Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 13, 03.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Bilgin, B. (1995), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi Ankara: Yeni Çizgi Yayınları.
  • Çiftçi, N. (2003), “Kohlberg’in’ Bilişsel Ahlak Gelişimi ve Demokrasi Eğitimi Değerler Eğitimi Dergisi, S.1, s.43–77.
  • DEMİREL, Ö. (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • IGRAVS, J., (2003), “ Dialogue Citizenship and Religous Education, International Perspectives on Citizenship Education and Religous Diversity , (Jackson, R. (ed.)), Publishedby: Routledge Falmer, London.
  • KARASAR, N. (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara
  • KAYMAKÇAN, R. (2004), Günümüz İngiltere’sinde Din Öğretimi, İstanbul: Dem Yayınları.
  • KAYMAKCAN, R. (2005), AB Çerçevesinde Türkiye’nin Din Eğitimi Politikaları Üzerine Bir Bakış Ankara
  • MIGDEMA, S. Et al., (2008), Democratic Citizenship and Religous Education Challenges and Perspectives for Schools in the Netharland, British Journal of Religious Education, Volume: 30, s.123–132.
  • MEB, (2010), İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 4. Ve 5. Sınıf Öğretim Programı Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, s.410.
  • SÖNMEZ V. (1996), Eğitim Felsefesi Ankara: Pegem A Yayıncılık.

TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 13, 03.10.2019

Öz

Bu çalışma, Türkiye ve İngiltere Din Dersi Programlarını
karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Çalışmada Türkiye 4.-5. sınıflar Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programları ile
İngiltere Temel Eğitim Düzeyi Din Dersi Programının, içerikler bakımından
karşılaştırılarak elde edilen bulgular yorumlanmıştır.
 Çalışmada var olan durumu olduğu gibi ortaya koymak amaçlandığından tarama modeli kullanılmıştır. Ülkelerin eğitim sistemleri, öğretim programları ve sınama durumlarına ait bilgiler literatür taramasıyla kütüphanelerden ve internetten elde edilen belgelerden sağlanmıştır. Bu bilgiler belge çözümleme yöntemiyle değerlendirilerek çalışma için gerekli olan veriler elde edilmiştir. Sonuç olarak Türkiye i Din Dersi Programı’nın İngiltere Din Dersi Programı’na göre daha zengin ve esnek bir yapıya sahip olduğu saptanmıştır. Fakat Türkiye Din Dersi Programı’nın geliştirilmesinde ve uygulanmasında da bir takım eksikliklerin olduğu belirlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler ve değerlendirmeler doğrultusunda, Türkiye Din Dersi Programı ile ilgili eksikliklerin giderilmesi için çözüm önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Bilgin, B. (1995), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi Ankara: Yeni Çizgi Yayınları.
  • Çiftçi, N. (2003), “Kohlberg’in’ Bilişsel Ahlak Gelişimi ve Demokrasi Eğitimi Değerler Eğitimi Dergisi, S.1, s.43–77.
  • DEMİREL, Ö. (2000), Karşılaştırmalı Eğitim Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • IGRAVS, J., (2003), “ Dialogue Citizenship and Religous Education, International Perspectives on Citizenship Education and Religous Diversity , (Jackson, R. (ed.)), Publishedby: Routledge Falmer, London.
  • KARASAR, N. (2009), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara
  • KAYMAKÇAN, R. (2004), Günümüz İngiltere’sinde Din Öğretimi, İstanbul: Dem Yayınları.
  • KAYMAKCAN, R. (2005), AB Çerçevesinde Türkiye’nin Din Eğitimi Politikaları Üzerine Bir Bakış Ankara
  • MIGDEMA, S. Et al., (2008), Democratic Citizenship and Religous Education Challenges and Perspectives for Schools in the Netharland, British Journal of Religious Education, Volume: 30, s.123–132.
  • MEB, (2010), İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 4. Ve 5. Sınıf Öğretim Programı Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, s.410.
  • SÖNMEZ V. (1996), Eğitim Felsefesi Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Metin Aşçı

Yayımlanma Tarihi 3 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aşçı, M. (2019). TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(2), 1-13.
AMA Aşçı M. TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. debder. Ekim 2019;3(2):1-13.
Chicago Aşçı, Metin. “TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. Ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3, sy. 2 (Ekim 2019): 1-13.
EndNote Aşçı M (01 Ekim 2019) TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3 2 1–13.
IEEE M. Aşçı, “TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, debder, c. 3, sy. 2, ss. 1–13, 2019.
ISNAD Aşçı, Metin. “TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. Ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 3/2 (Ekim 2019), 1-13.
JAMA Aşçı M. TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. debder. 2019;3:1–13.
MLA Aşçı, Metin. “TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. Ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 1-13.
Vancouver Aşçı M. TÜRKİYE VE İNGİLTERE 4. ve 5. SINIF DİN DERSİ PROGRAMLARININ İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. debder. 2019;3(2):1-13.