BibTex RIS Kaynak Göster

Küreselleşen Dünyada Yeni Yönetim Paradigmaları: Değişim Ve iletişim

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 3, 439 - 455, 01.09.2010

Öz

Today our world has been experiencing the era of brand new changes and formations in economic political social and cultural fields Despite of brutal competition conditions in globalizing world all systems from enterprises trying to survive and grow to countries trying to take new places in changing conditions of the world have been under the change In this process the communication has increased its efficiency and power with its technological dimensions by being peeled from its old traditional form Information communication technologies and new communication media being the product of this new period creates brand new opportunities for both individuals and organizations In this study the phenomenon of globalization is defined within the conceptual framework new management paradigms having emerged in the process of globalization and new dimensions of the communication with technological developments are examined as well as new conditions and opportunities having been created by the change and communication in terms of management processes are evaluated Key Words: Globalization Change Communication Management New Managements Paradigms

Kaynakça

  • AKAT, İ, G. BUDAK ve G. BUDAK (2002), İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir.
  • AKÇAKAYA, M. ve N. YÜCEL (2009), “Değişim Mühendisliği ve Türk Kamu Yönetiminde Uygulanabilirliği”, Sayıştay Dergisi, Sayı:66-67. http://www.sayisyay.gov.tr. (Erişim:25.10.2009).
  • ANONYMUS, “Küreselleşme Bağlamında Yüksek Öğretimin YenidenYapılandırılması”, http://www.oc.eab.org.tr/egtconf/ pdfkitap/pdf/593.pdf, (Erişim:21.06.2010)
  • ATABEK, Ü. (2001). İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • BOS, R.T. (1997), “Business Process Redesing: The Wheel of Ixion”, Employee Relations, V. 19, Is. 3, p.14.
  • BOZKURT, Ö., T. ERGUN ve S. SEZEN (1998), Kamu Yönetimi Sözlüğü, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • BROCKBANK, W. (1997), “HR’s Future On The Way To A Presence”, Human Resource Management, V.36, Is. 1, Spring, p. 65.
  • BURTON, H. and R. DELBRİDGE, (2000), “Feding The Beast Worker and Supervisor Views on Their Changing Roles in First Tier Automotive Component Suppliers Within US and UK”, 6-7th September, Employment Research Unit Annual Conference, Management Research News, V. 23,N. 9, p. 16.
  • BÜLBÜL, A.R. (2000), Uluslararası İletişim, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • COFFEY, R., C. COOK and P. HUNSAKER (1994), Management and Organizational Behavior, Irwin.
  • DÜREN, Z. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • ELEREN, A., Ç. BEKTAŞ ve Y. AKYÜZ (2003), “Değişim Sürecinde Ortaya Çıkan Yeni Global Boyutlar ve Finansal Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.5, S.2, ss.37- 55.
  • ERGİN, H. (1997), Stratejik Yönetim Muhasebesi, Ekspres Matbaası, Kütahya.
  • FREEMAN, C. (1992), The Economics of Hope, Essays on Technical Change, Economic Growth and the Environment, Londra and New York: Printer Publishers.
  • GİDDENS, A. (1994). Modernliğin Sonuçları, (Çev:Ersin Kuşdil), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • GRİEVES, J. (2000), “Navigating Change Into The New Millennium: Themes and Issues For The Learning Organization”, The Learning Organization”, V. 7, Is. 2.
  • HAMMER, M. ve A. S. STANTON (1995), Değişim Mühendisliği Devrimi Ne Yapmalı, Ne Yapmamalı, (Çev:Sinem Gül), Sabah Yayınları, İstanbul.
  • HANAN, M. (1996), Yarının Rekabeti, (Çev:Ziya Küstevin ve Eshan Küstevin), İnkılap Yayınevi, Ankara.
  • GİRGİN, A. (2002), Uluslararası İletişim, Der Yayınları, İstanbul.
  • KLİKSBERG, B. (1994), “The Necessary State: A Strategic Agenda for Discussion”, International Review of Administirative Sciences, Vol.60, No:2.
  • KOCABAŞ, F. (2010), “Değişime Uyum Sürecinde İç ve Dış Örgütsel

KÜRESELLEŞEN DÜNYADA YENİ YÖNETİM PARADİGMALARI: DEĞİŞİM ve İLETİŞİM

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 3, 439 - 455, 01.09.2010

Öz

Bugün dünyamız, ekonomik, siyasal, toplumsal ve kültürel alanlarda yepyeni değişimler
ve oluşumlar çağını yaşıyor. Küreselleşen dünyanın acımasız rekabet koşullarına
rağmen ayakta kalmaya ve büyümeye çalışan işletmelerden, değişen dünya koşullarında
yeni yerini almaya çalışan ülkelere kadar, bütün sistemler değişim halindedir. Bu
süreçte iletişim, eski geleneksel biçiminden sıyrılarak, teknolojik boyutlarıyla
etkinliğini ve gücünü artırmıştır. Yeni dönemin ürünü olan bilgi iletişim teknolojileri ve
yeni iletişim ortamı, hem bireyler hem de organizasyonlar için yepyeni fırsatlar
yaratmaktadır.
Bu çalışmada, küreselleşme olgusu kavramsal çerçevede tanımlanmakta, küreselleşme
sürecinde ortaya çıkan yeni yönetim paradigmaları ve iletişimin teknolojik gelişmelerle
ulaştığı yeni boyutlar irdelenerek, değişimin ve iletişimin yönetim süreçleri açısından
yarattığı yeni koşullar ve olanaklar değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • AKAT, İ, G. BUDAK ve G. BUDAK (2002), İşletme Yönetimi, Barış Yayınları, İzmir.
  • AKÇAKAYA, M. ve N. YÜCEL (2009), “Değişim Mühendisliği ve Türk Kamu Yönetiminde Uygulanabilirliği”, Sayıştay Dergisi, Sayı:66-67. http://www.sayisyay.gov.tr. (Erişim:25.10.2009).
  • ANONYMUS, “Küreselleşme Bağlamında Yüksek Öğretimin YenidenYapılandırılması”, http://www.oc.eab.org.tr/egtconf/ pdfkitap/pdf/593.pdf, (Erişim:21.06.2010)
  • ATABEK, Ü. (2001). İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • BOS, R.T. (1997), “Business Process Redesing: The Wheel of Ixion”, Employee Relations, V. 19, Is. 3, p.14.
  • BOZKURT, Ö., T. ERGUN ve S. SEZEN (1998), Kamu Yönetimi Sözlüğü, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • BROCKBANK, W. (1997), “HR’s Future On The Way To A Presence”, Human Resource Management, V.36, Is. 1, Spring, p. 65.
  • BURTON, H. and R. DELBRİDGE, (2000), “Feding The Beast Worker and Supervisor Views on Their Changing Roles in First Tier Automotive Component Suppliers Within US and UK”, 6-7th September, Employment Research Unit Annual Conference, Management Research News, V. 23,N. 9, p. 16.
  • BÜLBÜL, A.R. (2000), Uluslararası İletişim, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • COFFEY, R., C. COOK and P. HUNSAKER (1994), Management and Organizational Behavior, Irwin.
  • DÜREN, Z. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • ELEREN, A., Ç. BEKTAŞ ve Y. AKYÜZ (2003), “Değişim Sürecinde Ortaya Çıkan Yeni Global Boyutlar ve Finansal Etkileri”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.5, S.2, ss.37- 55.
  • ERGİN, H. (1997), Stratejik Yönetim Muhasebesi, Ekspres Matbaası, Kütahya.
  • FREEMAN, C. (1992), The Economics of Hope, Essays on Technical Change, Economic Growth and the Environment, Londra and New York: Printer Publishers.
  • GİDDENS, A. (1994). Modernliğin Sonuçları, (Çev:Ersin Kuşdil), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • GRİEVES, J. (2000), “Navigating Change Into The New Millennium: Themes and Issues For The Learning Organization”, The Learning Organization”, V. 7, Is. 2.
  • HAMMER, M. ve A. S. STANTON (1995), Değişim Mühendisliği Devrimi Ne Yapmalı, Ne Yapmamalı, (Çev:Sinem Gül), Sabah Yayınları, İstanbul.
  • HANAN, M. (1996), Yarının Rekabeti, (Çev:Ziya Küstevin ve Eshan Küstevin), İnkılap Yayınevi, Ankara.
  • GİRGİN, A. (2002), Uluslararası İletişim, Der Yayınları, İstanbul.
  • KLİKSBERG, B. (1994), “The Necessary State: A Strategic Agenda for Discussion”, International Review of Administirative Sciences, Vol.60, No:2.
  • KOCABAŞ, F. (2010), “Değişime Uyum Sürecinde İç ve Dış Örgütsel
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Ferlal Örs Bu kişi benim

Yrd.doç.dr. Semra Tetik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Örs, D. D. F., & Tetik, Y. S. (2010). KÜRESELLEŞEN DÜNYADA YENİ YÖNETİM PARADİGMALARI: DEĞİŞİM ve İLETİŞİM. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 439-455.