BibTex RIS Kaynak Göster

Toulmin Tartışma Modeli

Yıl 2006, Cilt: 15 Sayı: 1, 13 - 33, 01.03.2006

Öz

The aim of this paper is to have an eloborate discussion of the Toulmin’s model of argumentation Born in London England in 1922 Stephen Toulmin is one of the modern day leaders of informal logic and rhetoric theory In his influential book entitled “The Uses of Argument 1958” he proposes a structural model by which rhetorical arguments can be analyzed Toulmin’s Model of Argument consists of six elements: claim data warrant support rebuttal and qualifiers After presenting background information about the dimensions or functions of argumentation Toulmin’s ideas on argumentation and the structures of the argumentation model will be defined; and analyzed based on problems arising in implementations in educational and professional practice Key Words: Toulmin argumentation model argumentation informal logic

TOULMIN TARTIŞMA MODELİ

Yıl 2006, Cilt: 15 Sayı: 1, 13 - 33, 01.03.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı Toulmin’in Tartışma modelini ayrıntılı bir şekilde incelemektir.
1922’de Londra-İngiltere’de doğan Toulmin, informal mantık ve retorik kuramının
günümüzdeki öncülerindendir. 1958’de yayınlamış olduğu “Tartışmanın Kullanımı-
The Uses of Argument” adlı kitabında retorik tartışmaların analizine yönelik bir
tartışma modeli sunmuştur. Toulmin’in Tartışma Modeli altı öğeden oluşmaktadır:
iddia, veri, garanti, destek, reddedici ve niteleyenler. Bu çalışmada tartışma
yaklaşımlarına ilişkin genel tanıtıcı bilgilerin sunulmasından sonra, Toulmin’in
tartışmaya ilişkin görüşleri ve modeldeki tartışma yapıları tanımlanarak, model eğitim
ve diğer alanlardaki uygulamalarda karşılaşılan sorunlar çevresinde analiz edilecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Dr. Habibe Aldağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aldağ, Ö. G. D. H. (2006). TOULMIN TARTIŞMA MODELİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 13-33.