Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müziğin Sinema Üzerine Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 37 - 48, 30.10.2017

Öz

Hem sinema hem de müzik aynı amaca hizmet ettiklerinden duyguyu daha derin olarak

yakalama noktasında görsellik ve işitsellik birbirini tamamalar niteliktedir. Araştırmanın

problem cümlesini, müziğin sinema üzerinde etkisi nedir? Film endüstrisi ne zamandan beri

müzikten yararlanmaktadır? Film ve Müzik sektörleri beraber çalışarak ortak bir amaca mı

hizmet etmektedirler? Sorularına yanıtları oluşturmaktadır. Araştırmanın amacını ise müziğin

insanlar üzerinde, bıraktığı etkiyi sinema ve diğer görsel işitsel sanatlarda da ne kadar çok

güçlendirdiğini açıklamak. Günümüz film endüstrisinde müzik ve ses kullanımının hangi

aşamaya geldiğini kavramak oluşturmaktadır. Araştırma günümüz film ve sinema endüstrisinin

tüm çalışanları, alan uzmanları, eğitmenlerinin film sektörüne müziğin ne kadar önemli

olduğunu daha iyi kavratmak, müzik alan uzmanları ve eğitmenlerine de görsel ve işitsel

sanatların bir bütün içerisinde hareket etmelerinin daha doğru ve etkili olduğunu kavratmak

adına önemelidir. Araştırma verileri toplanırken kaynak ve literatür tarama yöntemi

kullanılarak elde edilen bulgular tarihsel ve mantıksal bir çerçeve içersin de toplanmıştır.

Kaynakça

  • Berman, M.(1996). Katı Olan Her (ey Buharlaşıyor. Ümit Altug & Bülent Peker (Şeviren) Istanbul: Iletişim. (Orijinal kitabın basım yılı 1982). Bocock, R. (1997). Tüketim. Irem Kutluk (Şeviren). Ankara: Dost Kitabevi. (Orijinal kitabın basım yılı 1993). Chaney, D. (1999). Yaşam Tarzları. Irem Kutluk (Şeviren). Ankara: Dost Kitabevi. (Orijinal kitabın basım yılı 1996). Dyer, G. (1982). Advertising as Communication. London: Methuen Ewen, S. (1976). Captains of Conciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture. New York: McGraw Hill. Falk P. (1997). The Genealogy of Advertising. Pekka Sulkunen, John Holmwood, Hillary Radmar, Gerhard Schulze (Derleyen), Constructing of the New Consumer Society. Houndmills, London: Mc Millen Press. Fiske, J.(1987). Television Culture. London: Methuen. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Süleyman Irvan (Şeviren). Ankara: Ark Kitabevi (Orijinal kitabın basım yılı 1991). Fowles, J. (1996).Advertising and Popular Culture. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sağe Publications, Goldman, R. (1992).Readings Ad Socially. London: Routledge. Goldman, R.& Papson, S. (1994). Advertising the Age of Hypersignification. Theory, Culture&Society, 11, 23-53. Harvey, D. (1997). Postmodernligin Durumu. Sungur Savran (Şeviren). Istanbul: Metis. (Orijinal kitabın basım yılı 1989). Jeannere, A. (1993). Modernite Nedir? Nilgün Tutal (Şeviren). Mehmet Küşük (Derleyen). Modernite Versus Postmodernite. Ankara: Vadi Yayınları. Jhally, S. (1987). The Codes of Advertising: Fetishism and the Political Economy of Meaning in the Consumer Society. London: Routledge. Leiss, W. , Kline, S. & Jhally, S. (1990). Social Communication in Advertising. London, Canada: Routledge. Marchand, R. (1985). Advertising in Amerikan Dream: Making for Modernity 1920-1940. Berkeley: University of California Press. McLuhan, M. (1974). ADS: Keeping Upset With Joneses. John S. Wright ve John E. Mertes (Derleyen), Advertising Role in Society , St Paul, NY, Boston LA: West Publishing Co. Murdock, G. (1999).Iletişim Modernlik ve Insan Bilimleri. Mehmet Küşük (Derleyen). Medya, Iktidar, Ideoloji. Ankara: Ark Kitabevi Murray, R. (1995). Fordizm ve Postfordizm. S.Hall ve M. Jacques (Derleyen). Yeni Zamanlar, Abdullah Yılmaz (Şeviren). Istanbul: Ayrıntı. (Orijinal kitabın basım yılı 1990).
Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 37 - 48, 30.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Berman, M.(1996). Katı Olan Her (ey Buharlaşıyor. Ümit Altug & Bülent Peker (Şeviren) Istanbul: Iletişim. (Orijinal kitabın basım yılı 1982). Bocock, R. (1997). Tüketim. Irem Kutluk (Şeviren). Ankara: Dost Kitabevi. (Orijinal kitabın basım yılı 1993). Chaney, D. (1999). Yaşam Tarzları. Irem Kutluk (Şeviren). Ankara: Dost Kitabevi. (Orijinal kitabın basım yılı 1996). Dyer, G. (1982). Advertising as Communication. London: Methuen Ewen, S. (1976). Captains of Conciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture. New York: McGraw Hill. Falk P. (1997). The Genealogy of Advertising. Pekka Sulkunen, John Holmwood, Hillary Radmar, Gerhard Schulze (Derleyen), Constructing of the New Consumer Society. Houndmills, London: Mc Millen Press. Fiske, J.(1987). Television Culture. London: Methuen. (1999). Popüler Kültürü Anlamak. Süleyman Irvan (Şeviren). Ankara: Ark Kitabevi (Orijinal kitabın basım yılı 1991). Fowles, J. (1996).Advertising and Popular Culture. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sağe Publications, Goldman, R. (1992).Readings Ad Socially. London: Routledge. Goldman, R.& Papson, S. (1994). Advertising the Age of Hypersignification. Theory, Culture&Society, 11, 23-53. Harvey, D. (1997). Postmodernligin Durumu. Sungur Savran (Şeviren). Istanbul: Metis. (Orijinal kitabın basım yılı 1989). Jeannere, A. (1993). Modernite Nedir? Nilgün Tutal (Şeviren). Mehmet Küşük (Derleyen). Modernite Versus Postmodernite. Ankara: Vadi Yayınları. Jhally, S. (1987). The Codes of Advertising: Fetishism and the Political Economy of Meaning in the Consumer Society. London: Routledge. Leiss, W. , Kline, S. & Jhally, S. (1990). Social Communication in Advertising. London, Canada: Routledge. Marchand, R. (1985). Advertising in Amerikan Dream: Making for Modernity 1920-1940. Berkeley: University of California Press. McLuhan, M. (1974). ADS: Keeping Upset With Joneses. John S. Wright ve John E. Mertes (Derleyen), Advertising Role in Society , St Paul, NY, Boston LA: West Publishing Co. Murdock, G. (1999).Iletişim Modernlik ve Insan Bilimleri. Mehmet Küşük (Derleyen). Medya, Iktidar, Ideoloji. Ankara: Ark Kitabevi Murray, R. (1995). Fordizm ve Postfordizm. S.Hall ve M. Jacques (Derleyen). Yeni Zamanlar, Abdullah Yılmaz (Şeviren). Istanbul: Ayrıntı. (Orijinal kitabın basım yılı 1990).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm DASED
Yazarlar

Mustafa Kabataş

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 24 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kabataş, M. (2017). Müziğin Sinema Üzerine Etkisi. Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, 1(2), 37-48.