The aim of this study is to evaluate the studies on multiple intelligences theory conducted in Turkey in terms of the focus areas goals research models data collection and analysis methods used in these studies This study is delimited 176 from 228 master thesis and dissertations that are registered on data base of The Council of Higher Education The findings of this study revealed that all the thesis focused on multiple intelligences theory have been conducted in education particularly in elementary school level Moreover the findings also showed that research in MI have increased since 2006 steadily Key words: Multiple intelligences theory
Çalışmanın amacı, ülkemizde çoklu zeka kuramını temel alarak yapılan çalışmaları genel olarak değerlendirmektir. Araştırma, Yüksek Öğretim Kurumu veri tabanına kayıtlı 228 yüksek lisans ve doktora tez çalışmasından 176'sı ile sınırlı tutulmuştur. Bu tezlerin yapıldıkları yıllara, çalışma alanlarına, ÇZK ile ilgili kullanılan veri toplama araçlarına, araştırma modellerine, araştırma amaçlarına, araştırma sonuçlarına göre dağılımı döküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu çalışmada ortaya çıkan sonuçlara göre, ÇZK ile ilgili yapılan tezlerin tamamının eğitim alanında olduğu, ve büyük çoğunluğunun ilköğretim düzeyinde yapıldığı, bu çalışmaların 2006 yılından itibaren artış gösterdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 2 |