Bu araştırmanın amacı aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf
öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları üzerine etkisini belirlemektir.
Araştırma 2005-2006 öğretim yılında Adana ili Seyhan ilçesinde bulunan orta sosyoekonomik
düzeyde bir resmi ilköğretim okulunun iki ayrı şubesinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada deney grubunda 34, kontrol grubunda 32 olmak üzere toplam 66 öğrenci yer
almıştır. Çalışma 12 hafta sürmüştür. Deney grubunda aktif öğrenme yaklaşımı kontrol
grubunda ise öğretmen merkezli geleneksel öğretim kullanılmıştır. Araştırma çeşitleme
(triangulation) yöntemine göre düzenlenmiştir. Araştırma sonucunda aktif öğrenme
yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları
üzerinde olumlu etkisi (P < .05) olduğu belirlenmiştir.
Aktif Öğrenme Yaklaşımı Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutum Fen Bilgisi Öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 17 Sayı: 3 |