With the rapid development and spread of information technology, the act of reading has begun to be done through digital tools. In this context, no study was found on the habits and tendencies of teacher candidates to use digital tools for academic reading. The main purpose of this research is to determine the academic reading habits and tendencies of teacher candidates in digital environments. The research, in which descriptive statistics was used, was carried out using the survey model. The study group of the research consists of 412 teacher candidates studying in different departments at Aksaray University in the 2021-2022 academic year. The data of the research were obtained with a data collection tool consisting of two parts, "Personal Information Form" and "Questionnaire for Determining Academic Reading Habits and Trends in Digital Environment". Microsoft Excel and SPSS 20.0 package program were used in the analysis of the research data. According to the findings obtained from the research, the majority of teacher candidates reveal that they use digital devices for academic reading purposes. However, the majority of the pre-service teachers included in the study preferred reading on printed paper more than reading on a digital device in reading for academic purposes; They also state that reading on paper is more beneficial in terms of reading, comprehension and permanent learning. Pre-service teachers prefer digital devices to be easy and fast to access academic materials, to be economical, to have access everywhere, to be portable, etc. states that they use it for a number of reasons. The majority of the participants do their academic readings on smartphones and laptops. Pre-service teachers state that reading on a digital device has some limited aspects such as negatively affecting eye health, being distracted very quickly, having difficulty in focusing, and being difficult and tiring.
Digital Environment Academic Reading Habit Tendency Teacher Candidates
Bilişim teknolojisinin hızla gelişmesi ve yayılmasıyla birlikte okuma eylemi de dijital araçlar üzerinden yapılmaya başlanmıştır. Bu bağlamda yapılan incelemede öğretmen adaylarının dijital araçları akademik okuma amaçlı kullanma alışkanlık ve eğilimleri ile ilgili bir çalışma tespit edilmemiştir. Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının dijital ortamlardaki akademik okuma alışkanlık ve eğilimlerini belirlemektir. Betimsel istatistiğin kullanıldığı araştırma, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Aksaray Üniversitesinde farklı bölümlerde öğrenim gören 412 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Dijital Ortamda Akademik Okuma Alışkanlık ve Eğilimlerini Belirleme Anketi” adlı iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı ile elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde Microsoft Excel ve SPSS 20.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu dijital cihazları akademik okuma amaçlı kullandığını ortaya koymaktadır. Ancak araştırmaya dâhil olan öğretmen adaylarının çoğunluğu akademik amaçlı okumalarda basılı kâğıt üzerinden okumayı dijital cihaz üzerinden okumaya göre daha çok tercih ettiklerini; okuma, anlama ve kalıcı öğrenme açısından da kâğıt üzerinden okumanın daha yararlı olduğunu belirtmektedirler. Öğretmen adayları dijital cihazları akademik materyallere ulaşımın kolay ve hızlı olması, ekonomik olması, her yerde erişimin olması, taşınabilirlik vb. nedenlerden ötürü kullandıklarını ifade etmektedir. Katılımcıların büyük çoğunluğu akademik okumalarını akıllı telefon ve dizüstü bilgisayar üzerinden gerçekleştirmektedir. Öğretmen adayları dijital cihaz üzerinden okuma yapmanın göz sağlığını olumsuz etkilenmesi, dikkatin çok çabuk dağılması, odaklanmada güçlük yaşama, zor ve yorucu olması gibi birtakım sınırlı yönlerinin olduğunu belirtmektedir.
Dijital Ortam Akademik Okuma Alışkanlık Eğilim Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |