Bu çalışmanın amacı, Aile Okulu Projesi kapsamında eğitimlere katılan velilerin deneyimleri ve eğitim sayesinde edindikleri becerileri ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmaya proje kapsamında eğitimlere katılan ve araştırmaya gönüllü olan 12 veli katılmıştır. Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Daha sonra, veriler içerik analiz metodu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların proje kapsamında belirlenen kazanımlara ulaştıkları görülmüştür. Sonuç olarak, velilerin aile içi iletişim becerilerinin geliştirdiklerini, aile içi çatışmaların nedenlerini, sonuçlarını, türlerini öğrendiklerini ve çatışma ile baş etme yöntemlerini geliştirdiklerini ifade ettikleri görülmektedir. Ayrıca, katılımcıların bağımlılık, stres yönetimi, sosyal, duygusal ve ahlaki gelişim alanları ile ilgili birçok kazanım elde ettikleri görülmüştür. Araştırma bulguları alan yazındaki bulgular eşliğinde tartışılmış ve projenin daha verimli olabilmesi için eğitimlerin geniş zaman diliminde yapılması ve uygulamaya dayalı eğitimlerin planlanması ve projenin ülke geneline yaygınlaştırılması ile ilgili önerilerde bulunulmuştur. Çalışmanın velilerle birlikte, öğrencilere, öğretmenlere, rehberlik servislerine, eğitim politika yapıcılarına ve alan araştırmacılarına önemli katkılar sağladığı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile Danışmanlığı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |