Arapça öğreniminde konuşma becerisi, dilin sosyal yönü ve iletişimsel işlevi açısından merkezi bir konumdadır. Ancak geleneksel dil öğretim yöntemleri, özellikle muhâdese alanında yeterli pratik imkânı sunamamakta; öğrenciler, aktif kullanım ortamlarından mahrum kalmaktadır. Bu çalışma, yapay zekâ temelli bir araç olan ChatGPT’nin bu eksikliği gidermede nasıl bir rol üstlenebileceğini incelemektedir. ChatGPT, bireyselleştirilmiş öğretim imkânı ve anlık geri bildirim avantajı sayesinde, öğrencilerin özgüvenini artırabilir ve konuşma pratiğine yönelik motivasyonlarını güçlendirebilir. Ayrıca, pedagojik yaklaşımlarla bütünleştirildiğinde, etkili ve sürdürülebilir bir dijital öğrenme ortamı sunabilir. Bu bağlamda çalışma, ChatGPT’nin Arapça konuşma pratiği için sanal bir partner olarak değerlendirilmesini önererek, dil öğretiminde teknolojinin işlevsel kullanımına dair yeni bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır.
Arap Dili Muhâdese Dilbilgisi-çeviri Yöntemi Bireyselleştirilmiş Öğretim Yapay Zekâ ChatGPT Sesli Asistan
In the context of Arabic language learning, the development of speaking skills is of paramount importance, given its central role in the social dimension of the language and its communicative function. However, conventional language teaching methodologies have been criticised for their failure to provide adequate opportunities for practical engagement, particularly within the domain of muhādasa. This has resulted in a deficiency in active usage environments for students. This study explores the potential of ChatGPT, an artificial intelligence-based tool, to address this deficit. The integration of ChatGPT into language education has the potential to enhance students' self-assurance and propel their enthusiasm for speaking practice through personalised instruction and immediate feedback. Furthermore, when integrated with pedagogical approaches, it can offer an effective and sustainable digital learning environment. The present study aims to offer a novel perspective on the functional use of technology in language teaching by proposing the evaluation of ChatGPT as a virtual partner for Arabic speaking practice.
Arabic Language Muhadese Grammar-translation Method Artificial Intelligence ChatGPT Voice Assistant
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 6 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1 |