Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

How Much TRT EBA TV Teaching Videos Contribute to Values Education?

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 47, 189 - 211, 25.06.2024
https://doi.org/10.34234/ded.1450439

Öz

Ensuring nationwide adherence to fundamental values disseminated through educational platforms like TRT EBA TV, administered by the Ministry of National Education, holds paramount importance. The study utilized document analysis method. A total of 27 teaching videos on TRT EBA TV for 5th to 8th graders were analyzed. The findings revealed that although the teaching videos addressed some of the ten root values, they did not fully encompass all of them. Nonetheless, the study highlighted that despite the abstract nature of science lessons, the root values are predominantly emphasized. This indicates the feasibil-ity of integrating values education into science disciplines. Furthermore, the study offers recommenda-tions for effectively enhancing students' acquisition of these ten root values.

Kaynakça

  • Akdemir, M. S (2022). Kimya ders kitaplarının kök değerler açısından incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Akyol, Ş. (2010). İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan sevgi temasının değerler eğitimi açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Aneja, N. (2014). The importance of value education in the present education system & role of teacher. International Journal of Social Science and Humanities Research, 2(3), 230-233.
  • Aspin, D. N., & Chapman, J. D. (Eds.). (2007). Values education and lifelong learning: Principles, policies, programmes (Vol. 10). Springer Science & Business Media.
  • Avcu, Y. E. & Yaman, Y. (2022). Effectiveness of the differentiated instructional design for value education of gifted: a mixed study. Journal of Gifted Education and Creativity, 9(1), 1-23.
  • Aydın, E. (2020). Covid-19 döneminde EBA TV üzerinden yapılan Türkçe derslerinin değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 49(1), 877-894.
  • Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (Ed.). (2005). İlköğretimde fen ve teknoloji öğretimi. Anı Yayıncılık.
  • Başcı, Z. (2012). Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum örneği) [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Bozkaya, M. (2006). Televizyonun uzaktan eğitimde kullanımı. Selçuk İletişim Dergisi, 4(3),146-158.
  • Brummett, B. (2013). What popular films teach us about values: Locked inside with the rage virus. Journal of Popular Film and Television, 41(2), 61-67.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Sage Publications.
  • Çelikkaya, T., Başarmak, U., Filoğlu, S., & Şahin, B. (2014). Teacher–parents’ relations in the efficiency of the value education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 1106-1113.
  • Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (kuramdan uygulamaya) (19. Basım). Pegem A Yayıncılık.
  • Çetinbaş, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi.
  • Çinemre, S. (2021). Diyanet TV çizgi filmlerinin 4-6 yaş grubu kur’an kursu öğretim programında yer alan değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(41), 207-243.
  • DeCastro-Ambrosetti, D., & Cho, G. (2005). Do parents value education? Teachers' perceptions of minority parents. Multicultural Education, 13(2), 44-46.
  • Deveci, H. & Ay, S. T. (2009). İlköğretim öğrencilerinin günlüklerine göre günlük yaşamda değerler. The Journal of International Social Research, 2(6), 167-181.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının temel öğeler açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825.
  • EBA (2020). Eğitimde Bilişim Ağı. http://www.eba.gov.tr
  • Erikson, E. H. (1968). Identity youth and crisis. New York: Norton.
  • Güney, K. (2008). İlköğretim birinci kademe 3. sınıf öğrencilerinin televizyon izleme sürelerinin Hayat Bilgisi dersindeki başarılarına etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Herdem, K., & Çinici, A. (2021). Fen bilimleri dersi konularıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin değer gelişimine etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(10), 114-138.
  • Kaçmaz, M. Y. (2020). Hababam Sınıfı filmlerinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Kanagatova, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan’da 5. sınıfta okutulan Türkçe, Kazak edebiyatı, Rus dili ve edebiyatı ders kitaplarındaki metinlerin değerler bakımından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi.
  • Karaduman, H., Köse, T. Ç., & Eryilmaz, Ö. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre sosyal medyada değerler. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(2), 250-271.
  • Karatay, R., Timur, S. & Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 234-264.
  • Khoa, B. T., Hung, B. P., & Hejsalem-Brahmi, M. (2023). Qualitative research in social sciences: Data collection, data analysis and report writing. International Journal of Public Sector Performance Management, 12(1-2), 187-209.
  • Killen, M., & Smetana, J. G. (2015). Origins and development of morality (pp. 701-749). In Handbook of child psychology and developmental science. John Wiley & Sons. http://ebookcentral.proquest.com/lib/rochester/detail.action?docID=1895802.
  • Kolarova, T., Hadjiali, I., & Denev, I. (2013). High school students' reasoning in making decisions about socio-ethical issues of genetic engineering: Case of gene therapy. Biotechnology & Biotechnological Equipment, 27(2), 3737-3747.
  • Koltaş, E. (2020). Lise biyoloji, fizik ve kimya ders kitaplarının değerler eğitimi açısından incelemesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Kristiwati, H. (2019). The integration of values and science education in learning to strengthen the existence of Muslims in the industrial age 4.0. In International Conference of Moslem Society, Vol. 3, pp. 178-188.
