Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meraklı Minik Dergisinin Değerler Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 42, 113 - 151, 25.12.2021
https://doi.org/10.34234/ded.934064

Öz

Bu çalışmada, “Meraklı Minik” dergisinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel paradigmaya uygun yürütülen çalışmanın örneklem seçiminde amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Çalışmada iki farklı veri kaynağından yararlanılmıştır. Veri kaynaklarını “Meraklı Minik” dergisinin 2007-2020 yılları arasındaki 156 sayı ve okul öncesi dönem çocuğu olan 10 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Meraklı Minik” dergisi için Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılında yayımlanan 53 sayılı ilk ders genelgesinden yararlanarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Değer Sınıflama Formu” kullanılarak doküman incelemesi ve ebeveynler için araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşme tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada “Meraklı Minik” dergisinde toplam 26 farklı değere yer verildiği saptanmıştır. Çalışmada “Meraklı Minik” dergisinde en fazla yardımlaşma dayanışma ve estetik duyguların geliştirilmesi değerlerine rastlanırken en az adil olma, alçak gönüllülük, misafirperverlik, nazik olma, fedakârlık, vatanseverlik, değerine yer verildiği görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi çocuklarının dönem özelliği dikkate aldığında değerler eğitimi açısından derginin içeriğinin zenginleştirilmesi sonucuna ulaşılmıştır. “Meraklı Minik” dergisinin, hedef kitlesi olan okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özelliklerini dikkate alarak değer kavramlarına daha fazla yer vermesi önerilmektedir. 

