The purpose of this research is to identify effects of the
manner of informing third grades life studies students’ families
about multiple intelligence on students’ project success and attitude.
The subjects of study consisted of 24 students who are elected by
deference to their dominant intelligence area, in 3-A and 3-B class
students from Orhan Gazi Elementary School in the Kızılcaham
district of Ankara in 2006-2007 education year. 12 of these students’
families informed by printed materials about multiple intelligence while
the other 12 families informed by verbal. Students have continued to
their projects during 6 week under the control of researcher guidance.
As a result it is founded that students’ project success whose families
were informed by verbal about multiple intelligence theory was found
statically significant higher than whose families were informed by
printed material. In addition, there were no significant differences in
students’ post attitude to the life studies lesson which is organized
according to their pre attitude. p
Informing family Project success Attitude to life studies lesson.
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim 3. sınıf hayat bilgisi dersinde öğrencilerin ailelerinin Çoklu Zekâ Kuramı [ÇZK] hakkında bilgilendirilme biçimlerinin, öğrencilerin proje başarıları ve hayat bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymaktır. Araştırmaya 2006?2007 eğitim-öğretim yılının ikinci yarıyılında, Ankara İli, Kızılcahamam İlçesi, Orhangazi İlköğretim Okulu'nun 3/A ve 3/B sınıflarında okuyan toplam 24 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerden 12'sinin ailesi ÇZK hakkında basılı materyalle, diğer 12'sinin ailesi ise sözel yolla bilgilendirilmiştir. Öğrenciler, altı hafta boyunca araştırmacı rehberliğinde proje çalışmalarını sürdürmüşlerdir. Araştırma sonunda, aile bilgilendirme biçimi ile ilgili olarak aileleri sözel yolla ÇZK hakkında bilgilendirilen öğrencilerin proje başarıları, aileleri basılı materyalle ÇZK hakkında bilgilendirilen öğrencilerin proje başarılarından istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin ailelerinin ÇZK hakkında bilgilendirilme biçimlerine göre hayat bilgisi dersine yönelik ön tutumları ve ön tutumlarına göre düzeltilmiş son tutumları arasında p
Aile bilgilendirilmesi Proje başarısı Hayat bilgisi dersine yönelik tutum
Diğer ID | JA65MK69NV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 14 |