  • Kuhn, D., & Dean, D. (2004). Metacognition: A bridge between cognitive psychology and educational practice. Theory into Practice, 43(4), 268-273.
  • Laçin Şimşek, C. (2004). Fen bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarına göre çevre eğitiminde etik ve estetik değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 2(7), 127-146.
  • Lapsley, D. K., & Narvaez, D. (2004). A social-cognitive approach to the moral personality. In Moral development, self, and identity (pp. 189–212). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Marshall, E. O. (2003). Making the most of a good story: Effective use of film as a teaching resource for ethics. Teaching Theology & Religion, 6(2), 93-98.
  • MEB (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi 4 ve 5. sınıflar öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2022). Değerler eğitimi öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. MEB Devlet Kitapları. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi/Degerler-Egitimi.pdf
  • MEB (2023). Değerler eğitimi: Öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. MEB Devlet Kitapları. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi-aile-ve-toplum/degerler-egitimi-aile-ve-toplum.pdf
  • Meço, G. & Coştu, F. (2023). Fizik ders kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesi. Asya Studies-Academic Social Studies / Akademik Sosyal Araştırmalar, 7(24), 97-108.
  • Minaz, M. B. & Taş, H. (2020). Effect of biography-based values education on the attitudes of 4th grade primary school students towards the value of patriotism. Pegem Journal of Education and Instruction, 10(2), 555-592.
  • Miseliunaite, B., Kliziene, I., & Cibulskas, G. (2022). Can holistic education solve the world’s problems: A systematic literature review. Sustainability, 14(15), 9737.
  • Morgan, H. (2022). Conducting a qualitative document analysis. The Qualitative Report, 27(1), 64-77.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özkanal, Ü., Yüksel, İ., & Başaran-Uysal, B. Ç. (2020). The pre-service teachers’ reflection-on-action during distance practicum: A critical view on EBA TV English courses. Journal of Qualitative Research in Education, 8(4), 1347-1364.
  • Öztaş, S. (2017). Ortaöğretim tarih derslerinde tarihi filmlerin değer eğitiminde kullanımı, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 3076-3099.
  • Piaget, J. (1965). The moral judgment of the child. New York: Free Press.
  • Sarah, S., Prasetyo, Z. K., & Wilujeng, I. (2018). Integration of living values into physics learning based on local potentials. Journal of Physics: Conference Series, 1022(1), 012026. IOP Publishing.
  • Sarker, M. N. I., Wu, M., Cao, Q., Alam, G. M. & Li, D. (2019). Leveraging digital technology for better learning and education: A systematic literature review. International Journal of Information and Education Technology, 9(7), 453-461.
  • Sharjeel, M. Y. & Dadabhoy, K. (2013). Use of films for teaching social values in English classes at elementary level. Journal of Elementary Education, 23(1), 41-52.
  • Sharma, N. (2020). Value-creating global citizenship education for sustainable development: Strategies and approaches. Springer Nature.
  • Shoufan, A. (2019). Estimating the cognitive value of YouTube's educational videos: A learning analytics approach, Computers in Human Behavior, 92, 450-458.
  • Sjöström, J., Eilks, I. (2018). Reconsidering Different Visions of Scientific Literacy and Science Education Based on the Concept of Bildung. In: Dori, Y.J., Mevarech, Z.R., Baker, D.R. (eds) Cognition, Metacognition, and Culture in STEM Education. Innovations in Science Education and Technology, vol 24. Springer, Cham.
  • Susar Kırmızı, F. (2014). 4. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 217-259.
  • Şentürk, D. Ü. (2008). Aile kurumuna yönelik güncel riskler. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14), 7-32.
  • Şentürk, G. (2020). Fen bilimleri dersinde değerler eğitiminin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB]. (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Ankara: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. TEDMEM Analiz Serisi 7. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tekbıyık, A., & Çakmakcı, G. (2018). Fen bilimleri öğretimi ve STEM etkinlikleri. Nobel Akademi.
  • Thakkar, R. R., Garrison, M. M., & Christakis, D. A. (2006). A systematic review for the effects of television viewing by infants and preschoolers. Pediatrics, 118(5), 2025-2031.
  • Tonbuloğlu, B., (2021). Türkiye’de acil durum uzaktan öğretim ve eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi (Politika Notu: 2021/26). İstanbul: İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
  • Topal, Y. (2019). Değerler eğitimi ve on kök değer. Mavi Atlas, 7(1), 245-254.
  • Yakut, R. E., & Yakut, İ. (2022). Rafadan Tayfa ve Teen Titans Go çizgi filmlerinde işlenen temel evrensel değerlerin karşılaştırmalı analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 20(44), 519-547.
  • Yaman, H. (2019). Fen bilimleri dersi kapsamında hazırlanan öğrenci temelli etkinliklerin sorumluluk değeri kazandırmaya etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. & Ekici, G. (2016) TRT Kurumu’nun TRT okul kanalındaki yayınlarının ortaöğretim Biyoloji dersi öğretim programı kazanımları açısından analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 189-214.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2009). Values education experiences of Turkish class teachers: A phenomonological approach. Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165-184.
  • Yılmaz, E. & Kıran, D. (2023). Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(1), 29-45.
  • Yolcu, H., & Kurt, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde EBA canlı derslerle ilgili öğretmenlerin görüşleri. EKEV Akademi Dergisi, 87, 241-262.
  • Yorulmaz, B., (2017). Ailede değerler eğitimi. Erkam Yayınları.

TRT EBA TV’deki Öğretim Videoları Değerler Eğitimine Ne Kadar Katkı Yapıyor?

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 47, 189 - 211, 25.06.2024
https://doi.org/10.34234/ded.1450439

Öz

Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir kanal olan TRT EBA TV'deki öğretim videoları aracılığıyla yayılan kök değerlerin ülke genelindeki tüm öğrenciler tarafından benimsenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, TRT EBA TV'de 5. Sınıftan 8. sınıfa kadar fen bilimleri öğretim videolarında sunulan kök değerleri analiz etmektir. Çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. TRT EBA TV'de 5. sınıftan 8. sınıfa kadar yayınlanan toplam 27 öğretim videosu analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretim videolarının on kök değerden bazılarını kapsadığını, ancak hepsini kapsamadığını göstermiştir. Bununla birlikte, çalışma fen derslerinin soyut doğasına rağmen, kök değerlerin hepsi olmasa da çoğuna vurgu yapıldığını ortaya koymuştur. Bu da değerler eğitiminin fen disiplinlerine entegre edilmesinin mümkün olduğunu göstermektedir. Çalışma ayrıca, öğrencilerin on kök değeri edinmelerini geliştirmek için etkili yollar önermektedir.

Kaynakça

  • Akdemir, M. S (2022). Kimya ders kitaplarının kök değerler açısından incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Akyol, Ş. (2010). İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan sevgi temasının değerler eğitimi açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Aneja, N. (2014). The importance of value education in the present education system & role of teacher. International Journal of Social Science and Humanities Research, 2(3), 230-233.
  • Aspin, D. N., & Chapman, J. D. (Eds.). (2007). Values education and lifelong learning: Principles, policies, programmes (Vol. 10). Springer Science & Business Media.
  • Avcu, Y. E. & Yaman, Y. (2022). Effectiveness of the differentiated instructional design for value education of gifted: a mixed study. Journal of Gifted Education and Creativity, 9(1), 1-23.
  • Aydın, E. (2020). Covid-19 döneminde EBA TV üzerinden yapılan Türkçe derslerinin değerlendirilmesi. Millî Eğitim, 49(1), 877-894.
  • Aydoğdu, M. ve Kesercioğlu, T. (Ed.). (2005). İlköğretimde fen ve teknoloji öğretimi. Anı Yayıncılık.
  • Başcı, Z. (2012). Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum örneği) [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Bozkaya, M. (2006). Televizyonun uzaktan eğitimde kullanımı. Selçuk İletişim Dergisi, 4(3),146-158.
  • Brummett, B. (2013). What popular films teach us about values: Locked inside with the rage virus. Journal of Popular Film and Television, 41(2), 61-67.
  • Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Sage Publications.
  • Çelikkaya, T., Başarmak, U., Filoğlu, S., & Şahin, B. (2014). Teacher–parents’ relations in the efficiency of the value education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 1106-1113.
  • Çepni, S. (2019). Fen ve teknoloji öğretimi (kuramdan uygulamaya) (19. Basım). Pegem A Yayıncılık.
  • Çetinbaş, E. (2015). Sınıf öğretmenlerinin değerler eğitimine yönelik yeterliliklerinin incelenmesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi.
  • Çinemre, S. (2021). Diyanet TV çizgi filmlerinin 4-6 yaş grubu kur’an kursu öğretim programında yer alan değerler açısından incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 19(41), 207-243.
  • DeCastro-Ambrosetti, D., & Cho, G. (2005). Do parents value education? Teachers' perceptions of minority parents. Multicultural Education, 13(2), 44-46.
  • Deveci, H. & Ay, S. T. (2009). İlköğretim öğrencilerinin günlüklerine göre günlük yaşamda değerler. The Journal of International Social Research, 2(6), 167-181.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının temel öğeler açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825.
  • EBA (2020). Eğitimde Bilişim Ağı. http://www.eba.gov.tr
  • Erikson, E. H. (1968). Identity youth and crisis. New York: Norton.