Kaynakça

  • Ağan, S. (2019). Meraklı Minik” adlı çocuk dergisinin yapısal özellikler açısından değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/302506
  • Akman, B., Özen Altınkaynak, Ş., Ertürk Kara, H.G. & Can Gül, Ş. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 97 – 115. https://acikerisim.uludag.edu.tr/bitstream/11452/12457/1/28_1_5.pdf
  • Aksüt, P. (2021). TÜBİTAK Yayınlarından Meraklı Minik Dergisinin fen kavramları açısından incelenmesi. Journal of Individual Differences in Education, 3(1), 1-19. DOI: 10.47156/jide.949588
  • Akıtürk, H. K., ve Bağçeli Kahraman, P. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi , 267-294. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/894762
  • Alabaş, R., ve Kamer, T. S. (2016). Afacan çocuk gözü dergisi ve çocuğun vatandaş olarak eğitimi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 77-92. DOI: 10.7827/TurkishStudies.9273
  • Alabay, E., Can, B. H., Kandemir, A. B., ve Güney, K. (2018). TÜBİTAK tarafından yayınlanan Meraklı Minik Çocuk Dergisinin değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi , 7-26. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/514359
  • Can, E., ve Günaydı, M. (2019). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları . İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırması Dergisi , 2147-1185. DOI: 10.15869/itobiad.615618
  • Chapman, K. J., Fairchild, R. M., & Morgan, M. Z. (2014). Food references in UK children's magazines an oral health perspective. British dental journal, 217(10), DOI: 10.1038/sj.bdj.2014.1007
  • Cooper, D. (2014). Character education: A study of an elementary school leadership Academy (Yayımlanmamış doktora tezi). Wilmington University, USA
  • Dedeoğlu, H., Şahin, A. E., Ulusoy, M., & Ertem, İ. S. (2011). Çocuk dergileri üzerine bir içerik analizi: Bilim Çocuk ve National Geographic Kids. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 27-38. https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-4a49af97-8050.pdf
  • Duran, E., ve Dolaylar Özkul, İ. (2018). Türk çocuk dergileri ile ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 7(1), 467-478. DOI: 10.7596/taksad.v7i1.1362
  • Ergin, G. (2020). Okul öncesi (48-60 ay) dönem çocuklarında Tübitak'ın Meraklı Minik Dergisi'ndeki etkinliklerin sosyal beceri ve bilişsel tempo düzeylerine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi.
  • Ergin, G., ve Özkan, B. (2021). Examining the effect of Merakli Minik activities on preschool children’s social skills. Southeast Asia Early Childhood Journal, 10(1), 28-36. DOI: 10.37134/saecj.vol10.1.3.2021
  • Esmer, S. K. (2007). Cumhuriyet döneminin ilk yıllarında (1923 – 1928) yayımlanan çocuk dergilerindeki tahkiyeli metinlerin çocuklara değer aktarımı açısından değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Gezmen, B. (2019). Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: “Mavi kırlangıç çocuk dergisi”. Erciyes İletişim Dergisi, 1, 59-80. DOI: 10.17680/erciyesiletisim.466195
  • Güler, B. (2019). Çocuk dergilerinde değerler aktarımının ilköğretim programları ile ilişkilendirilmesi üzerine bir araştırma. Yüksek lisans tezi, Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi.
  • Gündüz, M., Aktepe, V., Uzunoğlu, H., ve Gündüz, D. D. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocuklara eğitsel oyunlar yoluyla kazandırılan değerler. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi , 62-70. DOI: 10.21666/muefd.303856
  • İdi Tulumcu, F. (2015). Güncel çocuk dergilerinde yer alan değerler. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesii
  • Jones, S., ve Reid, A. (2009). Children’s magazines: reading resources or food marketing tools? Public Health Nutrition, 13(3), 393-399. DOI: 10.1017/S1368980009991133
  • Karademir, A., ve Çelik, İ. (2020). Okul öncesi öğretmenleri bakış açısıyla millî değerlerimiz: Türk büyükleriyle ahlak eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi,18 (40), s.277-306. DOI: 10.34234/ded.762815
  • Kalaycı, N., Güneş, E. (2014). Resmi programdaki örtük mesajların öğrencilerin özgürlük değerine ilişkin algıları üzerindeki etkisinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilim Dergisi 12(1), 17-34. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256147
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kurniawan, H., Waluyo, J. H., Suwandi, S. ve Setiawan, S. (2018). Moral value in archipelago ıslamic perspective in children’s stories in “bobo” magazine and “kompas” daily. Jurnal Kaijan Islam dan
  • Budaya,16(2) 224-245. DOI: 10.24090/ibda.v16i2.1804
  • MEB. (Milli Eğitim Bakanlığı) (2010). İlk Ders Genelgesi 2010/53. http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/39/749197/dosyalar/2015_02/09093609_degerleregitimi.pdf
  • Meriç, A. ve Özyürek, A. (2018). Okul öncesi dönem çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgilerinin incelenmesi. OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 137-166. DOI: 10.26466/opus.378956
  • Morrow, L., ve Lesnick, J. (2001). Examining the educational value of children’s magazines. The California Reader, 34(2), 2-13.
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitive approaches (7th Edition). Essex, Pearson Education Limited.
  • Sagiv, L. (2002). Vocational interests and basic values. Journal Career Assess. 10(2), 233-257. DOI: 10.1177/1069072702010002007
  • Sarıkaya, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarında yayınlanan çocuk dergilerindeki “akıl oyunları” örnekleri. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 9-28. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/61589
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M. ve Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39 (173), 430-453. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3278/720
  • Silcock, P. ve Duncan, D. (2001). Values acquisition and values education: Some proposals. British Journal of Educational Studies, 49(3), 242-259. DOI: 10.1111/1467-8527.t01-1-00174
  • Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Thousand Oaks, Sage Publications
  • Pembegül, B. N. (2019). TÜBİTAK Tarafından Çocuklara Yönelik Yayımlanan Popüler Bilim Dergilerinin Çocuk Hakları Açısından İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • Rea, L. (2018). Education, popular literature and future citizenship in argentina’s billiken children’s magazine (1919-1945). Global studies of childhood, 8(3), 281-291. DOI: 10.1177/2043610618797403
  • Tekinşen, A. B. (2019). TRT Çocuk Dergisi’nde yer alan edebî metinlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi.
  • TÜBİTAK. (2021). Meraklı Minik Dergisi. https://merakliminik.tubitak.gov.tr/sayfa/bizi-taniyin
  • Yılar, Ö., ve Celepoğlu, A. (2007). Çocuk yayınları ve bu yayınlarda bulunması gereken temel unsurlar. Ö. Yıllar ve L. Turan (Ed.), Çocuk edebiyatı. PEGEM Akademi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M. (2020). Tübitak Meraklı Minik Dergisi’nin içeriğinin MEB okul öncesi eğitim programındaki kazanımlar açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Yılmaz, M. (2018). TRT Çocuk Dergisi'nde Milli Değerler. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Yiğitbaşı, G. K. (2014). Türkiye'de çocuk dergiciliği: TRT Çocuk Dergisi örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 37-56. http://sosbilder.igdir.edu.tr/Makaleler/1246021811_04_Guran_(37-56).pdf
  • Yurtseven, N. (2019). Öğretimi planlama ve uygulama sürecinde örtük programın rolüne ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 3(1), 62-83. DOI: 10.32960/uead.513425

The Evaluation of Preschool Children’s Magazine the “Meraklı Minik” in Terms of Values Education

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 42, 113 - 151, 25.12.2021
https://doi.org/10.34234/ded.934064

