BibTex RIS Kaynak Göster

Örgütlerde Yöneticilerin Dönüştürücü Liderlik Algilamalarinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Uygulama

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 387 - 397, 01.09.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Albayrak, G. (2002). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Bireysel Problem Çözme
  • Becerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmit: Sakarya Üniversitesi.
  • Andrews, R.L. ve R. Soder (1987). Principal Leadership and Student Achievement. Educational Leadership, 44(6), 9-11.
  • Bass, B. M. (1985). Leadership and performance beyond expectations, New York: Free Pres.
  • Bass, B. M. (1990a). Bass and Stogdill’s Handbook of Leadership: Theory, Research and Managerial Applications, 3rd Ed., Newyork: Free Pres.
  • Bass, B. M. ve B. J. Avolio (1993). Transformatinoal Leadership: A respose to critiques , Ed. M. M. Chemmers ve R. Ayman, Leadership theory and research: Perspectives and directions, San Diego, CA: Academic Pres, 49-88.
  • Bass, B. M. ve B. J. Avolio (1994). Improving Organizational Effectiveness: Through Tranformational Leadership. Sage Pub.
  • Berson, Y. ve J. D. Lınton (2005). An Examination of the Relationships between Leadership Style, Quality, and Employee Satisfaction in R&D versus Administrative Environments. R&D Management, 35, 1.
  • Bingham, A. (1998). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi, Ed. A. Ferhan Oğuzhan, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Burns, M. G. (1978). Leadership, Newyork: Harper&Row.
  • Canbaş, S. (2004). Liderlik Yaklaşımları ve Yaklaşımlara Özgü Süreçler: Kara Harp Okulu Liderlik Sistemine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Kara Harp Okulu.
  • D’ Zurilla, T. J. ve M. R. Goldfriend (1971). Problem Solving and Behavoir Modification. Journal of Abnormal Psychology, 18, 407-426.
  • D’Zurilla, T. J., E. Chang, ve L.J. Sana (2003). Self- Esteem and Social Problem Solving as Predictors of Aggrassion in College Students. Journal of Social and Clinical Psychology, 22(4), 424-440.
  • Gezici, A. (2007). Yöneticilerin liderlik Stillerinin çalışanların iş tatmini üzerindeki etkileri: Özel eğitim kurumlarında Öğretimsel Liderlik ve bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Duygusal Zekâ
  • ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi.
  • Gümüşlüoğlu, L. (2005). Dönüştürücü Liderliğin İzleyenlerin Yaratıcılığına ve Örgütsel Yenilikçiliğe Etkisi Üzerine Bütüncül Bir Model: Türkiye’de Yazılım Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Hater, J. J. ve B. M. Bass (1988). Superiors' evaluations and subordinates perceptions of transformational and transactional leadership. Joumal of Applied Psychology, 73, 695- 702.
  • Heppner, P.P. ve C.H. Peterson (1982). The Development and İmplications of a Personal-Problem Solving İnventory. Journal of Counseling Psychology, 29,66-75.
  • Heppner, P. P. ve J. Krauskopf (1987). An Information-Processing Approach to Personal Problem Solving. The Counseling Psychologist, 15(3), 371-447.
  • Heppner, P. P. ve C. E. Baker (1997). Applications of the Problem Solving Inventory. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 29(4), 229-313.
  • Krug, E. S. (1992). Instructional Leadership: A Constructivist Perspective. Educational Administration Quarterly, 28 (3), 430-443.
  • Morgan, C. T. (1999). Psikolojiye Giriş, Ed. H. Arıcı vd., Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Peggy, C. K., V. P. Louis ve M. L. King (1992). Extraordinary Leaders in Education: Understanding Transformational.
  • Rad, M. M. ve M. H. Mohammadıan (2006). A Study of Relationship between Managers’ Leadership Style and Employees’ Job Satisfaction. Leadership in Health Services, 19(2).
  • Ross, S.M. ve L.R. Offermann (1997). Transformational leaders: Measurement of personality attributes and work group performance. Personality and Social Psychology Bulletin, 23,1078-1086.
  • Saygılı, H. (2000). Problem Çözme Becerileri ile Sosyal ve Kişisel Uyum Arasındaki İlişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi. Şahin, N. (1988). Problem Çözme Psikolojisi, Ankara: Problem Çözme Yöntemleri Sempozyumu Kitabı.
  • Şahin, N., N. Şahin ve P. P. Heppner (1993). Psychometric properties of the Problem Solving Inventory in a group of Turkish university students. Cognitive Therapy and Research, 17, 379-396.
  • Tunca, M. (2004). Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Ülger, Ö. E. (2003). Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerinin Liderlik Davranışlarıyla İlişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi. Yammarino, F. J. ve B. M. Bass (1990). Long-term forecasting of transformational leadership and its effects among naval officers: Some preliminary findings, Ed. K. E. Clark ve M. B. Clark, Measures of Leadership, West Orange, NJ: Leadership Library of America.

