Bu araştırmada, bir okul öncesi kurumunda uygulanan Atölye Günleri Projesi incelenerek, projenin uygulama süreci ve süreçte yaşanan zorluklar ile projenin katılımcılara yönelik kazanımları öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri referans alınarak incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseninde gerçekleştirilen araştırmanın katılımcılarını kurumda görev yapmakta olan altı öğretmen ve iki okul yöneticisi oluşturmaktadır Araştırma verilerine yarı yapılandırılmış görüşme ile ulaşılmış, elde edilen veriler betimsel ve içerik analiz ile çözümlenmiştir. Betimsel analiz, toplanan verileri bütüncül, kapsamlı ve açıklayıcı bir yapı içerisinde sunulacak yapıya dönüştürmek, içerik analizi ise verilerin kodlanması ve kodlarla analitik yapılar oluşturmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular uygulamanın olumlu bir okul iklimi oluşturarak öğrenme sürecini geliştirdiğine işaret etmektedir. Çocukların uygulama sürecinde motivasyonlarının arttığı, etkinliklere birebir katıldıkları ve öğrenme yaşantılarının zenginleştiği anlaşılmıştır. Çocukların odaklanamama, kendi öğretmenlerinden ayrılmak istememe ve etkinliklerden arta kalan zamanda sıkılma şeklinde zorluklar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin bu uygulama ile iş yükünün artmasına rağmen öğretmeni araştırmaya sevk ettiği ve farklı becerilerini keşfettirip özgüvenlerini arttırdığı anlaşılmıştır. Proje sürecinde okul yöneticileri, etkinliklerin planlanmasında ve fikir üretilmesinde öğretmenlerle işbirliği yapmış, planlama ve uygulamada bazı sorunlara rağmen projenin olumlu bir okul ortamı yarattığını gözlemlemişlerdir.
okul öncesi eğitim proje yaklaşımı öğrenme istasyonu eğitimde kalite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |