According to 24. Article of 1982 Constitution, the lesson of Religious Culture and Ethics is an obliged lesson in primary and high schools. This practice has still constituted. Some people think that lesson is contrary to laicite principle and they claim it must be selective. In this paper, these questions will be examined: How did this practice become a Constitutional rule? What is its reason? Although this paper is a literature study, it contains an interview with Prof.Dr. Hüseyin Atay, who was dean of Faculty of Divinity at Ankara University, and he was one of the contributors to make this rule to become law.
1982 Constitution 24. Article Obliged Religious Lesson Prof.Dr.
1982 Anayasasının 24. maddesi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin ilköğretim ve liselerde okutulan zorunlu dersler arasında yer alır hükmünü içermektedir. Bu uygulama günümüzde de devam etmektedir. Bazı çevreler bunun laikliğe aykırı olduğunu ileri sürerek seçmeli ders olarak okutulmasını uygun görmektedirler. Çalışmamızda 1982 Anayasasının 24. maddesinde yer alan zorunlu din dersi okutulması hükmünün hangi gerekçeler ve süreçlerden geçerek konulduğu araştırılacaktır. Konuyu yazılı kaynaklara geçen bilgiler çerçevesinde değerlendirmeye çalışmakla birlikte Prof.Dr. Hüseyin Atay ile bir mülakat yapmak suretiyle onun görüşlerine de yer verdik. Bilindiği gibi, kendisi, dönemin Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı olarak Anayasanın ilgili maddesinin alt yapı çalışmalarına önemli katkı yapanlardan biridir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 4 |