Örgütlerde Yöneticilerin Dönüştürücü Liderlik Algilamalarinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Uygulama

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 387 - 397, 01.09.2009

Öz

Çalı 290;mada yönetici konumunda çalı 290;anların dönü 290;türücü liderlik algılamalarının problem çözme beceri düzeylerini ne derece etkilediği ara 290;tırılmı 290;tır Kamu kurulu 290;larının çe 290;itli kademelerinde yöneticilik görevi yapan 543 ki 290;iye “Çok Boyutlu Liderlik MLQ ” Bass ve Avolio 1993 anketi uygulanarak yöneticilerin dönü 290;türücü liderlik algılamaları belirlenmi 290;tir Aynı 290;ekilde katılımcıların problem çözme beceri düzeyleri “Problem Çözme Envanteri” Heppner ve Petersen 1982 yardımıyla ölçülmü 290;tür Dönü 290;türücü liderlik ile problem çözme becerisi arasındaki ili 290;kilerin ortaya çıkarılmasında deği 290;kenler arası korelâsyonlar ara 290;tırılmı 290; ve ortalamalar arasındaki farklılıklar bağımsız örneklem t testi ile incelenmi 290;tir Ayrıca dönü 290;türücü liderlik algılamasının yöneticilerin problem çözme beceri düzeylerine etkisini belirlemek üzere hiyerar 290;ik regresyon analizi yapılmı 290;tır Elde edilen bulgulara göre; dönü 290;türücü liderlik algılamaları yüksek yöneticilerin etkili problem çözme becerilerine sahip olduğu sonucuna ula 290;ılmı 290;tır Anahtar Kelimeler: Liderlik dönü 290;türücü liderlik problem çözme problem çözme becerisi

