Bu çalışmanın amacı mevcut din eğitimi uygulamalarına alternatif olarak gelişimsel temelli/yaşam merkezli din anlayışını temel alarak din eğitiminin en temel kavramlarından olan Allah inancını evrende var olan işleyişten yola çıkarak sorumluluk ve sevgi değerleri ile anlatmayı amaçlayan örnek bir öğretim programı oluşturmak ve bunun işlevselliğini ortaya koymaktır. Bu amaçla özel bir ilkokulda daha önce kurumsal anlamda din eğitimi almamış ilköğretim 3. sınıfta eğitimlerine devam eden 12 çocuk ile 10 günlük 10 saatlik bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmamız din eğitimi ile bilim eğitiminin birbirinin alternatifi değil tamamlayıcısı olduğu varsayımına dayanmaktadır. Din eğitimi uygulamaları ile bilimsel süreçlerin birlikte işletildiği durumlarda çocukların hem evrende neden-sonuç ilişkisine dayanan bilimsel süreçleri hem de bunların bir Yaratıcı ile olan ilişkisini daha iyi kurabildikleri varsayılmıştır. Sonuç olarak araştırmacının dışında gelişen bazı sınırlılıklar olmakla birlikte, bilimsel süreçlerin işletildiği ve bunların teolojik konuşmalarla desteklendiği din eğitimi uygulamalarının çocuklarda bir karşılık bulduğu ve ilgili kavramsallaştırmanın gerçekleştiği görülmüştür.
Dini Gelişim Din Eğitimi Öğretim Programı Allah Tasavvuru Bilim
-
-
-
The aim of this study is to create a sample curriculum which aims to explain the belief and belief of Allah, which is one of the most basic concepts of religious education, based on the developmental based life centred religion concept as an alternative to the existing religious education practices, based on the order and functioning of the universe and to explain its functionality. For this purpose, 12 children who have been educated in the 3rd grade in the institutional sense have not been educated before. Our study is based on the assumption that religious education and science education are complementary to each other. It is assumed that in such cases where religious education practices and scientific processes are run together, children can better establish both scientific processes based on cause-effect relationship in the universe and their relationship with a Creator. In conclusion, although there are some limitations occurred outside the researcher, it has been seen that scientific processes are applied and these are supported in theological speeches and the related conceptualization is realized. In addition, in the studies to be carried out with the children of this age period, it has been observed that the attitudes of the classroom teacher should be taken into consideration and if possible, the researcher has to do the study only with the students.
Religious Education Religious Development Concept of God Teaching Programs Science
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 56 |