BibTex RIS Kaynak Göster

Language Teaching and Games -In the Light of Multiple Intelligence Theory-

Yıl 2014, Cilt: 14 Sayı: 1, 71 - 83, 10.11.2014

Öz

This study reviews from the perspective of multiple intelligence theory certain educational games that have been used in foreign language teaching. It first underlines the significance of language teaching and goes on to mention the place of games in education in general and in language teaching in particular. Lastly, the study examines how multiple intelligence theory, which redefines human talents, views educational games with regards to language teaching.

Kaynakça

  • Akandere, Mehibe, Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınevi, Ankara 2004.
  • Aksungur, Sema Tuncel, “Using games in language teaching, In Teaching Factor in Foreign Language Classes”, First International Tömer Conference, Tömer Gaziantep Branch, June 6-7 1997.
  • Aral, Neriman, “Çocuk gelişiminde oyunun önemi”, Çağdaş Eğitim, Mayıs 2000, sayı: 2
  • Armstrong, Thomas, Multiple Intelligences in the Classroom, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria 2000.
  • Ayan, Sinan, Hakan Dündar, “Eğitimde okul öncesi yaratıcılığın ve oyunun önemi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 28, 2009.
  • Bektaş, Didem, Çoklu Zeka Kuramı Bağlamında Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Oyunların İşlevi, (Yayımlanmamış yüksek lisan tezi), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2010.
  • Bellanca, James, Active Learning Handbook for Multiple Intelligence Classrooms, IRI/Skylight Training and Publishing Inc., USA 1997. el-Berrî, Kasım, “Eseru İstihdami’l-El‘abi’l-Lugaviyye fî Minhâci’l-Lugati’l-Arabiyye fî Tenmiyyeti’l-Enmati’l-Lugaviyye Ledâ Talebeti'l-Merhaleti’l-Esasiyye”, elMecelletu’l-Urduniyye fi’l-‘Ulûmi’t-Terbeviyye, c.7, sayı: 1, 2011.
  • Bümen, Nilay T., Okullarda Çoklu Zekâ Kuramı, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2004.
  • Carrier, Michael, Games and Activities for the Language Learner, The British Council, London 1982.
  • Çoban, Bilal, Orta Öğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar, Nobel Yayınları, Ankara 200 Coşkun, Hasan, “Türkiye’de ikinci yabancı dilin oyun yoluyla etkili öğretimi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı: 1, Güz 2008.
  • Dağbaşlı, Gürkan, Oyun Tekniği ve Arapça Öğretiminde Kullanımı, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniv. Eğitim Bilimleri Ens., Ankara 2007.
  • Ekmekçi, F. Özden, M. Turgut Ekmekçi, “Yabancı dil öğretiminde benzetleme ve oyun etkinliği”, İZLEM Yabancı Dil Öğretimi Dergisi, 4, 1980.
  • Eriş, Bahar, “Zekâ: Amerikan deneyiminin kritik kuram perspektifinden analizi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8/1, 2008.
  • Fırat, Mustafa, Yabancı Dil Öğretiminde Oyunun Kullanımı, (Yayımlanmamış yüksek lisan tezi), Atatürk Üniv. Sosyal Bil. Ens., Erzurum 2007.
  • Gardner, Howard, Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences, NY: Basic Books, New York 1993.
  • Gardner, Howard, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century, Basic Books, New York 1999.
  • Goleman, Daniel, Emotional Intelligence (Why It Can Matter More Than IQ), Basic Books, New York 1995.
  • Hopper, Brenda, Pamela Hurry, “Learning the MI way: The effects on students’ learning of using the theory of multiple intelligences”, Pastoral Care in Education, 18/4, 2000.
  • Hromek, Robyn, Sue Roffey, “Promoting social and emotional learning with games, it’s fun and we learn things”, Simulation & Gaming, 20/10, 2009.
  • İzgören, Meltem, Oyunlarla Dil Öğretimi, Academyplus Yayınevi, Ankara 2003.
  • Kornhaber, Mindy L., “Howard Gardner in J.A. Palmer (Ed.)” Fifty modern thinkers on education: from Piaget to the present, London 2001.
  • Krashen, Stephen, The Input Hypothesis: Issues and Implications, Longman, New York1985.
  • Lee, William Rolland, Language Teaching Games and Contests, Oxford University Press, Oxford 1979.
  • Okay, Caner, Çoklu Zekâ Kuramına Göre Oyunla Eğitim, Nobel Yayınları, Ankara 2006. Özdemir, Emine Soley, Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniv. Sosyal Bil. Ens., Adana 2006.
  • Plummer, Deborah M., Social Skills Games for Children, Jessica Kingsley Publishers, London 2008.
  • Rixon, Shelag, How to Use Games in Language Teaching, Macmillan Publishers, London 19 Saban, Ahmet, “Çoklu zekâ teorisi ve eğitim: Özel Esentepe İlköğretim Okulu örneği”, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 2001.
  • Thiagarajan, Sivasailam, Glenn Parker, Teamwork and Teamplay: Games and Activities for Building and Training Teams, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco 1999.
  • Uberman, Agnieszka, “The use of games - for vocabulary presentation and revision”, English Teaching Forum, 36/1, January-March 1998.
  • Ural, Mustafa Nuri, Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Eğlendirici ve Motive Edici Özelliklerinin Akademik Başarıya ve Motivasyona Etkisi, (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir 2009.
  • Wright, Andrew, David Betteridge, Michael Buckby, Games for Language Learning, Cambridge University Press, 2005. 

Dil Öğretimi ve Oyun -Çoklu Zekâ Teorisi Işığında-

Yıl 2014, Cilt: 14 Sayı: 1, 71 - 83, 10.11.2014

Öz

Bu çalışmada yabancı dil öğretiminde kullanılagelen eğitsel oyunların çoklu zekâ kuramı açısından değerlendirilmesi ele alındı. Dil öğretiminin önemine dikkat çektikten sonra, oyunun genelde eğitim sahasında, özelde ise dil öğretimi alanındaki yerinden bahsedildi. Son olarak insan yeteneklerine yeni bir tanım getiren çoklu zekâ kuramının eğitsel oyunlara dil öğretimi açısından bakışı incelendi.

Kaynakça

  • Akandere, Mehibe, Eğitici Okul Oyunları, Nobel Yayınevi, Ankara 2004.
  • Aksungur, Sema Tuncel, “Using games in language teaching, In Teaching Factor in Foreign Language Classes”, First International Tömer Conference, Tömer Gaziantep Branch, June 6-7 1997.
  • Aral, Neriman, “Çocuk gelişiminde oyunun önemi”, Çağdaş Eğitim, Mayıs 2000, sayı: 2
  • Armstrong, Thomas, Multiple Intelligences in the Classroom, VA: Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria 2000.
  • Ayan, Sinan, Hakan Dündar, “Eğitimde okul öncesi yaratıcılığın ve oyunun önemi”, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı: 28, 2009.
  • Bektaş, Didem, Çoklu Zeka Kuramı Bağlamında Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Oyunların İşlevi, (Yayımlanmamış yüksek lisan tezi), İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2010.
  • Bellanca, James, Active Learning Handbook for Multiple Intelligence Classrooms, IRI/Skylight Training and Publishing Inc., USA 1997. el-Berrî, Kasım, “Eseru İstihdami’l-El‘abi’l-Lugaviyye fî Minhâci’l-Lugati’l-Arabiyye fî Tenmiyyeti’l-Enmati’l-Lugaviyye Ledâ Talebeti'l-Merhaleti’l-Esasiyye”, elMecelletu’l-Urduniyye fi’l-‘Ulûmi’t-Terbeviyye, c.7, sayı: 1, 2011.
  • Bümen, Nilay T., Okullarda Çoklu Zekâ Kuramı, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2004.
  • Carrier, Michael, Games and Activities for the Language Learner, The British Council, London 1982.
  • Çoban, Bilal, Orta Öğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar, Nobel Yayınları, Ankara 200 Coşkun, Hasan, “Türkiye’de ikinci yabancı dilin oyun yoluyla etkili öğretimi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı: 1, Güz 2008.
  • Dağbaşlı, Gürkan, Oyun Tekniği ve Arapça Öğretiminde Kullanımı, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniv. Eğitim Bilimleri Ens., Ankara 2007.
  • Ekmekçi, F. Özden, M. Turgut Ekmekçi, “Yabancı dil öğretiminde benzetleme ve oyun etkinliği”, İZLEM Yabancı Dil Öğretimi Dergisi, 4, 1980.
  • Eriş, Bahar, “Zekâ: Amerikan deneyiminin kritik kuram perspektifinden analizi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8/1, 2008.
