As it is known the hadith contains two parts. One of them is Sanad and the other one is Matn. That’s why the criticism of hadith bases on the critisisme of Sanad and Matn. In this study we are going to focus on a discussion that issue of correctness of Hadith from the standpoint of criticism of Sanad. We can expression that discussion as a problem of being called effort while determining hadiths it is true or false. In the same way an important issue was taken into consideration in the aspect of Idjtihat by some of scholars and was appraised Taglid level by the other ones. So we are going to examine that discussion in this article dealing with the work of İrşâdu’n-Nukkâd ilâ Teysîri’l-İctihâd written by el-Emîr es-San’ânî.
Bilindiği üzere hadis iki kısımdan oluşmaktadır. Bunlardan birisi sened, diğeri de metindir. Bu noktadan olmak üzere hadis tenkidi de, sened ve metin tenkidi biçiminde şekillenecektir. Bu çalışmamızda, “sened tenkidi yönünden hadislerin sıhhati” meselesindeki bir tartışmaya yoğunlaşacağız. Sözkonusu tartışmayı, sened açısından hadislerin sahih olup olmadığını tespit ederken gösterilen çabanın “adlandırılması” sorunu diye ifade edebiliriz. Nitekim üzerinde bir hayli tartışma yapılmış önemli konulardan olan bu hususu, kimileri “taklit” düzeyinde değerlendirirken, kimileri de meselenin “içtihat” boyutuna dikkat çekmiştir. İşte biz bu makalede, sözkonusu tartışmayı, el-Emîr es-San’ânî’nin İrşâdu’n-Nukkâd ilâ Teysîri’l-İctihâd adlı eseri özelinde ele alarak inceleyeceğiz
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 2 |