Öz

This study aimed to evaluate “Meraklı Minik” magazine from values education perspective. Criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, was used in the selection of the sample of the study, which was carried out in accordance with the qualitative paradigm. The study made use of two different types of data sources. The data are consisted of 156 issues of the "Meraklı Minik" magazine between 2007-2020 and 10 parents with preschool children. As a data collection tool, The Value Classification Form" was used for document analysis of the magazine that developed by the researchers based on The Circular Letter numbered 53 issued by the Ministry of National Education in 2010, semi-structured interview form was also used as a tool to reveal the views of parents. A total of 26 different values were included in the magazine "Meraklı Minik". This study indicated that “Meraklı Minik” magazine mostly includes values of solidarity, solidarity and aesthetic feelings, while the least values of fairness, humility, hospitality, kindness, sacrifice, patriotism are included. It was revealed that the magazine should give more place to the concepts of values besides scientific knowledge. In the light of these results, it is recommended that “Meraklı Minik”, of which the target audience is preschool children, should give more place to the concepts of values with taking into account the developmental characteristics of preschool children.

Kaynakça

  • Ağan, S. (2019). Meraklı Minik” adlı çocuk dergisinin yapısal özellikler açısından değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/302506
  • Akman, B., Özen Altınkaynak, Ş., Ertürk Kara, H.G. & Can Gül, Ş. (2015). Okul öncesi öğretmenlerinin müze eğitimine ilişkin görüşleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 97 – 115. https://acikerisim.uludag.edu.tr/bitstream/11452/12457/1/28_1_5.pdf
  • Aksüt, P. (2021). TÜBİTAK Yayınlarından Meraklı Minik Dergisinin fen kavramları açısından incelenmesi. Journal of Individual Differences in Education, 3(1), 1-19. DOI: 10.47156/jide.949588
  • Akıtürk, H. K., ve Bağçeli Kahraman, P. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi , 267-294. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/894762
  • Alabaş, R., ve Kamer, T. S. (2016). Afacan çocuk gözü dergisi ve çocuğun vatandaş olarak eğitimi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 77-92. DOI: 10.7827/TurkishStudies.9273
  • Alabay, E., Can, B. H., Kandemir, A. B., ve Güney, K. (2018). TÜBİTAK tarafından yayınlanan Meraklı Minik Çocuk Dergisinin değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi , 7-26. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/514359
  • Can, E., ve Günaydı, M. (2019). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları . İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırması Dergisi , 2147-1185. DOI: 10.15869/itobiad.615618
  • Chapman, K. J., Fairchild, R. M., & Morgan, M. Z. (2014). Food references in UK children's magazines an oral health perspective. British dental journal, 217(10), DOI: 10.1038/sj.bdj.2014.1007
  • Cooper, D. (2014). Character education: A study of an elementary school leadership Academy (Yayımlanmamış doktora tezi). Wilmington University, USA
  • Dedeoğlu, H., Şahin, A. E., Ulusoy, M., & Ertem, İ. S. (2011). Çocuk dergileri üzerine bir içerik analizi: Bilim Çocuk ve National Geographic Kids. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9, 27-38. https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-4a49af97-8050.pdf
  • Duran, E., ve Dolaylar Özkul, İ. (2018). Türk çocuk dergileri ile ilgili öğrenci görüşlerinin belirlenmesi. Journal of History Culture and Art Research, 7(1), 467-478. DOI: 10.7596/taksad.v7i1.1362
  • Ergin, G. (2020). Okul öncesi (48-60 ay) dönem çocuklarında Tübitak'ın Meraklı Minik Dergisi'ndeki etkinliklerin sosyal beceri ve bilişsel tempo düzeylerine etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi.
  • Ergin, G., ve Özkan, B. (2021). Examining the effect of Merakli Minik activities on preschool children’s social skills. Southeast Asia Early Childhood Journal, 10(1), 28-36. DOI: 10.37134/saecj.vol10.1.3.2021
  • Esmer, S. K. (2007). Cumhuriyet döneminin ilk yıllarında (1923 – 1928) yayımlanan çocuk dergilerindeki tahkiyeli metinlerin çocuklara değer aktarımı açısından değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Gezmen, B. (2019). Bir eğitim aracı olarak çocuk dergileri: “Mavi kırlangıç çocuk dergisi”. Erciyes İletişim Dergisi, 1, 59-80. DOI: 10.17680/erciyesiletisim.466195
  • Güler, B. (2019). Çocuk dergilerinde değerler aktarımının ilköğretim programları ile ilişkilendirilmesi üzerine bir araştırma. Yüksek lisans tezi, Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi.
  • Gündüz, M., Aktepe, V., Uzunoğlu, H., ve Gündüz, D. D. (2017). Okul öncesi dönemdeki çocuklara eğitsel oyunlar yoluyla kazandırılan değerler. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi , 62-70. DOI: 10.21666/muefd.303856
  • İdi Tulumcu, F. (2015). Güncel çocuk dergilerinde yer alan değerler. Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesii
  • Jones, S., ve Reid, A. (2009). Children’s magazines: reading resources or food marketing tools? Public Health Nutrition, 13(3), 393-399. DOI: 10.1017/S1368980009991133
  • Karademir, A., ve Çelik, İ. (2020). Okul öncesi öğretmenleri bakış açısıyla millî değerlerimiz: Türk büyükleriyle ahlak eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi,18 (40), s.277-306. DOI: 10.34234/ded.762815
  • Kalaycı, N., Güneş, E. (2014). Resmi programdaki örtük mesajların öğrencilerin özgürlük değerine ilişkin algıları üzerindeki etkisinin belirlenmesi. Türk Eğitim Bilim Dergisi 12(1), 17-34. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256147
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • Kurniawan, H., Waluyo, J. H., Suwandi, S. ve Setiawan, S. (2018). Moral value in archipelago ıslamic perspective in children’s stories in “bobo” magazine and “kompas” daily. Jurnal Kaijan Islam dan
  • Budaya,16(2) 224-245. DOI: 10.24090/ibda.v16i2.1804
  • MEB. (Milli Eğitim Bakanlığı) (2010). İlk Ders Genelgesi 2010/53. http://mebk12.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/34/39/749197/dosyalar/2015_02/09093609_degerleregitimi.pdf
  • Meriç, A. ve Özyürek, A. (2018). Okul öncesi dönem çocukların ahlaki ve sosyal kural bilgilerinin incelenmesi. OPUS – Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(14), 137-166. DOI: 10.26466/opus.378956
  • Morrow, L., ve Lesnick, J. (2001). Examining the educational value of children’s magazines. The California Reader, 34(2), 2-13.
  • Neuman, W. L. (2014). Social research methods: Qualitative and quantitive approaches (7th Edition). Essex, Pearson Education Limited.
  • Sagiv, L. (2002). Vocational interests and basic values. Journal Career Assess. 10(2), 233-257. DOI: 10.1177/1069072702010002007
  • Sarıkaya, M. (2018). Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk yıllarında yayınlanan çocuk dergilerindeki “akıl oyunları” örnekleri. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 9-28. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/61589
  • Selçuk, Z., Palancı, M., Kandemir, M. ve Dündar, H. (2014). Eğitim ve bilim dergisinde yayınlanan araştırmaların eğilimleri: içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 39 (173), 430-453. http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3278/720
  • Silcock, P. ve Duncan, D. (2001). Values acquisition and values education: Some proposals. British Journal of Educational Studies, 49(3), 242-259. DOI: 10.1111/1467-8527.t01-1-00174
  • Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Thousand Oaks, Sage Publications
  • Pembegül, B. N. (2019). TÜBİTAK Tarafından Çocuklara Yönelik Yayımlanan Popüler Bilim Dergilerinin Çocuk Hakları Açısından İncelenmesi. Yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi.
  • Rea, L. (2018). Education, popular literature and future citizenship in argentina’s billiken children’s magazine (1919-1945). Global studies of childhood, 8(3), 281-291. DOI: 10.1177/2043610618797403
  • Tekinşen, A. B. (2019). TRT Çocuk Dergisi’nde yer alan edebî metinlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Gaziantep Üniversitesi.
  • TÜBİTAK. (2021). Meraklı Minik Dergisi. https://merakliminik.tubitak.gov.tr/sayfa/bizi-taniyin
  • Yılar, Ö., ve Celepoğlu, A. (2007). Çocuk yayınları ve bu yayınlarda bulunması gereken temel unsurlar. Ö. Yıllar ve L. Turan (Ed.), Çocuk edebiyatı. PEGEM Akademi.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M. (2020). Tübitak Meraklı Minik Dergisi’nin içeriğinin MEB okul öncesi eğitim programındaki kazanımlar açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi.
  • Yılmaz, M. (2018). TRT Çocuk Dergisi'nde Milli Değerler. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Yiğitbaşı, G. K. (2014). Türkiye'de çocuk dergiciliği: TRT Çocuk Dergisi örneği. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5, 37-56. http://sosbilder.igdir.edu.tr/Makaleler/1246021811_04_Guran_(37-56).pdf
  • Yurtseven, N. (2019). Öğretimi planlama ve uygulama sürecinde örtük programın rolüne ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi (UEAD), 3(1), 62-83. DOI: 10.32960/uead.513425
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ensar Yıldız 0000-0003-3741-1121

Kübra Emin Bu kişi benim 0000-0002-4852-8459

Şuheda Bayrak Bu kişi benim 0000-0002-0068-3871

Buşra Yıkılmaz Bu kişi benim 0000-0003-3762-985X

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Yıldız, E., Emin, K., Bayrak, Ş., Yıkılmaz, B. (2021). Meraklı Minik Dergisinin Değerler Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(42), 113-151. https://doi.org/10.34234/ded.934064