal edilmesinden zarar gören
müşterilerin bu zararlarının tazmini gündeme gelmiştir. Bu çalışmada rekabeti
ihlali sonucu müşterilerin talepte bulunup bulunamayacağı, ihlal sonucu oluşan
zararın nasıl tespit edileceği ve yargıdaki yaklaşımlar tartışılacak; bir
ticari kredi örneği üzerinden analiz ve değerlendirmeler yapılacaktır.
Bankacılık Rekabet İhlali bankacılıkta güven tazminat müşteri zararı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |