4. Sınıf Öğrencilerinin STEM Etkinlikleri Sürecinde Kullandıkları Argümanların İncelenmesi
Yıl 2024,
Cilt: 8 Sayı: 2, 56 - 80, 29.12.2024
İdris Köylü
,
Muhammet Özden
Öz
Özet
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin STEM sürecinde kullandıkları argümanları incelemeyi amaçlayan bu araştırma temel nitel araştırma deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma katılımcılarının belirlenmesinde tipik durum örneklemesi ve ölçüt örnekleme stratejileri aşamalı olarak kullanılmıştır. Belirlenen örnekleme stratejisi kapsamında İç Ege Bölgesinde yer alan bir devlet okulunun dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan beş öğrenci araştırmanın katılımcılarını oluşturmuştur. Öğrencilerin STEM eğitimi sürecinde kullandıkları argüman yapılarını incelemek üzere araştırma yapılan sınıfın öğretmeni tarafından yedi STEM etkinliği hazırlanmış ve uygulanmıştır. Bunlar Paraşüt, Yemek Kutusu, Su Aracı, Köprü, Araç, Teleferik ve Su Arıtıcı adlı etkinliklerdir. Katılımcı öğrencilerin STEM etkinlikleri sürecinde kullandıkları argüman yapıları gözlemler ve video ile kayıt altına alınmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ilkokul 4. Sınıf düzeyinde öğrencilerin STEM etkinlikleri sürecinde en çok iddia bileşenini kullanırken en az kullanılan bileşenlerin destekleyici ve çürütücü olduğu tespit edilmiş ve öğrencilerin daha çok birinci ve ikinci seviye argüman yapıları ortaya koyabildikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Akarsu, M., Akçay, N. O. ve Elmas, R. (2020). STEM eğitimi yaklaşımının özellikleri ve değerlendirilmesi, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 37, 155-175.
- Akbayrak, K. (2019). Özel yetenekli ilkokul 4. sınıf öğrencilerine yaratıcı drama yöntemiyle girişimcilik becerisi kazandırılması üzerine bir eylem araştırması (Yayınlanmamış yüksek Lisans tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Rize
- Aktamış, H. (2017). Örnek etkinliklerle fen eğitiminde argümantasyon (1. Basım). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Anagün, Ş. ve Kardaş, N. (2016). Argümantasyon odaklı öğretim. İçinde Ş. Anagün, ve N. Duban (Ed.), Fen bilimleri öğretimi (s. 195-220). Ankara. Anı Yayıncılık
- Aydın Güç, F. ve Kuleyin, H. (2021). Argümantasyon kalitesinin matematiksel modelleme sürecine yansıması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 34 (1), 222-262 .
- Azgın, A. O. ve Şenler, B. (2019). İlkokulda STEM: Öğrencilerin kariyer ilgileri ve tutumları. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 213-232.
- Bağcı Kılıç, G., Haymana, F. ve Bozyılmaz, B. (2008). İlkoğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı’nın bilim okuryazarlığı ve bilimsel süreç becerileri acısından analizi. Eğitim ve Bilim, 33(150)
- Balcı, E. ve Benzer, S. (2020). Lisansüstü öğrencilerin argümantasyon konusundaki görüşleri. Online Science Education Journal, 5(1), 9-20.
- Balçın, M. D., Çavuş, R. ve Topaloğlu, M. Y. (2018). Ortaokul öğrencilerinin FeTeMM’e yönelik tutumlarının ve FeTeMM mesleklerine yönelik ilgilerinin incelenmesi. Asian Journal of Instruction (E-AJI), 6(2), 40-62.
- Bayraklı, S. (2019). Fen eğitimi alanında 2008-2018 yılları arasında deneysel araştırma ile yapılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Bozkurt Altan, E. ve Ercan, S. (2016). STEM Education program for science teachers: perceptions and competencies. Journal of Turkish Science Education, 13(Special issue), 103- 117
- Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ. ve Zileli, E. (2019). Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin stem alanlarına yönelik kariyer farkındalığının araştırılması. Kastamonu Education Journal, 27(2), 785-797
- Bozkurt, O. ve Doğru, S. (2021). Argümantasyon temelli sınıf içi etkinliklerin ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine ve tartışmaya istekliliklerine olan etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (58), 624-644.
- Breiner, J. M. ve diğ. (2012). What is STEM? A discussion about conceptions of STEM in education and partnerships. School Science and Mathematics, 112(1), 3–11.
- Bybee, R. W. (2010). Advancing STEM education: A 2020 vision. Technology and Engineering Teacher, 70(1), 30-35.
- Bybee, R. W., ve Fuchs B. (2006). Preparing the 21st century workforce: A new reform in science and technology education. Journal of Research in Scıence Teaching, 43(4), 349-352.
- Celep Havuz, A. ve Karamustafaoğlu, S. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme algılarının incelenmesi, Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 233-247.
- Çakıcı, Y. (2010). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşım ve öğrencilerin kavram yanılgıları, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 89-115.
- Çalışkan, T. (2020). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen öğrenme anlayışlarına, fen öğrenme yaklaşımlarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ağrı.
- Çavaş, B., Çavaş, P. (2016). Fen bilimlerinde öğrenme öğretme süreci. İçinde Ş. Anagün ve N. Duban (Ed.), Fen Bilimleri Öğretimi (s. 167-194), Anı Yayıncılık, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara
- Çavaş, P. vd. (2020). Türkiye’de STEM eğitimi üzerine yapılan araştırmaların durumu üzerine bir çalışma. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 823-854.
- Çetin, P. S., Erduran, S. ve Kaya, E. (2010). Understanding the nature of chemistry and argumentation: The case of pre-service chemistry teachers. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(4), 41-59.
- Çınar, S., Pırasa, N. ve Sadoğlu, G. P. (2016). Views of science and mathematics pre- service teachers regarding STEM. Universal Journal of Educational Research, 4(6), 1479-1487.
- Çorbacı, N. ve Yakışan, M. (2018). Fen bilimleri dersi duyu organları konusu ile ilgili 7. sınıf öğrencilerinin geliştirdikleri argümanların analizi. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 37(1), 249-263.
- Çorlu, M.A. ve Aydin, E. (2016). Evaluation of learning gains through integrated STEM projects. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 20-29.
- Duban, N. (2014). Sorgulamaya dayalı öğrenme. İçinde Ş. Anagün, ve N. Duban (Ed.), Fen Bilimleri öğretimi (s. 221-240). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Duschl, D. A. & Osborne, J. (2002). Supporting and promoting argumentation discourse in science education, Studies in Science Education, 38, 39-47.
- Elo, S. ve Kyngas, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of advanced nursing, 62, 107-115.
- English, L. D. & King, D. T. (2015). STEM learning through engineering design: Fourth-grade students’ investigations in aerospace. International Journal of STEM Education, 2(14), 1-18.
- Erduran, S., Simon, S. & Osborne, J. (2004). TAPping into argumentation: Developments in the application of toulmin’s argument pattern for studying science discourse. Science Education, 88(6), 915-933.
- Eroğlu, M. (2023). Çocukluk döneminde bilişsel gelişim: Piaget ve Vygotsky’nin bilişsel gelişim kuramlarının incelenmesi ve karşılaştırılması. International Journal of Education and New Approaches, 6(1), 69- 77.
- Evren Yapıcıoğlu, A. (2016). Fen bilimleri öğretmen adaylarının sosyobilimsel durum temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarına yönelik görüşleri ve çalışmalarına yansıtmaları. Hacettepe Journal of Educational Research, 2(2).
- Evren Yapıcıoğlu, A. ve Kaptan, F. (2018). Sosyobilimsel durum temelli öğretim yaklaşımının argümantasyon becerilerinin gelişimine katkısı: bir karma yöntem araştırması. Ondokuz Mayıs University Journal of EducationFaculty, 37(1), 39-61.
- Gbrich, C. (2013). Qualitative data analysis: An introduction (2nd ed). London: Sage.
- Glesne, C. (2013). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy ve P. Yalçınoğlu, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Gonzalez, H. B. & Kuenzi, J. J. (2012). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer. Congressional Research Service, Library of Congress.
- Guzey, S. S. (2017). The impact of design-based stem integration curricula on student achievement in engineering, science, and mathematics. Journal of Science Education and Technology, 26(2), 207-222.
- Gülen, S. (2018). Determination of the effect of STEM-integrated argumentation based science learning approach in solving daily life problems. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 10(4), 95-114.
- Gülen, S. ve Yaman, S. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM tabanlı ATBÖ yaklaşımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri. OPUS International Journal of Society Researches, 8(15), 1293-1322.
- Gülhan, F. ve Şahin, F. (2018). Fen bilimleri dersine STEM entegrasyonu etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarına etkisi. Sakarya University Journal of Education, 8(4), 40-59.
- Hafızoğlu, A. ve Bahar, M. (2020). Türkiye’de 2009–2019 yılları arasında yayımlanan ilkokul ve ortaokul düzeyinde fen eğitiminde argümantasyon konulu lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi, Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 155–175.
- Herdem, K. ve Ünal, İ. (2018). STEM eğitimi üzerine yapılan çalışmaların analizi: bir meta-sentez çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 48(48)
- Hsieh, H. F. & Shannon, S. E. (2005). Three Approaches to Qualitative Content Analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277–1288.
- Işıker, Y. ve Emre, İ. (2021). The impact of argumentation-based instruction on academic achievements and scientific process skills of primary school students and their attitudes towards the science course. International Journal of Scholars in Education, 4(1), 1-14.
- İnam, A. ve Güven, S. (2019). Argümantasyon yönteminin kullanıldığı deneysel çalışmaların analizi: bir meta-sentez çalışması. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 155-173.
- Kaptan. F. ve Korkmaz, H. (2001). İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi. İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı, Ankara: MEB.
- Kara, S., Yılmaz, S., ve Kıngır, S. (2020). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ve argümantasyon kalite düzeylerine etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(3),1253-1267. doi: 10.24106/kefdergi.3785
- Karahan, E. ve Ünal, A. (2019). Gifted students designing eco-friendly stem projects. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1553-1570.
- Karahan, E., Canbazoğlu Bilici, S. ve Ünal, A. (2015). Integration of media design processes in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education. Eurasian Journal Of Educational Research, 15(60), 221-240.
- Karakaya, F., Yantırı, H., Yılmaz, G. ve Yılmaz, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi: 4. sınıf örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 1-14.
- Karakuş, M. ve Yalçın, O. (2016). Fen eğitiminde argümantasyon temelli öğrenmenin akademik başarıya ve bilimsel süreç becerilerine etkisi: bir meta-analiz çalışması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16 (4) , 1-20
- Kardaş, N. (2013). Fen eğitiminde argümantasyon odaklı öğretimin öğrencilerin karar verme ve problem çözme becerilerine etkisi (Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
- Keçeci, G., Kırılmazkaya, G. ve Kırbağ-Zengin, F. (2011). İlköğretim öğrencilerinin nükleer enerji sosyo-bilimsel konusunu online argümantasyon yöntemi ile öğrenmesi. Education Sciences, 7(2), 647-654.
- Köseoğlu, F., Tümay, H. ve Üstün, U. (2010). Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,11(4).
- Kutluca, A. Y. (2012). Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının klonlamaya ilişkin bilimsel ve sosyobilimsel argümantasyon kalitelerinin alan bilgisi yönünden incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
- Kutluca, A. Y., Çetin, P. S. ve Doğan, N. (2014). Bilimsel argümantasyon kalitesine alan bilgisinin etkisi: Klonlama bağlamı. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(1) , 1-30
- Küçük Demir, B. ve İşleyen, T. (2019). Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin matematik başarılarına etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1084-1109.
- Korkut Owen, F. ve Eraslan Çapan, B. (2018). Fen, teknoloji, matematik ve mühendislik alanları: Seçmek ya da seçmemek. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(1), 1-32.
- Köseoğlu, F. ve Kavak, N. (2001). Fen öğretiminde yapılandırıcı yaklaşım. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-148.
- Kutluca, A. Y., Çetin, P. S. ve Akbaş, M. (2020). Examination of the evidences used by the secondary school students in the process of socio-scientific argumentation: example of global climate change. Bartın University Journal of Faculty of Education, 9(1), 36-48.
- Lacey, T. A., ve Wright, B. (2009). Occupational employment projections to 2018. Monthly Labor Review, 132(11), 82-123.
- Laçin Şimşek, C. (2019). Çocukların temel fen kavramları ile ilgili düşünceleri (1. Basım). Ankara: Pegem Akademi.
- Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (1st ed.). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- Milli Eğitim Bakanlığı. (2017, 4 Nisan). Fen bilimleri öğretim programı. Erişim Adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ Program Detay.aspx?PID=143. National Research Council (1996, 13 June). National science education standards. Retrieved from: https://resources.final- site.net/images/v16105 68465/k12albemarleorg/i1prnwcr4kpfnkvpswia/4962.pdf.
- National Research Council (2012). A framework for k-12 science education: practices, crosscutting concepts, and core ideas. Washington DC: The National Academic Press.
- Okulu, H. Z. (2019). STEM eğitimi kapsamında astronomi etkinliklerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla.
- Okumuş, S. (2020). Argümantasyon destekli işbirlikli öğrenme modelinin akademik başarıya, eleştirel düşünme eğilimine ve sosyobilimsel konulara yönelik tutuma etkisi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(2), 269-293. https://doi.org/10.7822/omuefd.570419
- Osborne, J. F., Erduran, S. & Simon, S. (2004). Enhancing the quality of argumentation in school science. Journal of Research in Science Teaching, 41, 994-1020.
- Öğreten, B. (2014). Argümantasyona dayalı öğretim sürecinin akademik başarı ve tartışma seviyelerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, Amasya.
- Öğreten, B. ve Uluçınar Sağır, Ş. (2014). Argümantasyona dayalı fen öğretiminin etkililiğinin incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 11(1), 76-100.
- Öner, G. ve Özdem Yılmaz, Y. (2019). Ortaokul öğrencilerinin problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ile STEM’e yönelik algı ve tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(3), 837-861.
- Özden, M. (2016). Bilim okuryazarlığı için bir çerçeve: fen teknoloji toplum çevre ve sosyobilimsel konular, İçinde Anagün, Ş. S. ve Duban, N. (Ed.) Fen bilimleri öğretimi, Anı Yayıncılık, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara
- Özden, M. (2024). Content and thematic analysis techniques in qualitative research: purpose, process and features. Qualitative Inquiry in Education: Theory & Practice, 2(1),64 - 81. 10.59455/qietp.20
- Özden, M. ve Cavlazoğlu, B. (2015). İlköğretim fen dersi öğretim programlarında bilimin doğası: 2005 ve 2013 programlarının incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 40-65. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3c2s3m
- Özdeş, S. ve Aslan, O. (2019). Kız öğrencilerin bilim insanı cinsiyetine yönelik algılarını ve bilim insanı olma isteklerini etkileyen faktörler. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 38(1), 190-214. https://doi. org/10.7822/omuefd.501944
- Özkul, H. (2021). İlkokul öğrencilerinin fen kariyer bilinçlerinin ve bilimsel süreç becerilerinin bütünleştirilmiş stem eğitimi yoluyla geliştirilmesi: Bir eylem araştırması (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Kütahya.
- Özkul, H. ve Özden, M. (2020). Mühendislik odaklı bütünleştirilmiş STEM uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve STEM meslek ilgilerine etkisinin incelenmesi: Bir karma yöntem araştırması. Eğitim ve Bilim, 45(204), 41-63.
- Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
- Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEMmania. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.
- Sanders, M. R. (2012). Development, evaluation, and multinational dissemination of the triple p-positive parenting program. Annual Review of Clinical Psychology, 8, 345-379.
- Sağır, Ş. U. ve Kılıç, Z. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilimin doğasını anlama düzeylerine bilimsel tartışma odaklı öğretimin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44 (44) , 308-318.
- Şahin, D. (2014). Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin argüman yapıları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Şahin, H. (2014). Yapılandırmacı yaklaşım modelinin fen öğretimine yansımaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 151- 170.
- Şimşek, F. (2019). FeTeMM etkinliklerinin öğrencilerin fen tutum, ilgi, bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi ve öğrenci görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 10(3), 654-679.
- Tekin Poyraz, G. (2018). STEM eğitimi uygulamasında kayseri ili örneğinin incelenmesi ve uzaktan STEM eğitiminin uygulanabilirliği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
- Topsakal, İ. (2018). Probleme dayalı STEM eğitiminin öğrencilerin öğrenme iklimlerine, eleştirel düşünme eğilimlerine ve problem çözme becerilerine yönelik algılarına etkisinin araştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
- Toulmin, S. (2003). Uses of argument. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
- Türk, F. (2023). Fen eğitiminde argümantasyona dayalı rehber materyal geliştirilmesi ve öğrencilerin argüman seviyelerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rize
- Uc, F. B. ve Benzer, E. (2021). Yazma etkinlikleriyle yürütülen argümantasyon uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazmalarına ve kavram öğrenmelerine etkisi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 79- 104.
- Uluay, G. ve Doğan, A. (2019). Fene yönelik işe yararlılık değeri odaklı ilgi ve performans ölçeğinin Türkçeye uyarlanması. Cumhuriyet International Journal of Education, 8(2), 342-360
- Uluçınar Sağır, Ş., Soylu, İ. ve Bolat, A. (2021). 7. Sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesindeki argümantasyon seviyelerinin belirlenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 184- 203.
- Wang, H. H. ve diğ. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 1(2), 1-13.
- Yalçın Çelik A. ve Kılıç, Z. (2017). Lise öğrencilerinin bireysel ve grup argümanlarının kalitesinin karşılaştırılması. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1865-1880.
- Yalçınkaya, I. (2018). Altıncı sınıf seviyesinde argümantasyon odaklı etkinliklerle dolaşım sistemi konusunun öğretiminin akademik başarıya, kavramsal anlamaya ve argümantasyon seviyelerine etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
- Yıldırım, B. (2016) 7.Sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yıldırım, B. ve Selvi, M. (2018). Ortaokul öğrencilerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(STEMES’18), 47-54.
- Yıldırım, B. ve Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının stem eğitimine yönelik görüşleri: uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213.