Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perceptions of Social Emotional Learning Needs in High Poverty Schools

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 42 - 53, 23.04.2018

Öz

This paper explores the perceived social
emotional learning needs of students in high poverty schools. Social emotional
learning (SEL)is recognized within the literature as critical to success in
school and in life. Emergingwork supports the acquisition of a SEL skillset
within
grades kindergarten through twelve (K-12) schools. This survey examines the perceptions of
social emotional needs as reported by students, parents and school faculty members
across four different high poverty schools in the USA.
Findings provide
effective strategies and valuable data for school leaders, educators, and
counselors
in addressing the
social emotional needs of urban students.

Kaynakça

  • Wiessberg, R. P.& Cascarino, J.(2013).Academic learning + social-emotional learning = national priority. Phi Delta Kappan, 95(2): 8-13.
  • Williams, T. T.& Sanchez, B. (2011). Identifying and decreasing barriers to parent involvement for inner-city schools. Youth and Society, 45(1), 54-74.
  • Zins, J. E., Walberg, H. J., &Weissberg, R. P. (2004). Getting to the heart of school reform: Social and emotional learning for school success. NASP Communique´, 33(3), 35.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 1, 42 - 53, 23.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Wiessberg, R. P.& Cascarino, J.(2013).Academic learning + social-emotional learning = national priority. Phi Delta Kappan, 95(2): 8-13.
  • Williams, T. T.& Sanchez, B. (2011). Identifying and decreasing barriers to parent involvement for inner-city schools. Youth and Society, 45(1), 54-74.
  • Zins, J. E., Walberg, H. J., &Weissberg, R. P. (2004). Getting to the heart of school reform: Social and emotional learning for school success. NASP Communique´, 33(3), 35.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Margaret M. Generali Bu kişi benim

Olcay Yavuz

Jennifer Parzych Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 25 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 25 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Generali, M. M., Yavuz, O., & Parzych, J. (2018). Perceptions of Social Emotional Learning Needs in High Poverty Schools. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(1), 42-53.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.