BibTex RIS Kaynak Göster

Three Types of Tree in the Qur’ân or Rethinking of the Meaning of Some Verses

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 1, 133 - 164, 01.02.2011

Öz

The correct understanding of the Qur’ân is a very important issue in terms of its service as a life book. Its correct understanding, no doubt, depends on certain rules. The very first of these rules is to keep in mind continously that it is an Arabic address/book. The Qur’ân was sent in Arabic language. Therefore, its meaning primarily should be made out completely in Arabic. Moreover, this is not an Arabic that appeals to every period, but primarily appeals to the Arabs who lived in a time and cultural environment that the Qur'an came down. Thus, in order to thoroughly understand what the Qur’ân is saying, how the Arabs who lived in the seventh century AD understood it should be viewed first. Moving from this rule, in this article we wanted to look again at the meaning of some verses in which some trees are mentioned.

Kaynakça

  • Âlûsî, Mahmûd Ebu‟l-Fazl, Rûhu’l-Me’ânî fî Tefsîri’l-Kur’âni’l-Âzîm ve’s-Seb’i’l-Mesânî, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabi, Beyrut, tsz.
  • Asad, Muhammad, The Message of The Qur’ân, Dar al-Andalus, Gibraltar, 1993.
  • Ateş, Süleyman, Yüce Kur’ân’ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, tsz.
  • Balcı, İsrafil, “Siyer Okumalarında Kur‟ân‟ın Rolü ve Belirleyiciliği: Necm Sûresi Örnekli- ğinde Bazı Siyer Konularının Kritiği”, İSTEM: İslâm San‘at, Tarih, Edebiyat ve Mûsikîsi Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 16, Konya, 2010.
  • Berrâk, Abdurrahman b. Nâsır b. Berrâk b. İbrâhim, Şerhu’l-Akîdeti’t-Tahâviyye, Dâru‟t- Tedmuriyye, Riyâd, 2008.
  • Buga, Mustafa Dîb-Mestû, Muhyiddîn Dîb, el-Vâzıh fî Ulûmi’l-Kur’ân, Dâru‟l-Kelimi‟t- Tayyib, Dımaşk, 1998.
  • Cevziyye, Ebû Abdullah Şemseddin Muhammed İbn Kayyim, et-Tibyân fî Aksâmi’l-Kurân, thk. Tâhâ Yusuf Şahin, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Beyrut, 1982.
  • Derveze, İzzet, Kur’ân’a Göre Hz. Muhammed (sav), Trc. Mehmet Yolcu, Düşün Yay., İstanbul, 2011.
  • Derveze, Muhammed İzzet, et-Tefsîru’l-Hadîs, Dâru İhyâi Kütübi‟l-Arabiyye, Kahire, 1383.
  • Dihlevî, Halim b. Kutbuddîn Ahmed b. Ebu‟l-Feyz, Tuhfe-i İsnâ Aşeriyye, Arapça‟ya trc. Ğulâm Muhammed b. Muhyiddîn b. Ömer el-Eslemî, thk. Muhibbüddîn el-Hatîb, el-Matbaatü‟s-Selefiyye, Kahire, 1373.
  • Duman, Zeki, “Nur Sûresinin 35. Âyetinin Tefsir ve Te‟vili Bağlamında Allah‟ın İnsana Dört Hidayeti: Fıtri Din, Akıl, Peygamber ve Kitap”, Usûl İslam Araştırmaları Dergisi, sayı: 3, Ocak-Haziran 2005.
  • Durmuş, Zülfikar, “Dilbilim Açısından Meâllere Eleştirel Bir Yaklaşım”, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, 2010.
  • Esed, Muhammed, Kur’ân’ın Mesajı, trc. Cahit Koytak-Ahmet Ertürk), İşaret Yay., İstan- bul, 1997.
  • Ferrâ, Ebû Zekeriyya Yahya b. Ziyad b. Abdullah, Me’âni’l-Kur'ân, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Beyrut, 2002.
  • Hâzin, Alâüddîn Ali b. Muhammed b. İbrâhîm el-Bağdâdî, Lübâbü’t-Te’vîl fî Me’âni’t- Tenzîl, Dâru‟l-Fikr, Beyrut, 1979.
  • Hicâzî, Muhammed Mahmûd, el-Vahdetü’l-Mevdûiyye fi’l-Kur’âni’l-Kerîm, Dâru‟l-Kütübi‟l- Hadîse, Kâhire, 1970.
  • İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir, et-Tahrîr ve’t-Tenvîr, Dâru Sahnûn li‟n-Neşr ve‟t-Tevzî, Tunus, 1998.
  • İbn Ebû Hâtim, Ebu Muhammed Abdurrahman b. Ebû Hâtim er-Râzî, Tefsîru İbn Ebî Hâtim, thk. Es‟ad Muhammed et-Tayyib, el-Mektebetü‟l-Asriyye, Sayda, tsz.
  • İbn Hacer, Ahmed b. Ali Ebu‟l-Fadl el-Askalânî, Fethu’l-Bârî, Dâru‟l-Ma‟rife, Beyrut, 1379.
  • İbn Kesîr, Ebu‟l-Fidâ İsmail b. Amr b. Kesîr el-Kuraşî ed-Dımeşkî, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, thk. Sâmî b. Muhammed Selâme, Dâru Tayyibe li‟n-Neşr, Riyâd, 1999.
  • İbn Sîde, Ebu‟l-Hüseyin Ali b. İsmail el-Endelusî, el-Muhassas, thk. Halil İbrahim Ceffâl, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, 1996.
  • İbnü‟l-Arabî, el-Kâdî Muhammed b. Abdullah Ebû Bekr, Ahkâmu’l-Kur’ân, Dâru‟l-Kütübi‟l- İlmiyye, Beyrut, 2003.
  • İbnü‟l-Cevzî, Abdurrahman b. Ali b. Muhammed, Zâdü’l-Mesîr, el-Mektebü‟l-İslâmî, Bey- rut, 1404.
  • İbnü‟l-Manzûr, Muhammed b. Mükerrem, Lisânü’l-Arab, Dâru Sâdır, Beyrut, tsz.
  • İdrisî, Ahmed b. Muhammed b. el-Mehdî, el-Bahru’l-Medîd, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Bey- rut, 2002.
  • Karaman, Hayrettin vdğ.,Kur’ân Yolu Türkçe Meâl ve Tefsir, DİB Yay., Ankara, 2007.
  • Kattân, İbrâhîm, Teysîru’t-Tefsîr, Matabiü‟l-Cem‟iyyetü‟l-İlmiyye el-Melikiyye, Ammân, 1983.
  • Koç, Mehmet Akif, Tefsirde Bir Kaynak İncelemesi, Kitâbiyât, Ankara, 2005.
  • Kurtubî, Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed, el-Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân, thk. Hişâm Semîr el-Buhârî, Dâru Âlemi‟l-Kütüb, Riyad, 2003.
  • Kutub, Seyyid, Fî Zılâli’l-Kur’ân, Dâru‟ş-Şurûk, Beyrut, 1973.
  • Kutub, Seyyid, Fî Zilâli’l-Kur’ân, trc. M. Emin Saraç, İ. Hakkı Şengüler, B. Karlığa, Hikmet yay., İstanbul, tsz.
  • Mâverdî, Ebu‟l-Hüseyin Ali b. Muhammed b. Hubeyb, en-Nüket ve’l-Uyûn, thk. es-Seyyid b. Abdu‟l-Maksûd b. Abdu‟r-Rahîm, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Beyrut, 1992.
