Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 177 - 191, 30.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Baltaş, A.(2001). Değişimin İçinden Geleceğe Doğru Ekip Çalışması Ve Liderlik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Brown, A. (1995). Müşteri Hizmetleri Yönetimi, (Çev. Uzman Mustafa Kılıç), Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • Butts, M. (2004), “CommandPerformance: Empowerment Is TheCatalystForPositiveCorporateChanges”, Prosales,December, http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0NTC/is_12_16/ai_n8586621 (Erişim Tarihi:20.12.2006).
  • Carroll, Anna(1994), “What’sBehind “E” Word: MythsAbout Empowerment andWhyYouNeedIt”, Interaction Design: 1-18.
  • Çavuş, M. F. (2008). Personel Güçlendirme: İmalat Sanayii İşletmelerinde Bir Araştırma, Journal of Yasar University. 3(10), 1287-1300.
  • Doğan, S. (2006). Personel Güçlendirme Rekabette Başarının Anahtarı, İstanbul: Kare Yayınları, 2. Baskı.
  • Erstad, M. (1997). Empowerment andorganizationalchange. International Journal of ContemporaryHospitality Management, Vol.9, no.7, pp. 325-333.
  • Ettore, B.(1997), “The Empowerment Gap: HypevsReality”, HR Focus, Vol:74(7).
  • Fox, J. (1998). “Employee Empowerment: An Apprenticeship Model”, http://members.tripod.com/j_fox/thesis.html (Erişim Tarihi: 09.01.2007).
  • George R. T. ve Hancer, M. (2003). “TheImpact of SelectedOrganizationalFactors on Psychological Empowerment of Non-SupervisoryEmployees in Full-Service Restaurants”, Journal of Foodservice BusinessResearch,Vol. 6, Issue 2: 35-37.
  • Gümüşlüoğlu L. ve Z. Karakitapoğlu-Aygün, (2009). Bilgi İşçilerinin Örgüte, Lidere Ve İşe Bağlılıklarını Etkileyen Faktörler, 17. Ulusal Yönetimve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 2). Asil Yayın Dağıtım.
  • Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Yayıncılık, 10. Baskı.
  • OHIO CERTIFIED PUBLIC MANAGER PROGRAM(2006). “Employee Empowerment”, Management Survival Guide, http://www.geocities.com/scruffered/Empowerment.html (Erişim Tarihi: 15.12.2006).
  • Öğüt, A., Aygen, S. ve Demirsel, M.T. (2007). Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır mı? Antalya İli Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Yönelik Görgül Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Karaman İ. İ. B. F. Dergisi Yerel Ekonomiler, Özel Sayısı.
  • Randolph, W. Alan(2000). “Re-thinking Empowerment: Why Is ItSo Hard ToAchieve?”, Organizational Dynamics,Vol. 29 Issue 2.
  • Sigler, T.H., Pearson, C. M. (2000). Creating an empoweringculture: examiningtherelationshipbetweenorganizationalcultureandperceptions of empowerment. Journal of Quality Management, Vol.5, pp.27-52.
  • Spreitzer, G.M. (1995), Psychologyempowerment in theworkplace: dimensions, measurementandvalidation, Academy of Management Journal, 38 (5), 1442 1465.
  • Thomas, K.W., Velthouse, B.A. (1990). Cognitiveelements of empowerment: an “interpretive” model of intrinsictaskmotivation. Academy of Management Review, Vol.15, no.4, pp. 666-681.
  • Yıldırım, H. (2004). “Personel Güçlendirme-Empowerment: Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı”, Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, (Editör: İsmail BAKAN), İstanbul: Beta Yayınları.

Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 177 - 191, 30.10.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı; devlet okullarında çalışan öğretmenlerin personel güçlendirilme
algılarının çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmada Malatya
İlinde 2014 – 2015 öğretim yılında görev yapmakta olan, farklı okullardan ve
farklı branşlardan tesadüfî örneklem yöntemi ile seçilmiş 870 öğretmenin
görüşlerinden faydalanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Spreitzer (1995),
tarafından geliştirilen ve Gümüşlüoğlu ve Karakitapoğlu-Aygün (2009) tarafından
Türkçe’ ye uyarlanan  ‘personel
güçlendirme ’ölçeği kullanılmıştır.



