Araştırma
da değişim yönetimi bağlamında Türk eğitim denetim sisteminde yaşanan en son
değişimlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verileri nitel veri toplama yöntemlerinden
görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Çalışma grubunu, Sivas İlinde 2017-2018 eğitim öğretim yılında
görev yapmış olan 20 maarif müfettişi
oluşturmaktadır. Araştırmada maarif müfettişlerinin denetim rolüne son
verildiği, okul rehberlik hizmetlerinin
kesintiye uğradığı, okul
müdürlerinin soruşturmacı olarak
görev almaları öğretmen ve idareciler arasında çatışmaları arttırdığı sonucu bulunmuştur. Denetim
sisteminde değişim yapılırken
değişim yönetimi ilkelerine
uyulmadığı yönünde değerlendirmeler
mevcuttur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.