  • Mukâtil b. Süleymân, Ebu‟l-Hasen, Mukâtil b. Süleymân b. Beşîr el-Ezdî, Tefsîru Mukâtil b. Süleymân, thk. Ahmed Ferîd, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Lübnân, 2003.
  • Nevevî, Ebû Zekeriyya Yahyâ b. Şeref, el-Minhâc Şerhu Sahihi Müslim b. El-Haccâc, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, 1392.
  • Neysâbûrî, Ebu‟l-Kâsım Mahmud b. Ebu‟l-Hüseyin Ali b. el-Hüseyin, Bâhiru’l-Burhân fî Me’ânî Müşkilâti’l-Kur’ân, thk. Suâd bn. Sâlih b. Saîd Bâbekî, Ümmü‟l-Kurâ Üni- versitesi, Mekke, 1998.
  • Neysâbûrî, Nizâmüddîn el-Hasen b. Muhammed b. El-Hüseyin el-Kummî, Garâibü’l- Kur’ân ve Ragâibü’l-Furkân, thk. eş-Şeyh Zekeriyya Umeyrân, Dâru‟l-Kütübi‟l- İlmiyye, Beyrut, 1996.
  • Öztürk, Mustafa, Kur’ân-ı Kerîm Meâli Anlam ve Yorum Merkezli Çeviri, Düşün Yay., İstanbul, 2011.
  • Râgıb el-İsfehânî, Ebu‟l-Kâsım el-Hüseyn b. Muhammed, el-Müfredât fî Garîbi’l-Kur’ân, thk. Muhammed Seyyid Kîlânî, Dâru‟l-Ma‟rife, Lübnan, tsz.
  • Râzî, Fahruddîn Muhammed b. Ömer et-Temîmî, Mefâtîhu’l-Gayb, Dâru‟l-Kütübi‟l- İlmiyye, Beyrut, 2000.
  • Râzî, Muhammed b. Ebû Bekr b. Abdülkâdir, Muhtâru’s-Sıhâh, thk. Mahmûd Hâtır, Mektebetü Lübnân Nâşirûn, Beyrut, 1995.
  • Sa‟lebî, Ebû İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrahim, el-Keşf ve’l-Beyân, thk. el-İmam Ebû Muhammed b. Âşûr, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, 2002.
  • Suyûtî, Ebu‟l-Fazl Celâlüddîn, ed-Dürrü’l-Mensûr, Dâru Hicr, Mısır, tsz.
  • Şenkîtî, Muhammed el-Emîn b. Muhammed el-Muhtâr, Advâu’l-Beyân fî Îzâhi’l-Kur’ân bi’l-Kur’ân, Dâru‟l-Fikr, Beyrut, 1995.
  • Şevkânî, Muhammed b. Ali, Fethu’l-Kadîr, Dâru İbn Kesîr, Dimaşk, 1414.
  • Taberî, Muhammed b. Cerîr, Câmi’u’l-Beyân fî Te’vîli’l-Kurân, thk. Ahmed Muhammed Şâkir, Müessesetü‟r-Risâle, Beyrut, 2000.
  • Tatlı, Bekir, Âyet ve Hadislerle İsra ve Mi’raç Olayı, Çukurova Üniversitesi Basımevi, Ada- na, 2008.
  • Toprak, M. Faruk, “Klasik Arap Şiir Ve Nesrinde En Sık Rastlanan Yeminler”, Nüsha, Yıl: II, Sayı: 7, Güz 2002.
  • Turan, Abdülbaki, “Kur‟ân-ı Kerîm‟deki Yeminler (Aksâmu‟l-Kur‟ân)”, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 2, Konya, 1986.
  • Yazır, Elmalılı Muhammed Hamdi, Haki Dîni Kur’ân Dili, Bedir Yay., İstanbul, 1993.
  • Yıldırım, Suat, Kur’ân-ı Hakîm ve Açıklamalı Meâli, Feza Gazetecilik A.Ş., İstanbul, 1998.
  • Zemahşerî, Ebu‟l-Kâsım Mahmûd b. Ömer, el-Keşşâf, thk. Abdürrezzâk el-Mehdî, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, tsz.
  • Zerkeşî, Bedrüddîn Muhammed b. Abdullah, el-Burhân fî Ulûmi’l-Kur’ân, thk. Mu- hammed Ebu‟l-Fadl İbrâhîm, Dâru İhyâi‟l-Kütübi‟l-Arabiyye, Beyrut, 1957.

Kur’ân’da Üç Ağaç Türü Yahut Bazı Âyetlerin Anlamlarını Yeniden Düşünmek

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 1, 133 - 164, 01.02.2011

Öz

Kur’ân-ı Kerîm’in doğru anlaşılması, onun bir hayat kitabı olarak işlev görmesi açısından son derece önemli bir meseledir. Onun doğru anlaşılması şüphesiz bir-takım kurallara bağlıdır. Bu kuralların başında ise onun Arapça bir hitap/kitap oluşunu devamlı hatırda tutmak gelmektedir. Kur’ân Arapça diliyle indirilmiştir. Bu sebeple onun anlamı öncelikle Arapça içinde tam olarak ortaya konmalıdır. Üstelik bu Arapça her döneme hitap eden bir Arapça değil, öncelikle Kur’ân’ın indiği dönemde ve kültür içinde yaşayan Araplara hitap eden bir Arapça’dır. Dolayısıyla Kur’ân’daki âyetlerin ne dediğini iyice anlamak için öncelikle miladi yedinci asırda yaşayan Arapların onu nasıl anladığına bakılmalıdır. Bu makalede biz de bu kuraldan hareketle, bazı ağaçların anlatıldığı bazı âyetlerin anlamlarına yeniden bakmak istedik.

