Bu makale sosyal zekâ çerçevesinde din hizmetleri uygulamalarının yeniden düşünülmesi konusunda bir farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir. İlahiyat alanındaki mesleki uygulamalara odaklanarak bu uygulamalar içinde sosyal zekânın yeri tartışılmıştır. Bu bağlamda, makalede önce sosyal zekânın ne olduğu sorusu İyi Yürekli Samaryalı Meseli (Luka 10:25-37) ile ilgili bir araştırma özelinde ele alınmakta, daha sonra ise sosyal zekânın din hizmetleri uygulamaları alanındaki etkisi değerlendirilmektedir. Makalenin son bölümünde sosyal zekâyı geliştirme yolunda bazı öneriler sunulmuştur
Din Hizmetleri Uygulamaları Sosyal Zekâ İlahiyat Eğitimi İyi Yürekli Samaryalı Meseli
This article aims to reconsider the practicum in religious services in the framework of the social intelligence. Focusing mainly on the professional practicum in the theological fields, I discuss briefly the place of the social intelligence. In this context, this study primarily examines the character of the social intelligence with a special reference to the article on the Parable of Good Samaritan (Luke 10:25-37). It, then, analyzes the influence of the social intelligence in the theological education. And finally this article presents some proposals on the subject matter of improvement of the social intelligence
Religious Services Social Intelligence Theological Education Parable of Good Samaritan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 16 Sayı: 42 (17-06-2013) |