Araştırmanın amacı, din öğretimi öğretmen adaylarının Milli Eğitim Akademi’sine yönelik görüş ve beklentilerini belirlemek ve değerlendirmektir. Araştırmanın, akademiyle ilgili ihtiyaç, eksiklik ve beklentilerin belirlenmesine, akademinin geliştirilmesine yönelik çalışmalara ışık tutmasına ve daha nitelikli din öğretimi faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir. Nitel yöntemlerden fenomenolojik desende tasarlanan çalışmanın araştırma grubunu, Türkiye’nin yedi farklı bölgesindeki ilahiyat fakültelerinden mezun olan veya bir ilahiyat fakültesinin son sınıfında öğrenim gören 14’ü kadın ve 14’ü erkek toplam 28 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri, yüz yüze ve çevrimiçi ortamda dört odak grup görüşmesi ve yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Veriler üzerinde içerik analizi yapılmış, NVIVO 12 programıyla veriler kodlanıp temalar inşa edilmiştir. Yapılan analizde gereklilik temasında gereksiz ve gerekli kategorilerine; beklentiler temasında ise ders, süre, paydaş, sınama, barınma ve mali koşullar kategorilerine ulaşılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların akademiye yönelik olumsuz bir algıya sahip oldukları; bununla birlikte, akademinin mesleki gelişim açısından olumlu sonuçlar doğurabileceği beklentisinde oldukları tespit edilmiştir.
Din Eğitimi Millî Eğitim Akademisi Adaylık Eğitimi Din Öğretimi Öğretmen Adayı
Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu'ndan (Tarih: 07.02.2025, Karar No: 2025/01-18, Sayı: E.6847) etik izin alınmıştır
The aim of this study is to identify and evaluate prospective religious education teachers’ views and expectations regarding the National Education Academy. The research is expected to contribute to identifying needs and shortcomings, guiding the development of the Academy, and improving the quality of religious education. Designed as a phenomenological, the research involved 28 participants (14 female, 14 male) who are either final-year theology students or recent graduates from faculties in seven regions of Turkey. Data were collected through four focus group interviews (both in-person and online) and a semi-structured interview form. Content analysis was conducted using NVIVO 12. Findings revealed categories such as necessity (necessary/unnecessary) and expectations (courses, duration, stakeholders, evaluation, accommodation, financial conditions). Participants held generally negative perceptions but anticipated potential professional benefits.
: Religious Education National Education Academy Induction Training Religious Education Teacher Candidate
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İslam Araştırmaları (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 2 |