  • Fırat, Mustafa, Yabancı Dil Öğretiminde Oyunun Kullanımı, (Yayımlanmamış yüksek lisan tezi), Atatürk Üniv. Sosyal Bil. Ens., Erzurum 2007.
  • Gardner, Howard, Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences, NY: Basic Books, New York 1993.
  • Gardner, Howard, Intelligence Reframed: Multiple Intelligences for the 21st Century, Basic Books, New York 1999.
  • Goleman, Daniel, Emotional Intelligence (Why It Can Matter More Than IQ), Basic Books, New York 1995.
  • Hopper, Brenda, Pamela Hurry, “Learning the MI way: The effects on students’ learning of using the theory of multiple intelligences”, Pastoral Care in Education, 18/4, 2000.
  • Hromek, Robyn, Sue Roffey, “Promoting social and emotional learning with games, it’s fun and we learn things”, Simulation & Gaming, 20/10, 2009.
  • İzgören, Meltem, Oyunlarla Dil Öğretimi, Academyplus Yayınevi, Ankara 2003.
  • Kornhaber, Mindy L., “Howard Gardner in J.A. Palmer (Ed.)” Fifty modern thinkers on education: from Piaget to the present, London 2001.
  • Krashen, Stephen, The Input Hypothesis: Issues and Implications, Longman, New York1985.
  • Lee, William Rolland, Language Teaching Games and Contests, Oxford University Press, Oxford 1979.
  • Okay, Caner, Çoklu Zekâ Kuramına Göre Oyunla Eğitim, Nobel Yayınları, Ankara 2006. Özdemir, Emine Soley, Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yönelimler, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Çukurova Üniv. Sosyal Bil. Ens., Adana 2006.
  • Plummer, Deborah M., Social Skills Games for Children, Jessica Kingsley Publishers, London 2008.
  • Rixon, Shelag, How to Use Games in Language Teaching, Macmillan Publishers, London 19 Saban, Ahmet, “Çoklu zekâ teorisi ve eğitim: Özel Esentepe İlköğretim Okulu örneği”, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 2001.
  • Thiagarajan, Sivasailam, Glenn Parker, Teamwork and Teamplay: Games and Activities for Building and Training Teams, Jossey-Bass/Pfeiffer, San Francisco 1999.
  • Uberman, Agnieszka, “The use of games - for vocabulary presentation and revision”, English Teaching Forum, 36/1, January-March 1998.
  • Ural, Mustafa Nuri, Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Eğlendirici ve Motive Edici Özelliklerinin Akademik Başarıya ve Motivasyona Etkisi, (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir 2009.
  • Wright, Andrew, David Betteridge, Michael Buckby, Games for Language Learning, Cambridge University Press, 2005. 
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tahirhan Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Aydın, Tahirhan. “Dil Öğretimi Ve Oyun -Çoklu Zekâ Teorisi Işığında-”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 14/1 (Şubat 2014), 71-83.