BibTex RIS Kaynak Göster

Aktif Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi

Yıl 2008, Cilt: 17 Sayı: 3, 17 - 28, 01.09.2008

Öz

-

AKTİF ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 17 Sayı: 3, 17 - 28, 01.09.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf
öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları üzerine etkisini belirlemektir.
Araştırma 2005-2006 öğretim yılında Adana ili Seyhan ilçesinde bulunan orta sosyoekonomik
düzeyde bir resmi ilköğretim okulunun iki ayrı şubesinde gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada deney grubunda 34, kontrol grubunda 32 olmak üzere toplam 66 öğrenci yer
almıştır. Çalışma 12 hafta sürmüştür. Deney grubunda aktif öğrenme yaklaşımı kontrol
grubunda ise öğretmen merkezli geleneksel öğretim kullanılmıştır. Araştırma çeşitleme
(triangulation) yöntemine göre düzenlenmiştir. Araştırma sonucunda aktif öğrenme
yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları
üzerinde olumlu etkisi (P < .05) olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Meryem Nur Aydede Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Fatih Matyar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydede, A. G. M. N., & Matyar, Y. D. D. F. (2008). AKTİF ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLGİSİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 17-28.