 Çalışmada elde edilen verilerin
analizi sonucunda, öğretmenlerin personel güçlendirme ölçeğinin boyutlarının
tamamına dair görüşlerinin ortalamalarının ‘yüksek’ düzeyde olduğu tespit
edilmiştir. Personel güçlendirme ölçeği boyutlarından ‘seçim’ boyutunun
puanlarının okul türü değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve
ilkokul öğretmenlerinin ‘ seçim’ puanlarının ortaokul öğretmenlerinin
puanlarından daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca personel güçlendirme ölçeği
boyutlarının mesleki kıdem değişkeninde ki gruplar arasında da anlamlı ilişki
bulunmuştur. Personel güçlendirme boyutlarının birbiriyle ilişkileri
incelendiğinde ise tüm boyutların anlamlı bir şekilde birbiri ile ilişkili
olduğu da çıkan bir diğer önemli sonuçtur.

Kaynakça

  • Baltaş, A.(2001). Değişimin İçinden Geleceğe Doğru Ekip Çalışması Ve Liderlik, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Brown, A. (1995). Müşteri Hizmetleri Yönetimi, (Çev. Uzman Mustafa Kılıç), Ankara: M.E.B. Yayınları.
  • Butts, M. (2004), “CommandPerformance: Empowerment Is TheCatalystForPositiveCorporateChanges”, Prosales,December, http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m0NTC/is_12_16/ai_n8586621 (Erişim Tarihi:20.12.2006).
  • Carroll, Anna(1994), “What’sBehind “E” Word: MythsAbout Empowerment andWhyYouNeedIt”, Interaction Design: 1-18.
  • Çavuş, M. F. (2008). Personel Güçlendirme: İmalat Sanayii İşletmelerinde Bir Araştırma, Journal of Yasar University. 3(10), 1287-1300.
  • Doğan, S. (2006). Personel Güçlendirme Rekabette Başarının Anahtarı, İstanbul: Kare Yayınları, 2. Baskı.
  • Erstad, M. (1997). Empowerment andorganizationalchange. International Journal of ContemporaryHospitality Management, Vol.9, no.7, pp. 325-333.
  • Ettore, B.(1997), “The Empowerment Gap: HypevsReality”, HR Focus, Vol:74(7).
  • Fox, J. (1998). “Employee Empowerment: An Apprenticeship Model”, http://members.tripod.com/j_fox/thesis.html (Erişim Tarihi: 09.01.2007).
  • George R. T. ve Hancer, M. (2003). “TheImpact of SelectedOrganizationalFactors on Psychological Empowerment of Non-SupervisoryEmployees in Full-Service Restaurants”, Journal of Foodservice BusinessResearch,Vol. 6, Issue 2: 35-37.
  • Gümüşlüoğlu L. ve Z. Karakitapoğlu-Aygün, (2009). Bilgi İşçilerinin Örgüte, Lidere Ve İşe Bağlılıklarını Etkileyen Faktörler, 17. Ulusal Yönetimve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 2). Asil Yayın Dağıtım.
  • Koçel, T. (2005). İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Arıkan Yayıncılık, 10. Baskı.
  • OHIO CERTIFIED PUBLIC MANAGER PROGRAM(2006). “Employee Empowerment”, Management Survival Guide, http://www.geocities.com/scruffered/Empowerment.html (Erişim Tarihi: 15.12.2006).
  • Öğüt, A., Aygen, S. ve Demirsel, M.T. (2007). Personel Güçlendirme İnovasyonu Hızlandırır mı? Antalya İli Beş Yıldızlı Konaklama İşletmelerine Yönelik Görgül Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Karaman İ. İ. B. F. Dergisi Yerel Ekonomiler, Özel Sayısı.
  • Randolph, W. Alan(2000). “Re-thinking Empowerment: Why Is ItSo Hard ToAchieve?”, Organizational Dynamics,Vol. 29 Issue 2.
  • Sigler, T.H., Pearson, C. M. (2000). Creating an empoweringculture: examiningtherelationshipbetweenorganizationalcultureandperceptions of empowerment. Journal of Quality Management, Vol.5, pp.27-52.
  • Spreitzer, G.M. (1995), Psychologyempowerment in theworkplace: dimensions, measurementandvalidation, Academy of Management Journal, 38 (5), 1442 1465.
  • Thomas, K.W., Velthouse, B.A. (1990). Cognitiveelements of empowerment: an “interpretive” model of intrinsictaskmotivation. Academy of Management Review, Vol.15, no.4, pp. 666-681.
  • Yıldırım, H. (2004). “Personel Güçlendirme-Empowerment: Çağdaş Bir Yönetim Yaklaşımı”, Çağdaş Yönetim Yaklaşımları, (Editör: İsmail BAKAN), İstanbul: Beta Yayınları.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Önder Şanlı

Mehmet Altun

Çetin Tan

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 18 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 19 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şanlı, Ö., Altun, M., & Tan, Ç. (2018). Öğretmenlerin Personel Güçlendirme Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 177-191.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.