Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerle İletişim Becerileri

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 4 - 13, 15.10.2015

Öz



Bu araştırmada,
ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğrencilerle iletişim
becerilerine ilişkin görüşleri ve bu görüşleri arasında cinsiyetlerine,
kıdemlerine, eğitim durumlarına, okuttuğu sınıfa ve görev yaptığı okuldaki
hizmet süresine göre farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Bu araştırmanın
yürütülmesinde, genel tarama modeli kullanılmıştır. Tesadüfî olarak belirlenen
Denizli merkezindeki farklı ilkokullarda görev yapan 350 sınıf öğretmeni
örnekleme alınmıştır. Araştırmanın verileri Bedur (2007) tarafından
geliştirilen “Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerle iletişim biçimlerinin
belirlenmesi” ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Ölçme aracı tek boyutlu olup 25
maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa katsayısı Bedur tarafından 0.85
olarak bulunmuştur. Bu araştırmada ise Cronbach Alfa katsayısı 0.77 olarak
bulunmuştur. Ölçeğin uygulanması sonucunda elde edilen verileri çözümlemede
“betimsel istatistik” teknikleri (frekans, yüzde, aritmetik ortalama) ve
verilerin dağılımı normal dağılım göstermediğinden “nonparametrik istatistik”
teknikleri (Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis) kullanılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin
öğrencilerle iletişim becerilerine ilişkin görüşleri % 78,3 ve =4.77 ile “her
zaman” şeklindedir. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyete göre öğrencilerle iletişim
becerilerine ilişkin görüşlerinin anlamlı bir biçimde farklılaştığı
görülmektedir [U = 1,307E4, p = 0,018]. Kadın sınıf öğretmenleri erkek sınıf
öğretmenlerine göre öğrencilerle iletişim becerisi konusunda daha yeterli
oldukları görüşündedirler. Sınıf öğretmenlerinin kıdeme, eğitim durumuna,
okuttuğu sınıfa ve görev yaptığı okuldaki hizmet süresine göre öğrencilerle
iletişim becerilerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark
bulunamamıştır.



Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2012). Sınıf içi iletişim ve etkileşim (2. Baskı),
  • R. Sarpkaya (Editör), Sınıf yönetimi içinde 117-150, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alıç, M. & Diğerleri. (1991). Eğitim bilimlerinde çağdaş gelişmeler Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Ders Kitapları Yayınları, No:114.
Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 4 - 13, 15.10.2015

Öz

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2012). Sınıf içi iletişim ve etkileşim (2. Baskı),
  • R. Sarpkaya (Editör), Sınıf yönetimi içinde 117-150, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Alıç, M. & Diğerleri. (1991). Eğitim bilimlerinde çağdaş gelişmeler Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Ders Kitapları Yayınları, No:114.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Rıza Erdem

Özgül Okul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2015
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2015
Kabul Tarihi 6 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdem, A. R., & Okul, Ö. (2015). Sınıf Öğretmenlerinin Öğrencilerle İletişim Becerileri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), 4-13.

Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir.  Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.