Kaynakça

  • Âlûsî, Mahmûd Ebu‟l-Fazl, Rûhu’l-Me’ânî fî Tefsîri’l-Kur’âni’l-Âzîm ve’s-Seb’i’l-Mesânî, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabi, Beyrut, tsz.
  • Asad, Muhammad, The Message of The Qur’ân, Dar al-Andalus, Gibraltar, 1993.
  • Ateş, Süleyman, Yüce Kur’ân’ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyat, İstanbul, tsz.
  • Balcı, İsrafil, “Siyer Okumalarında Kur‟ân‟ın Rolü ve Belirleyiciliği: Necm Sûresi Örnekli- ğinde Bazı Siyer Konularının Kritiği”, İSTEM: İslâm San‘at, Tarih, Edebiyat ve Mûsikîsi Dergisi, Yıl: 8, Sayı: 16, Konya, 2010.
  • Berrâk, Abdurrahman b. Nâsır b. Berrâk b. İbrâhim, Şerhu’l-Akîdeti’t-Tahâviyye, Dâru‟t- Tedmuriyye, Riyâd, 2008.
  • Buga, Mustafa Dîb-Mestû, Muhyiddîn Dîb, el-Vâzıh fî Ulûmi’l-Kur’ân, Dâru‟l-Kelimi‟t- Tayyib, Dımaşk, 1998.
  • Cevziyye, Ebû Abdullah Şemseddin Muhammed İbn Kayyim, et-Tibyân fî Aksâmi’l-Kurân, thk. Tâhâ Yusuf Şahin, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Beyrut, 1982.
  • Derveze, İzzet, Kur’ân’a Göre Hz. Muhammed (sav), Trc. Mehmet Yolcu, Düşün Yay., İstanbul, 2011.
  • Derveze, Muhammed İzzet, et-Tefsîru’l-Hadîs, Dâru İhyâi Kütübi‟l-Arabiyye, Kahire, 1383.
  • Dihlevî, Halim b. Kutbuddîn Ahmed b. Ebu‟l-Feyz, Tuhfe-i İsnâ Aşeriyye, Arapça‟ya trc. Ğulâm Muhammed b. Muhyiddîn b. Ömer el-Eslemî, thk. Muhibbüddîn el-Hatîb, el-Matbaatü‟s-Selefiyye, Kahire, 1373.
  • Duman, Zeki, “Nur Sûresinin 35. Âyetinin Tefsir ve Te‟vili Bağlamında Allah‟ın İnsana Dört Hidayeti: Fıtri Din, Akıl, Peygamber ve Kitap”, Usûl İslam Araştırmaları Dergisi, sayı: 3, Ocak-Haziran 2005.
  • Durmuş, Zülfikar, “Dilbilim Açısından Meâllere Eleştirel Bir Yaklaşım”, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, 2010.
  • Esed, Muhammed, Kur’ân’ın Mesajı, trc. Cahit Koytak-Ahmet Ertürk), İşaret Yay., İstan- bul, 1997.
  • Ferrâ, Ebû Zekeriyya Yahya b. Ziyad b. Abdullah, Me’âni’l-Kur'ân, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Beyrut, 2002.
  • Hâzin, Alâüddîn Ali b. Muhammed b. İbrâhîm el-Bağdâdî, Lübâbü’t-Te’vîl fî Me’âni’t- Tenzîl, Dâru‟l-Fikr, Beyrut, 1979.
  • Hicâzî, Muhammed Mahmûd, el-Vahdetü’l-Mevdûiyye fi’l-Kur’âni’l-Kerîm, Dâru‟l-Kütübi‟l- Hadîse, Kâhire, 1970.
  • İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir, et-Tahrîr ve’t-Tenvîr, Dâru Sahnûn li‟n-Neşr ve‟t-Tevzî, Tunus, 1998.
  • İbn Ebû Hâtim, Ebu Muhammed Abdurrahman b. Ebû Hâtim er-Râzî, Tefsîru İbn Ebî Hâtim, thk. Es‟ad Muhammed et-Tayyib, el-Mektebetü‟l-Asriyye, Sayda, tsz.
  • İbn Hacer, Ahmed b. Ali Ebu‟l-Fadl el-Askalânî, Fethu’l-Bârî, Dâru‟l-Ma‟rife, Beyrut, 1379.
  • İbn Kesîr, Ebu‟l-Fidâ İsmail b. Amr b. Kesîr el-Kuraşî ed-Dımeşkî, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, thk. Sâmî b. Muhammed Selâme, Dâru Tayyibe li‟n-Neşr, Riyâd, 1999.
  • İbn Sîde, Ebu‟l-Hüseyin Ali b. İsmail el-Endelusî, el-Muhassas, thk. Halil İbrahim Ceffâl, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, 1996.
  • İbnü‟l-Arabî, el-Kâdî Muhammed b. Abdullah Ebû Bekr, Ahkâmu’l-Kur’ân, Dâru‟l-Kütübi‟l- İlmiyye, Beyrut, 2003.
  • İbnü‟l-Cevzî, Abdurrahman b. Ali b. Muhammed, Zâdü’l-Mesîr, el-Mektebü‟l-İslâmî, Bey- rut, 1404.
  • İbnü‟l-Manzûr, Muhammed b. Mükerrem, Lisânü’l-Arab, Dâru Sâdır, Beyrut, tsz.
  • İdrisî, Ahmed b. Muhammed b. el-Mehdî, el-Bahru’l-Medîd, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Bey- rut, 2002.
  • Karaman, Hayrettin vdğ.,Kur’ân Yolu Türkçe Meâl ve Tefsir, DİB Yay., Ankara, 2007.
  • Kattân, İbrâhîm, Teysîru’t-Tefsîr, Matabiü‟l-Cem‟iyyetü‟l-İlmiyye el-Melikiyye, Ammân, 1983.
  • Koç, Mehmet Akif, Tefsirde Bir Kaynak İncelemesi, Kitâbiyât, Ankara, 2005.
  • Kurtubî, Ebû Abdullah Muhammed b. Ahmed, el-Câmi’ li Ahkâmi’l-Kur’ân, thk. Hişâm Semîr el-Buhârî, Dâru Âlemi‟l-Kütüb, Riyad, 2003.
  • Kutub, Seyyid, Fî Zılâli’l-Kur’ân, Dâru‟ş-Şurûk, Beyrut, 1973.
  • Kutub, Seyyid, Fî Zilâli’l-Kur’ân, trc. M. Emin Saraç, İ. Hakkı Şengüler, B. Karlığa, Hikmet yay., İstanbul, tsz.
  • Mâverdî, Ebu‟l-Hüseyin Ali b. Muhammed b. Hubeyb, en-Nüket ve’l-Uyûn, thk. es-Seyyid b. Abdu‟l-Maksûd b. Abdu‟r-Rahîm, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Beyrut, 1992.
  • Mukâtil b. Süleymân, Ebu‟l-Hasen, Mukâtil b. Süleymân b. Beşîr el-Ezdî, Tefsîru Mukâtil b. Süleymân, thk. Ahmed Ferîd, Dâru‟l-Kütübi‟l-İlmiyye, Lübnân, 2003.
  • Nevevî, Ebû Zekeriyya Yahyâ b. Şeref, el-Minhâc Şerhu Sahihi Müslim b. El-Haccâc, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, 1392.
  • Neysâbûrî, Ebu‟l-Kâsım Mahmud b. Ebu‟l-Hüseyin Ali b. el-Hüseyin, Bâhiru’l-Burhân fî Me’ânî Müşkilâti’l-Kur’ân, thk. Suâd bn. Sâlih b. Saîd Bâbekî, Ümmü‟l-Kurâ Üni- versitesi, Mekke, 1998.
  • Neysâbûrî, Nizâmüddîn el-Hasen b. Muhammed b. El-Hüseyin el-Kummî, Garâibü’l- Kur’ân ve Ragâibü’l-Furkân, thk. eş-Şeyh Zekeriyya Umeyrân, Dâru‟l-Kütübi‟l- İlmiyye, Beyrut, 1996.
  • Öztürk, Mustafa, Kur’ân-ı Kerîm Meâli Anlam ve Yorum Merkezli Çeviri, Düşün Yay., İstanbul, 2011.
  • Râgıb el-İsfehânî, Ebu‟l-Kâsım el-Hüseyn b. Muhammed, el-Müfredât fî Garîbi’l-Kur’ân, thk. Muhammed Seyyid Kîlânî, Dâru‟l-Ma‟rife, Lübnan, tsz.
  • Râzî, Fahruddîn Muhammed b. Ömer et-Temîmî, Mefâtîhu’l-Gayb, Dâru‟l-Kütübi‟l- İlmiyye, Beyrut, 2000.
  • Râzî, Muhammed b. Ebû Bekr b. Abdülkâdir, Muhtâru’s-Sıhâh, thk. Mahmûd Hâtır, Mektebetü Lübnân Nâşirûn, Beyrut, 1995.
  • Sa‟lebî, Ebû İshak Ahmed b. Muhammed b. İbrahim, el-Keşf ve’l-Beyân, thk. el-İmam Ebû Muhammed b. Âşûr, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, 2002.
  • Suyûtî, Ebu‟l-Fazl Celâlüddîn, ed-Dürrü’l-Mensûr, Dâru Hicr, Mısır, tsz.
  • Şenkîtî, Muhammed el-Emîn b. Muhammed el-Muhtâr, Advâu’l-Beyân fî Îzâhi’l-Kur’ân bi’l-Kur’ân, Dâru‟l-Fikr, Beyrut, 1995.
  • Şevkânî, Muhammed b. Ali, Fethu’l-Kadîr, Dâru İbn Kesîr, Dimaşk, 1414.
  • Taberî, Muhammed b. Cerîr, Câmi’u’l-Beyân fî Te’vîli’l-Kurân, thk. Ahmed Muhammed Şâkir, Müessesetü‟r-Risâle, Beyrut, 2000.
  • Tatlı, Bekir, Âyet ve Hadislerle İsra ve Mi’raç Olayı, Çukurova Üniversitesi Basımevi, Ada- na, 2008.
  • Toprak, M. Faruk, “Klasik Arap Şiir Ve Nesrinde En Sık Rastlanan Yeminler”, Nüsha, Yıl: II, Sayı: 7, Güz 2002.
  • Turan, Abdülbaki, “Kur‟ân-ı Kerîm‟deki Yeminler (Aksâmu‟l-Kur‟ân)”, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı: 2, Konya, 1986.
  • Yazır, Elmalılı Muhammed Hamdi, Haki Dîni Kur’ân Dili, Bedir Yay., İstanbul, 1993.
  • Yıldırım, Suat, Kur’ân-ı Hakîm ve Açıklamalı Meâli, Feza Gazetecilik A.Ş., İstanbul, 1998.
  • Zemahşerî, Ebu‟l-Kâsım Mahmûd b. Ömer, el-Keşşâf, thk. Abdürrezzâk el-Mehdî, Dâru İhyâi‟t-Türâsi‟l-Arabî, Beyrut, tsz.
  • Zerkeşî, Bedrüddîn Muhammed b. Abdullah, el-Burhân fî Ulûmi’l-Kur’ân, thk. Mu- hammed Ebu‟l-Fadl İbrâhîm, Dâru İhyâi‟l-Kütübi‟l-Arabiyye, Beyrut, 1957.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nihat Uzun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Uzun, Nihat. “Kur’ân’da Üç Ağaç Türü Yahut Bazı Âyetlerin Anlamlarını Yeniden Düşünmek”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 11/1 (Şubat 2011), 133-164.