Okul Sütü Programı: Mersin İli Örneği
Yıl 2018,
Cilt: 33 Sayı: 1, 7 - 17, 29.06.2018
Çağla Özbek
,
Nuray Güzeler
Öz
Birçok ülkede çocuklara süt tüketim
alışkanlığı kazandırmak amacıyla “Okul sütü” programları uygulanmaktadır ve
2011-2012 eğitim öğretim yılıyla birlikte ülkemizde de uygulanmaya
başlanmıştır. Bu araştırmada Mersin Pirireis İlkokulu 2., 3. ve 4. sınıf
öğrencileriyle yapılan yüz yüze anket çalışmasıyla öğrencilerinin
cinsiyetlerinin ve sınıflarının okul sütü tüketimi üzerindeki etkileri
araştırılmıştır. Öğrencilerin genel süt tüketim durumları ve okul sütü
programında yapılabilecek değişikliklerle ilgili fikirleri belirlenmiştir. Araştırma
sonucunda okul sütü tüketiminin cinsiyet ve sınıf değişkenlerinden önemli
düzeyde (p>0.05) etkilenmediği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okul sütü programlarını
sevdiği, program kapsamında aromalı sütlerin de dağıtılabileceği ve okul
sütünün her gün dağıtılması istendiği gibi farklı sonuçlara ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Anonim, (2000). Türk Gıda Kodeksi, çiğ süt ve ısıl işlem görmüş içme sütleri tebliği. Resmi Gazete, 14 Şubat 2000, Sayı: 23964.
- Anonim, (2015). Okul sütü programı uygulama tebliği (No:2015/38), Resmi Gazete, Ankara.
- Anonim, (2016). 2016 yılı okul sütü programı. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Hayvancılık Genel Müdürlüğü, Ankara, s.23.
- Arslan, P., (2011). Bebek, çocuk ve gençlerde süt ve süt ürünlerinin önemi. http://beslenme.gov.tr/content/files/yayinlar/sunumlar/sut_ve_osteoporoz/Cocuk_ve_Genclerde_Sut_Tuketimi_Prof.Dr.Perihan_Arslan.pdf, (Erişim tarihi: 07.02.2017).
- Çolak, K., (2014). Ki-kare bağımsızlık analizi. http://eczacilik.anadolu.edu.tr/bolumSayfalari/belgeler/ecz2014%2013_20140527094539.pdf, (Erişim tarihi: 07.02.2017).
- FAO, (2010). The 11th World school milk day, September 29th 2010, http://www.fao.org/fileadmin/templates/est/COMM_MARKETS_MONITORING/Dairy/Documents/Microsoft_Word_-_The_11th_WORLD_SCHOOL_MILK_DAY_-_September_2010.pdf, (Erişim tarihi:07.02.2017).
- Nahcivan, N.Ö., (2006). Bir ilköğretim okulundaki öğrencilerde süt tüketim durumu. STED, 15(3):38-44.
- Newbold, P., (1995). Statistics for business and economics. prentice-hall international, 867 p., New Jersey, USA.
- Ünal, R.N. ve Besler, H.T., (2008). Beslenmede sütün önemi. T.C. Sağlık Bakanlığı, Yayın No:727, Ankara, s. 37.
Yıl 2018,
Cilt: 33 Sayı: 1, 7 - 17, 29.06.2018
Çağla Özbek
,
Nuray Güzeler
Kaynakça
- Anonim, (2000). Türk Gıda Kodeksi, çiğ süt ve ısıl işlem görmüş içme sütleri tebliği. Resmi Gazete, 14 Şubat 2000, Sayı: 23964.
- Anonim, (2015). Okul sütü programı uygulama tebliği (No:2015/38), Resmi Gazete, Ankara.
- Anonim, (2016). 2016 yılı okul sütü programı. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Hayvancılık Genel Müdürlüğü, Ankara, s.23.
- Arslan, P., (2011). Bebek, çocuk ve gençlerde süt ve süt ürünlerinin önemi. http://beslenme.gov.tr/content/files/yayinlar/sunumlar/sut_ve_osteoporoz/Cocuk_ve_Genclerde_Sut_Tuketimi_Prof.Dr.Perihan_Arslan.pdf, (Erişim tarihi: 07.02.2017).
- Çolak, K., (2014). Ki-kare bağımsızlık analizi. http://eczacilik.anadolu.edu.tr/bolumSayfalari/belgeler/ecz2014%2013_20140527094539.pdf, (Erişim tarihi: 07.02.2017).
- FAO, (2010). The 11th World school milk day, September 29th 2010, http://www.fao.org/fileadmin/templates/est/COMM_MARKETS_MONITORING/Dairy/Documents/Microsoft_Word_-_The_11th_WORLD_SCHOOL_MILK_DAY_-_September_2010.pdf, (Erişim tarihi:07.02.2017).
- Nahcivan, N.Ö., (2006). Bir ilköğretim okulundaki öğrencilerde süt tüketim durumu. STED, 15(3):38-44.
- Newbold, P., (1995). Statistics for business and economics. prentice-hall international, 867 p., New Jersey, USA.
- Ünal, R.N. ve Besler, H.T., (2008). Beslenmede sütün önemi. T.C. Sağlık Bakanlığı, Yayın No:727, Ankara, s. 37.