Bu araştırmada,
mağara turizmine katılım motivasyonunun altında yatan boyutların belirlenerek,
mağaraların bağlı bulundukları merkezi (Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve
İşletmeler Genel Müdürlüğü) ve yerel yönetimlerin (Belediyeler, İl Özel
İdareleri vb.) mağaraların geleceğiyle ilgili stratejiler belirlemesine fayda
sağlayacak bulgular elde edilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, mevcut literatürde
mağara ziyaretçilerinin seyahat motivasyonları üzerine sınırlı sayıda çalışma
bulunduğu durumundan hareketle, literatüre de katkı sağlanması amaçlanmıştır.
İlgili amaçlar doğrultusunda oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu,
Karaca Mağarası (Gümüşhane) ziyaretçileri üzerinde uygulanmıştır. Görüşmeler,
14.10.2017 tarihinde 21 mağara ziyaretçisiyle yüz yüze gerçekleştirilmiştir.
Görüşmeler sırasında ses kaydı alınmış ve elde edilen veriler bilgisayar
ortamına aktarılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Verilerin kodlanma
sürecinde, itme ve çekme faktörleri çerçevesinde hareket edilmiş ve sonuç
olarak 5 iten faktör ile 5 çeken faktör tespit edilmiştir.
Seyahat Motivasyonları İtme & Çekme Faktörleri Karaca Mağarası Gümüşhane
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |