Bu araştırmanın amacı; devlet okullarında çalışan öğretmenlerin personel güçlendirilme algılarının çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada Malatya İlinde 2014 – 2015 öğretim yılında görev yapmakta olan, farklı okullardan ve farklı branşlardan tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilmiş 870 öğretmenin görüşlerinden faydalanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Spreitzer (1995), tarafından geliştirilen ve Gümüşlüoğlu ve Karakitapoğlu-Aygün (2009) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan ‘personel güçlendirme ’ölçeği kullanılmıştır.
Çalışmada elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğretmenlerin personel güçlendirme ölçeğinin boyutlarının tamamına dair görüşlerinin ortalamalarının ‘yüksek’ düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Personel güçlendirme ölçeği boyutlarından ‘seçim’ boyutunun puanlarının okul türü değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve ilkokul öğretmenlerinin ‘ seçim’ puanlarının ortaokul öğretmenlerinin puanlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca personel güçlendirme ölçeği boyutlarının mesleki kıdem değişkeninde ki gruplar arasında da anlamlı ilişki bulunmuştur. Personel güçlendirme boyutlarının birbiriyle ilişkileri incelendiğinde ise tüm boyutların anlamlı bir şekilde birbiri ile ilişkili olduğu da çıkan bir diğer önemli sonuçtur.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Tarihler |
Başvuru Tarihi
: 18 Mayıs 2018
|
Bibtex | @araştırma makalesi { cybd424712,
journal = {Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi},
issn = {},
eissn = {2564-7490},
address = {cybd.jcas@gmail.com},
publisher = {Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği},
year = {2018},
volume = {5},
pages = {177 - 191},
doi = {},
title = {Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi},
key = {cite},
author = {Şanlı, Önder and Altun, Mehmet and Tan, Çetin}
} |
APA | Şanlı, Ö , Altun, M , Tan, Ç . (2018). Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi . Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi , 5 (2) , 177-191 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/40030/424712 |
MLA | Şanlı, Ö , Altun, M , Tan, Ç . "Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi" . Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 (2018 ): 177-191 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/40030/424712> |
Chicago | Şanlı, Ö , Altun, M , Tan, Ç . "Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 (2018 ): 177-191 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi AU - Önder Şanlı , Mehmet Altun , Çetin Tan Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 177 EP - 191 VL - 5 IS - 2 SN - -2564-7490 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi %A Önder Şanlı , Mehmet Altun , Çetin Tan %T Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi %D 2018 %J Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi %P -2564-7490 %V 5 %N 2 %R %U |
ISNAD | Şanlı, Önder , Altun, Mehmet , Tan, Çetin . "Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi". Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 / 2 (Ekim 2018): 177-191 . |
AMA | Şanlı Ö , Altun M , Tan Ç . Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. CYBD. 2018; 5(2): 177-191. |
Vancouver | Şanlı Ö , Altun M , Tan Ç . Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi. 2018; 5(2): 177-191. |
IEEE | Ö. Şanlı , M. Altun ve Ç. Tan , "Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sayı. 2, ss. 177-191, Eki. 2018 |