Araştırmada, Anadolu Liselerinde görev yapan öğretmenlerin eğitime
yönelik felsefi yaklaşımlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama
modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 öğretim yılında Ankara’nın
9 merkez ilçesindeki liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır.
Örneklemin belirlenmesinde tabakalı örnekleme ve basit seçkisiz örnekleme
yöntemleri aşamalı olarak kullanılmıştır. Buna göre 660 öğretmenden veri
toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Eğitim İnançları Ölçeği
(EİÖ)” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler,
t-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
öğretmenlerin en yüksek katılım gösterdiği yaklaşımlar sırası ile varoluşçuluk,
ilerlemecilik, daimicilik, yeniden kurmacılık ve esasiciliktir. Öğretmenlerin
felsefi yaklaşımları branş değişkenine göre farklılık göstermemekte, cinsiyet,
yaş ve kıdem değişkenlerine göre ise bazı boyutlarda farklılık göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.