Labor productivity is necessary for competition and to fulfil goal of hospitals that are in various business title Aim: This study aimed to investigate view of medical secretaries labor productivity Method: For this aim the medical secretaries who applied for a public hospital in 01 31 01 2009 were selected and applied the “Labor Productivity Questionnaire” which was formed by Özkoç and validated for Turkey No sampling was chosen for the study N=92 Cronbach’s Alpha reliability coefficient is 0 842 The questionnaire included personal organizational ergonomic and other factors Results: Answers from medical secretary staff displayed that labor productivity views are diffirence about education level job and permanent condition However there is need to develop the approach regarding the labor productivity for hospital employees Keywords: Labor productivity Medical secretaries labor productivity
Değişik iş unvanlarını içinde barındıran hastanelerin rekabet edebilmeleri, amaç ve hedeflerini gerçekleştirebilmeleri işgücü verimliliğiyle mümkündür. Araştırmanın amacı; hastanelerde işgücü verimliliğine etki eden faktörler konusunda kamu hastanesinde çalışan tıbbi sekreterlerin tutumunun ne yönde olduğunu ve hangi faktörün işgücü verimliliği üzerinde daha etkili kabul edildiğini tespit etmektir. Gereç ve Yöntem; araştırma kapsamına hastanede çalışan tüm sekreterler alınmıştır. Araştırma, 01 – 31 Ocak 2009 tarihleri arasında Orta Karadeniz’de yer alan bir Kamu Hastanesinde yapılmıştır. Araştırmada örneklem seçilmemiş (N=92)’tir. Cevaplanan anket sayısı 63 (%68,0)’dür. Çalışmanın geçerlilik ve güvenirlik analizi yapılmıştır (Cronbach’s Alpha güvenilirlik kat sayısı=0,842). Araştırmadaki değişkenlerle ilgili verilerin toplanabilmesi için işgücü verimliliğine etki eden faktörleri içeren Özkoç tarafından geliştirilen bir anket formu kullanılmıştır. Bu araştırmada işgücü verimliliğini etkileyen faktörler dört grup altında toplanmıştır. Bunlar; kişisel faktörler, organizasyonel faktörler, ergonomik faktörler ve diğer faktörlerdir. Tartışma ve Sonuç; Sekreterlerin işgücü verimliliğini etkileyen faktörler, eğitim düzeyi, yaptıkları iş ve kadro durumlarına göre farklılık göstermektedir. Sekreterler ve diğer çalışanlar için işgücü verimliliğine etki eden faktörleri belirlemeye yönelik çalışmalar artırılmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 20 Sayı: 2 |