Bu çalışmanın amacı, İlahiyat Fakültesi
İLİTAM programında öğrenim gören öğrencilerin bu programı tercih etme
nedenlerini ve karşılaştıkları sorunları belirlemektir. Araştırmada nicel ve
nitel araştırma yönteminin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Nicel
kısmında betimsel tarama araştırması, nitel kısmında ise durum çalışması tercih
edilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2018-2019 öğretim yılının sonunda Fırat
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, İLİTAM programında öğrenim gören 370
öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri 25 maddeden oluşan 5’li Likert maddeleri
ve 6 yarı yapılandırılmış açık uçlu sorudan oluşan anket formu ile toplanmıştır.
Anket formundaki öğrencilere ait demografik bilgiler ve Likert türündeki
sorular SPSS programında betimsel istatistik yöntemlerinden frekans, yüzde ve
aritmetik ortalama alınarak analiz edilmiştir. Açık uçlu soruya verilen
cevaplar ise içerik analizi yöntemiyle kategorik hale getirilerek analiz
edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre İLİTAM programının ön plana çıkan tercih
nedenleri şunlardır; din ile ilgili konularda bilgi sahibi olmak, mesleğimle
ilgili konularda kendimi geliştirmek, inancım ile ilgili daha geniş bilgi
sahibi olmak. İLİTAM programında öğrenim gören öğrencilerin ders materyalleri,
öğretim üyeleri, sınav uygulamalarıyla ilgili sorunlarla karşılaştıkları tespit
edilmiştir.
Din eğitimi İlahiyat Fakültesi İLİTAM öğrencileri Tercih nedenleri Sorunlar
The aim of this study is to determine the reasons
why Students Prefer ILITAM program and the problems they face. The research was
designed with a mixed method, which used both quantitative and qualitative
research methods. The descriptive survey research was used for the quantitative
part of the study and the case research was used for the qualitative part. The
sampling of research consists of 370 students who received their education in ILITAM
program of The Faculty of Theology in Firat University at the end of 2018-2019.
The data of study was collected with survey forms which were consisted the
five-point Likert type question including 25 items and 6 semi-structured
questions open-end. The Likert-type questions were analyzed as the frequency, percentage
and arithmetic mean of the descriptive statistical methods were received in
SPSS program. The answers for the open-ended question were answered as they
were categorized with the content analysis method. According to the obtained
findings, the highest preference reasons for ILITAM are respectively to have a
knowledge on the subjects related to the religion, to develop oneself on the
subject related his/her occupation, to have more extensive knowledge on the
belief. It was determined that the students who received the Education in ILITAM
faced problems related to the course materials, academic staff, exam
implementations.
Religious education Faculty of Theology Students of ILITAM Preference reasons Problems
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 39 |