Araştırmanın
amacı, öğretmen adaylarının sınıf yönetimi kontrol yaklaşımlarının belirlenmesi
ve bu yaklaşımları ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya
çıkarılmasıdır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Dumlupınar Üniversitesi Fen
Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 53 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Sınıf Yönetiminde “Kontrol Düzeyi Belirleme Ölçeği
(KDBÖ)” kullanılarak toplanan verilerin analizinde, betimsel istatistikler
hesaplanmış, t-testi ve tek yönlü varyans analizi testinden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre fen bilgisi öğretmen adaylarının en fazla orta düzey
kontrol yaklaşımına sahip oldukları ve öğretmen adaylarının sınıf yönetimi
kontrol yaklaşımlarının cinsiyet, akademik başarı, okulun sosyo-ekonomik düzeyi
değişkenlerine göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak alt
boyutlar üzerinden değerlendirildiğinde, yüksek ve düşük düzey kontrol yaklaşımlarında
sınıf mevcudu değişkenine göre anlamlı farklılığa rastlanmıştır.
Kontrol yaklaşımları sınıf yönetimi fen bilgisi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |