Eğitim alanında pek çok paydaş söz sahibidir. Bu paydaşların bazıları özellikle gelecek vizyonu oluşturmada ve eğitim politikalarının belirlenmesinde uluslararası düzeyde etkilidir. OECD tarafından yürütülen ve üye olmayan ülkelerin de katılabildiği PISA değerlendirmeleri eğitim alanında çok uluslu bir değerlendirme programı olup aynı zamanda katılımcı ülkelere veriye dayalı reform yapabilme olanağı sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, üzerinde pek çok tartışmanın yürütüldüğü PISA sonuçlarına göre başarılı ülkelerde, okul müdürlerinin seçilme, yetiştirilme ve görevlendirilmesi sürecini irdelemektir. Bu anlamda araştırma, Güney Kore, Hong Kong, Kanada, Polonya ve Finlandiya örnekleriyle sınırlı tutulmuştur. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir, veriler ise konu hakkında yayınlanan makale, tez, rapor gibi yazılı eserlerden elde edilmiştir. Elde edile bulgular okul müdürlerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve görevlendirilmesi konusunda farklı yöntemlerin kullanılmasına rağmen özellikle hizmet-öncesi eğitim ve yerelleşme vurgusunun ön plana çıktığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Başvuru Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 5, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { cybd430061, journal = {Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi}, eissn = {2564-7490}, address = {cybd.jcas@gmail.com}, publisher = {Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği}, year = {2018}, volume = {5}, number = {2}, pages = {141 - 157}, title = {PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Konan, Necdet and Çetin, Remzi Burçin and Bozanoğlu, Büşra} } |
APA | Konan, N. , Çetin, R. B. & Bozanoğlu, B. (2018). PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi . Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi , 5 (2) , 141-157 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/40030/430061 |
MLA | Konan, N. , Çetin, R. B. , Bozanoğlu, B. "PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi" . Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 (2018 ): 141-157 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/cybd/issue/40030/430061> |
Chicago | Konan, N. , Çetin, R. B. , Bozanoğlu, B. "PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi". Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 (2018 ): 141-157 |
RIS | TY - JOUR T1 - PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi AU - Necdet Konan , Remzi Burçin Çetin , Büşra Bozanoğlu Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 141 EP - 157 VL - 5 IS - 2 SN - -2564-7490 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi %A Necdet Konan , Remzi Burçin Çetin , Büşra Bozanoğlu %T PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi %D 2018 %J Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi %P -2564-7490 %V 5 %N 2 %R %U |
ISNAD | Konan, Necdet , Çetin, Remzi Burçin , Bozanoğlu, Büşra . "PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi". Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi 5 / 2 (Ekim 2018): 141-157 . |
AMA | Konan N. , Çetin R. B. , Bozanoğlu B. PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi. CYBD. 2018; 5(2): 141-157. |
Vancouver | Konan N. , Çetin R. B. , Bozanoğlu B. PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi. 2018; 5(2): 141-157. |
IEEE | N. Konan , R. B. Çetin ve B. Bozanoğlu , "PISA’da Başarılı Olan Bazı Ülkelerde Okul Müdürlerinin Seçilme, Yetiştirilme Ve Görevlendirilmesi", Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sayı. 2, ss. 141-157, Eki. 2018 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.