Matematik dersindeki başarıya etki eden okuma, okuduğunu anlama gibi birçok faktör bulunmaktadır. Bu araştırma beşinci sınıf öğrencilerinin okuma hızlarıyla matematik dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2022–2023 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Samsun ili Ayvacık ilçesinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri, örneklemini ise Samsun ili Ayvacık ilçe merkezinde konuşlu bulunan iki devlet ortaokulunun beşinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma verileri olarak matematik ders başarısının ölçümünde örneklemi oluşturan öğrencilerinin 2022-2023 eğitim - öğretim yılı 1’inci dönem matematik ders notları kullanılmıştır. Okuma hızlarını tespit etmek için ise 5’inci sınıf Türkçe ders kitabı 172. sayfasında bulunan ‘Çitlembik’ başlıklı okuma metni kullanılmıştır. Okuma hızının ölçümünde; öğrencilerin bir dakikalık süre içerisinde okuduğu toplam doğru kelime sayısı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin ailelerinin demografik bilgilerini toplamak için araştırmacılar tarafından hazırlanan öğrenci bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem T Testi, Tek Yönlü Varyans Testi ve Korelasyon Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda çalışmaya katılan öğrencilerin 1 dakikalık süre içerisinde okudukları doğru kelime sayıları ile matematik dersi 1’inci dönem başarı notları arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif orta (r=0,427; p<0,001) korelasyon olduğu bulunmuştur.
There are many factors such as reading and reading comprehension that affect success in mathematics class. This research was conducted to examine the relationship between fifth grade students' reading speeds and their success in mathematics in terms of various variables. The population of the research, in which the relational scanning method, one of the quantitative research designs, is used, consists of secondary school students studying in Ayvacık district of Samsun province under the Ministry of National Education in the 2022-2023 academic year, and the sample consists of fifth grade students of two public secondary schools located in Ayvacık district center of Samsun province. As study data, the first semester mathematics course grades of the students who formed the sample in the 2022-2023 academic year were used to measure mathematics course success. In measuring reading speed; The total number of correct words read by the students in one minute was used. A student information form prepared by the researchers was used to collect demographic information of the families of the students participating in the study. Independent Sample T Test, One-Way Variance Test and Correlation Test were used to analyze the data. As a result of the research, it was found that there was a statistically significant positive medium (r=0.427; p<0.001) correlation between the number of correct words read in 1 minute by the students participating in the study and their first-term mathematics course success grades.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İlköğretim |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 22 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 25 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Başvuru yapılan makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için dergi yazım kurallarına göre yazılmış olması, tam metnin yazar bilgilerini içermemesi, makale şablonuna göre yazılması, benzerlik raporunun yüklenmesi ve telif hakkı devir formunun imzalanarak yüklenmesi gerekmektedir. Değerlendirme süreci tamamlanarak yayına kabul edilen makaleler, yazar/lar tarafından düzeltmeleri yapılıp, yazar bilgileri eklenerek yeniden dergi sitesine yüklenmelidir. Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar ile ilgili bilgilere Etik İlkeler ve Yayın Politikası sayfasından ulaşılabilir. Etik Kurul İzni gerektirmeyen çalışmalar için in Etik Kurul İzni Gerektirmeyen Çalışma Beyan Formu doldurularak sisteme yüklenmeli ve makalede belirtilmelidir.