Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin doğal ve artık materyaller hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 30 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan “Doğal ve Artık Materyaller Hakkında Görüşme Formu” kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler araştırmacılar tarafından yazıya aktarılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemi ile gruplandırılmış, organize edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin materyal kavramını her türlü malzeme/araç-gereç/eşya olarak tanımladıkları, bir materyalin okul öncesi eğitimde kullanılabilmesi için güvenilir olması gerektiği, doğal ve artık materyalleri kullanılmayan her şey olarak belirttikleri, materyalleri en çok sanat etkinliklerinde kullandıkları, çocukların yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirdikleri ve materyal kullanımının velilerin hoşuna gittiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu araştırma doğal ve artık materyal kullanımı konusunda idarecilerin de fikirleri alınarak yürütülebilir.
Doğal ve artık materyal okul öncesi eğitim okul öncesi öğretmeni
The aim of this study is to examine the views of preschool teachers working in preschool education institutions on natural and waste materials. For this purpose, descriptive survey model which is one of the qualitative research methods is used. The study group consisted of 30 preschool teachers working in pre-school education institutions in the 2017-2018 academic year. In this study, “Interview Form about Natural and Residual Materials” which was created by the researchers was used as data collection tool. The interviews were written by the researchers. The collected data were grouped, organized and interpreted by descriptive analysis method. At the end of the research, the teachers defined the material concept as all kinds of materials/tools/equipments, that they should be reliable for the use of a material in pre-school education, that they stated that everything is not used as natural and residual materials; it was concluded that parents liked the material they developed and material. This research can be carried out by taking the opinions of the administrators on the use of natural and residual materials.
Natural and residual materials preschool education preschool teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |