Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik dersi etkinliklerine yönelik yeterlik düzeylerini belirlemek ve bu yeterliklerin belirlenen değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını nicel araştırma deseni ile incelemektir. Çalışmada, veri toplama aracı olarak Özenir ve arkadaşları (2018) tarafından geliştirilen “Matematik Dersi Etkinliklerine Yönelik Yeterlik Ölçeği” kullanılmış ve 300 sınıf öğretmenden elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Bulgular, öğretmenlerin genel olarak yüksek düzeyde yeterlik algısına sahip olduklarını ortaya koymuştur. Cinsiyet, görev süresi ve sınıf kademesi gibi değişkenlerde anlamlı farklılıklar tespit edilmiş; kadın öğretmenlerin öğretim stratejileri geliştirme yeterliği açısından daha yüksek puanlar aldığı belirlenmiştir. Özellikle 6–10 yıl arası deneyime sahip öğretmenlerin hem öğretim stratejileri hem de teknoloji kullanımı alt boyutlarında daha yeterli algı geliştirdikleri görülmüştür. Buna karşın, öğrenim durumu değişkenine göre anlamlı bir fark saptanmamıştır. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin etkinlik temelli öğretim süreçlerinde daha etkili rol alabilmeleri için mesleki gelişim ve hizmet içi eğitimlerle desteklenmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır.
Matematik dersi etkinlikleri sınıf öğretmeni öğretmen yeterliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Temmuz 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |