Dünyada
denetim sistemlerine bakıldığında Kıta Avrupası ve Anglo Sakson denetim sistemi
olarak iki eğilimin ortaya çıktığını görmekteyiz. Avrupa Birliği (AB)’ne
katılım müzakereleri kapsamında Türkiye, Anglo Sakson denetim sistemi olan iç
denetim şsistemini kamu yönetim sistemine entegre etmeye çalışırken, ABD ve
İngiltere denetim sistemlerinde, özellikle 1980 yılından sonra Türk Kamu
Yönetim yapısında da uzun yıllardan beri uygulanan Kıta Avrupası denetim
sistemine doğru bir eğilim olduğu gözlenmektedir. Bu eğilimler dikkate alınarak
yapılan bu çalışmada, Türk Eğitim Denetim Sistemi ile Anglo Sakson kültüre
sahip ülkelerden adem-i merkeziyetçi bir yönetim sistemine sahip ABD ve merkezi
üniter bir yönetim sistemine sahip İngiltere eğitim denetim sistemleri
karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Seçilmiş ülkelerin denetim sistemlerinin
karşılaştırılmasını sağlıklı yapmak açısından, ülkelerin denetim sitemleri
ulusal, yerel ve kurum düzeyinde irdelenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.