Bu
çalışmanın amacı sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta olan bireylerin
lisansüstü eğitim konusundaki düşüncelerin derinsel olarak incelemek ve
lisansüstü eğitime katılımda artışı sağlamak için bazı öneriler ortaya
koymaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olan olgu bilim deseni
kullanılmıştır. Araştırma grubu Adıyaman ili merkez ilkokul çalışan ve kartopu
(zincirleme) örneklem tekniğinden yararlanarak belirlenen 24 sınıf
öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlere beş
maddelik açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme soru formu
geliştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, çalışmaya
katılan sınıf öğretmenlerinin lisansüstü eğitimi ile ilgili düşüncelerinin
genel olarak olumlu olduğu görülürken lisansüstü eğitimi algıları “kişisel
gelişim”, “özlük hakkında iyileşme”, “toplumsal saygınlık”, “kaliteli yaşam”,
“çok çalışma” ve “mutluluk” şeklinde olmuştur. Araştırma sonucunda “meslek”, “sistem”,
“ekonomik”, “sosyal” ve “aile” gibi unsurların öğretmenlerin lisansüstü eğitim
yapma kararlarında etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmaya katılan
öğretmenlerin lisansüstü eğitime katılımını artırmak için yapılması gerekenler
ise “özlük haklarının iyileştirilmesi”, “ekonomik kazanımlar”, “torpil (adam
kayırma) olmaması”, “teşvik seminerleri” ve “sistemsel düzenlemeler yapılmalı”
şeklinde sıralanmıştır. Elde edilen bulgular, ilgili çalışma sonuçları
doğrultusunda yorumlanarak tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.