Kaynakça

  • Albayrak, G. (2002). İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Bireysel Problem Çözme
  • Becerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmit: Sakarya Üniversitesi.
  • Andrews, R.L. ve R. Soder (1987). Principal Leadership and Student Achievement. Educational Leadership, 44(6), 9-11.
  • Bass, B. M. (1985). Leadership and performance beyond expectations, New York: Free Pres.
  • Bass, B. M. (1990a). Bass and Stogdill’s Handbook of Leadership: Theory, Research and Managerial Applications, 3rd Ed., Newyork: Free Pres.
  • Bass, B. M. ve B. J. Avolio (1993). Transformatinoal Leadership: A respose to critiques , Ed. M. M. Chemmers ve R. Ayman, Leadership theory and research: Perspectives and directions, San Diego, CA: Academic Pres, 49-88.
  • Bass, B. M. ve B. J. Avolio (1994). Improving Organizational Effectiveness: Through Tranformational Leadership. Sage Pub.
  • Berson, Y. ve J. D. Lınton (2005). An Examination of the Relationships between Leadership Style, Quality, and Employee Satisfaction in R&D versus Administrative Environments. R&D Management, 35, 1.
  • Bingham, A. (1998). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi, Ed. A. Ferhan Oğuzhan, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Burns, M. G. (1978). Leadership, Newyork: Harper&Row.
  • Canbaş, S. (2004). Liderlik Yaklaşımları ve Yaklaşımlara Özgü Süreçler: Kara Harp Okulu Liderlik Sistemine Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Kara Harp Okulu.
  • D’ Zurilla, T. J. ve M. R. Goldfriend (1971). Problem Solving and Behavoir Modification. Journal of Abnormal Psychology, 18, 407-426.
  • D’Zurilla, T. J., E. Chang, ve L.J. Sana (2003). Self- Esteem and Social Problem Solving as Predictors of Aggrassion in College Students. Journal of Social and Clinical Psychology, 22(4), 424-440.
  • Gezici, A. (2007). Yöneticilerin liderlik Stillerinin çalışanların iş tatmini üzerindeki etkileri: Özel eğitim kurumlarında Öğretimsel Liderlik ve bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kütahya: Dumlupınar Üniversitesi.
  • Güler, A. (2006). İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Duygusal Zekâ
  • ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi.
  • Gümüşlüoğlu, L. (2005). Dönüştürücü Liderliğin İzleyenlerin Yaratıcılığına ve Örgütsel Yenilikçiliğe Etkisi Üzerine Bütüncül Bir Model: Türkiye’de Yazılım Sektöründe Bir Uygulama. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Hater, J. J. ve B. M. Bass (1988). Superiors' evaluations and subordinates perceptions of transformational and transactional leadership. Joumal of Applied Psychology, 73, 695- 702.
  • Heppner, P.P. ve C.H. Peterson (1982). The Development and İmplications of a Personal-Problem Solving İnventory. Journal of Counseling Psychology, 29,66-75.
  • Heppner, P. P. ve J. Krauskopf (1987). An Information-Processing Approach to Personal Problem Solving. The Counseling Psychologist, 15(3), 371-447.
  • Heppner, P. P. ve C. E. Baker (1997). Applications of the Problem Solving Inventory. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 29(4), 229-313.
  • Krug, E. S. (1992). Instructional Leadership: A Constructivist Perspective. Educational Administration Quarterly, 28 (3), 430-443.
  • Morgan, C. T. (1999). Psikolojiye Giriş, Ed. H. Arıcı vd., Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Peggy, C. K., V. P. Louis ve M. L. King (1992). Extraordinary Leaders in Education: Understanding Transformational.
  • Rad, M. M. ve M. H. Mohammadıan (2006). A Study of Relationship between Managers’ Leadership Style and Employees’ Job Satisfaction. Leadership in Health Services, 19(2).
  • Ross, S.M. ve L.R. Offermann (1997). Transformational leaders: Measurement of personality attributes and work group performance. Personality and Social Psychology Bulletin, 23,1078-1086.
  • Saygılı, H. (2000). Problem Çözme Becerileri ile Sosyal ve Kişisel Uyum Arasındaki İlişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi. Şahin, N. (1988). Problem Çözme Psikolojisi, Ankara: Problem Çözme Yöntemleri Sempozyumu Kitabı.
  • Şahin, N., N. Şahin ve P. P. Heppner (1993). Psychometric properties of the Problem Solving Inventory in a group of Turkish university students. Cognitive Therapy and Research, 17, 379-396.
  • Tunca, M. (2004). Meslek Lisesi Öğretmenlerinin Duygusal Zekâları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Ülger, Ö. E. (2003). Okul Yöneticilerinin Problem Çözme Becerilerinin Liderlik Davranışlarıyla İlişkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi. Yammarino, F. J. ve B. M. Bass (1990). Long-term forecasting of transformational leadership and its effects among naval officers: Some preliminary findings, Ed. K. E. Clark ve M. B. Clark, Measures of Leadership, West Orange, NJ: Leadership Library of America.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Akif Tabak Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Ünsal Sığrı Bu kişi benim

Adnan Eroğlu Bu kişi benim

Yrd. Doc. Dr. Köksal Hazır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tabak, Y. D. D. A., Sığrı, Y. D. D. Ü., Eroğlu, A., Hazır, Y. D. D. K. (2009). Örgütlerde Yöneticilerin Dönüştürücü Liderlik Algilamalarinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi: Kamu Sektöründe Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 387-397.