Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 168 - 176, 30.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Akar, H. (2016). Durum çalışması. (Saban, A. & Ersoy, E. içinde) Eğitimde nitel araştırma desenleri. (ss. 111-150). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arabacı, İ. B. ve Namlı, A. (2014). Dershanelerin kapatılması sürecinin yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(11), 31-48.
  • Baran, N. İ. ve Altun, T. (2014). Dershanelerin eğitim sistemimizdeki yeri ve önemi. Journal of Research in Education and Teaching, 3(2), 333-344.Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri.
  • Duran, A., Düzgün, O. ve Duran, S. (2014). Sosyo-ekonomik düzeyleri farklı öğrenci velilerinin özel dershanelere yönelik tutumlarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of Educational Sciences Research, 4, 171-185.
  • Garipağaoğlu, B. Ç. (2016). Özel dershanelerden özel okullara dönüşüm projesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 140-162.
  • Güllü, K. ve Şahin, A. R. (2015). Öğrencilerin özel dershanelerin hizmet kalitesi değerlendirmeleri ve bir uygulama. NWSA-Social Sciences, 37-57.
  • Gümüş, A. (2014). Dershane düzenlemesi tartışmalarına eğitsel bir bakış. İLEM Politika Notu
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özan, M. B., Polat, H., Gündüzalp, S. ve Yaraş, Z.(2015). Okul yöneticilerinin dershane dönüşümüne ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 259-279. Özoğlu, M. (2012). Yükseköğretime geçiş ve özel dershaneler. Eğitime Bakış, 8(23), 47-57.
  • Olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler yapılması hakkında kanun hükmünde kararname, Resmi Gazete. Yayım Tarihi: 9 Şubat 2017 Sayı : 29974.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa Yayınları.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1), 185-202.
  • Tunçer, P. (2013). Değişim yönetimi sürecinde değişime direnme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 373-406.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 543-559.

Öğrenci Etüt Merkezlerinin Kapatılmasına İlişkin Görüşlerin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 168 - 176, 30.10.2018

Öz



Eğitimde kalitenin ve başarının arttırılması için eğitim sisteminde
çeşitli değişimler yapılmakta ve farklı uygulamalar denenmektedir. Bu
çalışmalardan biri de 9 Şubat 2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Kanun
Hükmünde (KHK) Kararnamede yer alan Etüt Merkezlerinin kapatılmasıdır. Bu
çalışma ile de bu karara ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu
nedenle çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim
yılında Elazığ il merkezinde çeşitli okullarda ve etüt merkezlerinde görev
yapan yönetici ve öğretmenler ile bu merkezlerden yararlanan öğrenciler ile
öğrenci velileri oluşturmuştur. Katılımcıların görüşlerini almak için görüşme
tekniği kullanılmıştır.  Elde edilen
verilerin analizi için içerik analizi yapılmıştır. Çalışma sonunda veliler,
öğrenciler, etüt merkezinde görev yapan yönetici ve öğretmenler ile okullarda
görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşleri arasında farklılığın olduğu
görülmüştür. Etüt merkezinde görev yapan öğretmen ve yöneticiler eğitim
sistemindeki eksikliklerin kapatılması ve eğitimin kalitesinin arttırılması
için etüt merkezlerine ihtiyaç olduğunu ve ayrıca etüt merkezlerinin
kapatılması durumunda bu merkezlerde çalışanların veya öğrenim gören
öğrencilerin mağdur olacaklarını belirtirken; okullarda görev yapan yöneticiler
ile öğretmenlerin çoğu bu değişimin yerinde bir karar olduğunu belirtmişlerdir.



Kaynakça

  • Akar, H. (2016). Durum çalışması. (Saban, A. & Ersoy, E. içinde) Eğitimde nitel araştırma desenleri. (ss. 111-150). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arabacı, İ. B. ve Namlı, A. (2014). Dershanelerin kapatılması sürecinin yönetici, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(11), 31-48.
  • Baran, N. İ. ve Altun, T. (2014). Dershanelerin eğitim sistemimizdeki yeri ve önemi. Journal of Research in Education and Teaching, 3(2), 333-344.Büyüköztürk, Ş. (2012). Örnekleme yöntemleri.
  • Duran, A., Düzgün, O. ve Duran, S. (2014). Sosyo-ekonomik düzeyleri farklı öğrenci velilerinin özel dershanelere yönelik tutumlarının incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi-Journal of Educational Sciences Research, 4, 171-185.
  • Garipağaoğlu, B. Ç. (2016). Özel dershanelerden özel okullara dönüşüm projesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (1), 140-162.
  • Güllü, K. ve Şahin, A. R. (2015). Öğrencilerin özel dershanelerin hizmet kalitesi değerlendirmeleri ve bir uygulama. NWSA-Social Sciences, 37-57.
  • Gümüş, A. (2014). Dershane düzenlemesi tartışmalarına eğitsel bir bakış. İLEM Politika Notu
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Özan, M. B., Polat, H., Gündüzalp, S. ve Yaraş, Z.(2015). Okul yöneticilerinin dershane dönüşümüne ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 259-279. Özoğlu, M. (2012). Yükseköğretime geçiş ve özel dershaneler. Eğitime Bakış, 8(23), 47-57.
  • Olağanüstü hal kapsamında bazı düzenlemeler yapılması hakkında kanun hükmünde kararname, Resmi Gazete. Yayım Tarihi: 9 Şubat 2017 Sayı : 29974.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa Yayınları.
  • Töremen, F. (2002). Eğitim örgütlerinde değişimin engel ve nedenleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1), 185-202.
  • Tunçer, P. (2013). Değişim yönetimi sürecinde değişime direnme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 373-406.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 543-559.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Songül Karabatak

Dönüş Şengür

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2018
Kabul Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karabatak, S., & Şengür, D. (2018). Öğrenci Etüt Merkezlerinin Kapatılmasına İlişkin Görüşlerin Değerlendirilmesi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 168-176.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.