This study explores adolescents’ perspectives on adult religiosity and how they characterize it. Utilizing a phenomenological research design as part of qualitative research methods, it focuses on high school students’ perspectives on adult religiosity. The study group comprises five female and five male students aged between 14 and 16 from a public school situated in the central district of Şırnak province. The data, collected through semi-structured interviews, were transcribed using the MAXQDA 2020 software and analyzed through descriptive and content analysis. After analyzing the data obtained from the interviews, three themes were identified: “Perception of Adult Religiosity,” “Preferences,” and “Critiques.” High school students conceptualized adult religiosity through attributes such as “devout, imitative, experienced, rigid, reliable, understanding, and resistant to innovation.” The prominence of criticisms within the interview narratives indicates the potential reflection of communication barriers between adolescents and adults.
Psychology of Religion Adulthood Adult Religiosity High School Students
Bu çalışmanın amacı, ergenlik döneminde bulunan gençlerin yetişkin dindarlığı hakkında ne düşündüklerini ve yetişkin dindarlığını nasıl karakterize ettiklerini anlamaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden olan fenomenoloji tasarım deseni kullanılan araştırmada, lise öğrencilerinin yetişkin dindarlığına dair bakış açılarına odaklanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 14-16 yaş aralığındaki 5 kız ve 5 erkek olmak üzere toplam 10 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın yürütüldüğü okul, Şırnak ili Merkez ilçesinde yer alan bir devlet okuludur. Veriler, yarı yapılandırılmış mülakat aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma bulguları MAXQDA 2020 programı aracılığıyla deşifre edilmiş, betimsel ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmaya katılanlarla yapılan görüşmelerden elde edilen ifadeler, üç tema çerçevesinde incelenmiştir. Bu temalar “Yetişkin dindarlığı algısı”, “Beğeniler” ve “Eleştiriler” olarak isimlendirilmiştir. Liseli gençler, yetişkin dindarlığını “dinine bağlı, taklidi, deneyimli, katı kuralcı, güvenilir, anlayışlı ve yeniliklere karşı olma” gibi niteliklerle karakterize etmişlerdir. Mülakat anlatılarının eleştirileri ön plana çıkarması, gençlerle yetişkinler arasındaki iletişim pürüzlerinin bir yansıması olasılığını düşündürmektedir.
Din Psikolojisi Yetişkinlik Dönemi Yetişkin Dindarlığı Lise Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dini Araştırmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 1 |