BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni ilköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2008, Cilt: 17 Sayı: 1, 53 - 68, 01.03.2008

Öz

This research is a descriptive study aimed to find out the opinions of the primary teachers on the application processes of 2005 primary mathematics program which was begun to be used in 2004 2005 as a pilot application in mathematics courses The study was conducted with 23 primary teachers who teach 1st 2nd and 3rd graders in 3 pilot application schools in Hatay Determining the participant group was based on volunteerism In the study a semi structured interview form developed by the researcher was used as the data collection tool The interview form consisted of the questions including 7 parts which were personnel information in service training program the philosophy of the program acquisitions context learning teaching period and evaluation Descriptive analysis technique was used for the analysis of the data The research findings has shown that the new mathematics teaching program has been considered to be positive by the participant teachers; but some problems have been seen in the implementation stage Key Words: Mathematics curriculum Curriculum development Elementary school mathematics education department

Kaynakça

  • Açıkgöz K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. (4. baskı) İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Artut, P. D., Bal A. P. (2007). İlköğretim birinci kademe matematik öğretim programının değerlendirilmesi. 3. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Baki, A. Birgin, O., Güven, B., Karataş, İ., (2004). “Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası (portfolio) uygulaması” http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Adnan%20Baki.doc. [2005 June 11]. [Online] Avaliable:
  • Baki, A., Birgin, O. (2002). “Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması” [Online] Avaliable: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek5/b_kitabi/PDF/Matematik/Bildiri/t208d.p df [2005 June 18].
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı
  • pilot uygulamasının değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 385-417.
  • Burke, K., (1999). How to authentic learning (3rd Ed). Illinois: Skylight Professional Development Ons Elawer, Corna.
  • Deryakulu, D. (2000). “Yapıcı öğrenme”. (Ed. Ali Şimşek) Sınıfta demokrasi (53-77). Ankara: Eğitimsen Yayınları.
  • Doran H. C.; Fleischman, S. (2005), Challenges of value-added assessment educational research. 63(3). 85-87
  • Erdal, H. (2007). 2005 “İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği)”. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Finn, J. D.; Achilles, C. M. (1999). Tennessee’s class size study: Findings, implications, misconceptions. Educational Evaluation and Policy Analysis, 21(2), pp. 97- 109.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni ilköğretim programının uygulamadaki etkinliğinin
  • değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 339-384.
  • Gözütok, D. (2001).”Program değerlendirme”. (Ed. Mehmet Gültekin). Öğretimde planlama ve değerlendirme. (175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Hlebowitsh, P. S. (2005). Designing the school curriculum. USA: Pearson Education
  • Kalem, S. Fer, S. (2003). Aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrenme, öğretme ve iletişim sürecine etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 3(2), 433-461.
  • Kemertaş, İ. (1999). Uygulamalı genel öğretim yöntemleri: “Öğretimde planlama ve değerlendirme İstanbul: Birsen Yayınevi
  • Kılıç, G. B. (2001) “Oluşturmacı fen öğretimi” Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri Dergisi. S.1, ss.7–22
  • Korkmaz, İ. (2006a). “Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi”. Ankara: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt.,
  • Korkmaz, İ. (2006b). “Yeni ilköğretim birinci sınıf programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16, 419–431.
  • Lingefjärd, T. (1997). Assessement and mathematics examinations ın the CDIO project [Online] Avaliable: (www.cdio.org/papers/assessing_exams.pdf ) [2005 June 11].
  • MEB (2005). İlköğretim matematik dersi (1-5.Sınıflar) öğretimi programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • NCTM, (2000). “The standards 2000 project.” http://www.nctm.org/standards/overview.htm#project. adresinden 11.07.2005 tarihinde alınmıştır.
  • Olkun, S.; Toluk Z. (2003). “Etkinlik temelli matematik öğretimi: Kavrama için öğretim [Online] Avaliable: “http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Z%FClbiye%20Toluk.doc [2005 June 11].
  • Özdaş, A., Tanışlı, D., Köse; N. Y. ve Kılıç, Ç. (2005).Yeni ilköğretim matematik dersi (1-5. Sınıflar ) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Ankara: Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programını Değerlendirme Sempozyumu
  • Özden Y.; Şimşek H. (1998). “Davranışçılıktan oluşturmacılığa” Bilim ve Toplum, Nisan 1998 Türk Dünyası Araştırma Vakfı
  • Rea-Dickson P.; Germania, K. (2001). Evaluating curriculum change (Ed. Hall, D., R.; Hewimng), A. Innovation İn English Language Teaching A Reader. London And New York: British Library Cataloguing In Publication.
  • Şimşek H.; Yıldırım A. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
  • Toptaş, V. (2006). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programının uygulanmasında sınıf öğretmelerinin karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşleri. Ankara: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt.
  • Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Boston: Allyn and Bacon.
  • Walker S. E. (2003). Active learning strategies to promote critical thinking. Journal of Athletic Training, 38, 263-268
  • Yıldırım, C. M. (2006). “Yeni ilköğretim programının değerlendirilmesi” Ankara: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen ilköğretim matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya: Sosyal Bilimler Enstitüsü.

YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Cilt: 17 Sayı: 1, 53 - 68, 01.03.2008

Öz

Bu araştırma 2004–2005 öğretim yılında pilot olarak uygulanmaya başlanan 2005
ilköğretim matematik programının uygulama aşamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin
matematik dersine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır.
Araştırma, Hatay ilinde yer alan pilot uygulama okullarının üçünde görev yapan 23 sınıf
öğretmenleriyle yürütülmüştür. Çalışma grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas
alınmıştır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu; kişisel bilgiler, hizmetiçi
eğitim kursu, programın felsefesi, kazanımları, içeriği, öğrenme-öğretme süreci ve
değerlendirme olmak üzere 7 bölümü içeren sorulardan oluşmuştur. Verilerin
çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, yeni matematik öğretim programının çalışmaya katılan öğretmenler
tarafından olumlu bulunduğunu ancak uygulamada bazı sorunlar yaşandığını
göstermiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz K. Ü. (2003). Aktif öğrenme. (4. baskı) İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları
  • Artut, P. D., Bal A. P. (2007). İlköğretim birinci kademe matematik öğretim programının değerlendirilmesi. 3. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Baki, A. Birgin, O., Güven, B., Karataş, İ., (2004). “Bilgisayar destekli bireysel gelişim dosyası (portfolio) uygulaması” http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Adnan%20Baki.doc. [2005 June 11]. [Online] Avaliable:
  • Baki, A., Birgin, O. (2002). “Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması” [Online] Avaliable: http://www.fedu.metu.edu.tr/ufbmek5/b_kitabi/PDF/Matematik/Bildiri/t208d.p df [2005 June 18].
  • Bukova-Güzel, E. ve Alkan, H. (2005). Yeniden yapılandırılan ilköğretim programı
  • pilot uygulamasının değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 385-417.
  • Burke, K., (1999). How to authentic learning (3rd Ed). Illinois: Skylight Professional Development Ons Elawer, Corna.
  • Deryakulu, D. (2000). “Yapıcı öğrenme”. (Ed. Ali Şimşek) Sınıfta demokrasi (53-77). Ankara: Eğitimsen Yayınları.
  • Doran H. C.; Fleischman, S. (2005), Challenges of value-added assessment educational research. 63(3). 85-87
  • Erdal, H. (2007). 2005 “İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği)”. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Afyonkarahisar: Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Finn, J. D.; Achilles, C. M. (1999). Tennessee’s class size study: Findings, implications, misconceptions. Educational Evaluation and Policy Analysis, 21(2), pp. 97- 109.
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Yeni ilköğretim programının uygulamadaki etkinliğinin
  • değerlendirilmesi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 5(2), 339-384.
  • Gözütok, D. (2001).”Program değerlendirme”. (Ed. Mehmet Gültekin). Öğretimde planlama ve değerlendirme. (175-190). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Hlebowitsh, P. S. (2005). Designing the school curriculum. USA: Pearson Education
  • Kalem, S. Fer, S. (2003). Aktif öğrenme modeliyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrenme, öğretme ve iletişim sürecine etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 3(2), 433-461.
  • Kemertaş, İ. (1999). Uygulamalı genel öğretim yöntemleri: “Öğretimde planlama ve değerlendirme İstanbul: Birsen Yayınevi
  • Kılıç, G. B. (2001) “Oluşturmacı fen öğretimi” Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri Dergisi. S.1, ss.7–22
  • Korkmaz, İ. (2006a). “Yeni ilköğretim programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi”. Ankara: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt.,
  • Korkmaz, İ. (2006b). “Yeni ilköğretim birinci sınıf programının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16, 419–431.
  • Lingefjärd, T. (1997). Assessement and mathematics examinations ın the CDIO project [Online] Avaliable: (www.cdio.org/papers/assessing_exams.pdf ) [2005 June 11].
  • MEB (2005). İlköğretim matematik dersi (1-5.Sınıflar) öğretimi programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • NCTM, (2000). “The standards 2000 project.” http://www.nctm.org/standards/overview.htm#project. adresinden 11.07.2005 tarihinde alınmıştır.
  • Olkun, S.; Toluk Z. (2003). “Etkinlik temelli matematik öğretimi: Kavrama için öğretim [Online] Avaliable: “http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2004/bildiriler/Z%FClbiye%20Toluk.doc [2005 June 11].
  • Özdaş, A., Tanışlı, D., Köse; N. Y. ve Kılıç, Ç. (2005).Yeni ilköğretim matematik dersi (1-5. Sınıflar ) öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. Ankara: Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programını Değerlendirme Sempozyumu
  • Özden Y.; Şimşek H. (1998). “Davranışçılıktan oluşturmacılığa” Bilim ve Toplum, Nisan 1998 Türk Dünyası Araştırma Vakfı
  • Rea-Dickson P.; Germania, K. (2001). Evaluating curriculum change (Ed. Hall, D., R.; Hewimng), A. Innovation İn English Language Teaching A Reader. London And New York: British Library Cataloguing In Publication.
  • Şimşek H.; Yıldırım A. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi
  • Toptaş, V. (2006). İlköğretim matematik dersi (1-5) öğretim programının uygulanmasında sınıf öğretmelerinin karşılaştıkları sorunlarla ilgili görüşleri. Ankara: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt.
  • Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Boston: Allyn and Bacon.
  • Walker S. E. (2003). Active learning strategies to promote critical thinking. Journal of Athletic Training, 38, 263-268
  • Yıldırım, C. M. (2006). “Yeni ilköğretim programının değerlendirilmesi” Ankara: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Bildiri Kitabı, II. Cilt.
  • Yılmaz, T. (2006). Yenilenen ilköğretim matematik programı hakkında öğretmen görüşleri (Sakarya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya: Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. A. Pınar Bal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bal, Ö. G. A. P. (2008). YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.