  • Güney, K. (2008). İlköğretim birinci kademe 3. sınıf öğrencilerinin televizyon izleme sürelerinin Hayat Bilgisi dersindeki başarılarına etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Herdem, K., & Çinici, A. (2021). Fen bilimleri dersi konularıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin değer gelişimine etkisi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(10), 114-138.
  • Kaçmaz, M. Y. (2020). Hababam Sınıfı filmlerinin değerler eğitimi açısından değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi.
  • Kanagatova, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan’da 5. sınıfta okutulan Türkçe, Kazak edebiyatı, Rus dili ve edebiyatı ders kitaplarındaki metinlerin değerler bakımından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi.
  • Karaduman, H., Köse, T. Ç., & Eryilmaz, Ö. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre sosyal medyada değerler. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(2), 250-271.
  • Karatay, R., Timur, S. & Timur, B. (2013). 2005 ve 2013 yılı fen dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(15), 234-264.
  • Khoa, B. T., Hung, B. P., & Hejsalem-Brahmi, M. (2023). Qualitative research in social sciences: Data collection, data analysis and report writing. International Journal of Public Sector Performance Management, 12(1-2), 187-209.
  • Killen, M., & Smetana, J. G. (2015). Origins and development of morality (pp. 701-749). In Handbook of child psychology and developmental science. John Wiley & Sons. http://ebookcentral.proquest.com/lib/rochester/detail.action?docID=1895802.
  • Kolarova, T., Hadjiali, I., & Denev, I. (2013). High school students' reasoning in making decisions about socio-ethical issues of genetic engineering: Case of gene therapy. Biotechnology & Biotechnological Equipment, 27(2), 3737-3747.
  • Koltaş, E. (2020). Lise biyoloji, fizik ve kimya ders kitaplarının değerler eğitimi açısından incelemesi [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Kristiwati, H. (2019). The integration of values and science education in learning to strengthen the existence of Muslims in the industrial age 4.0. In International Conference of Moslem Society, Vol. 3, pp. 178-188.
  • Kuhn, D., & Dean, D. (2004). Metacognition: A bridge between cognitive psychology and educational practice. Theory into Practice, 43(4), 268-273.
  • Laçin Şimşek, C. (2004). Fen bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarına göre çevre eğitiminde etik ve estetik değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 2(7), 127-146.
  • Lapsley, D. K., & Narvaez, D. (2004). A social-cognitive approach to the moral personality. In Moral development, self, and identity (pp. 189–212). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Marshall, E. O. (2003). Making the most of a good story: Effective use of film as a teaching resource for ethics. Teaching Theology & Religion, 6(2), 93-98.
  • MEB (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi 4 ve 5. sınıflar öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2013). İlköğretim kurumları fen bilimleri 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • MEB (2022). Değerler eğitimi öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. MEB Devlet Kitapları. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi/Degerler-Egitimi.pdf
  • MEB (2023). Değerler eğitimi: Öğretim programlarında yer alan kök değerler temalı etkinlik kitabı. MEB Devlet Kitapları. https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi-aile-ve-toplum/degerler-egitimi-aile-ve-toplum.pdf
  • Meço, G. & Coştu, F. (2023). Fizik ders kitaplarının değerler eğitimi açısından incelenmesi. Asya Studies-Academic Social Studies / Akademik Sosyal Araştırmalar, 7(24), 97-108.
  • Minaz, M. B. & Taş, H. (2020). Effect of biography-based values education on the attitudes of 4th grade primary school students towards the value of patriotism. Pegem Journal of Education and Instruction, 10(2), 555-592.
  • Miseliunaite, B., Kliziene, I., & Cibulskas, G. (2022). Can holistic education solve the world’s problems: A systematic literature review. Sustainability, 14(15), 9737.
  • Morgan, H. (2022). Conducting a qualitative document analysis. The Qualitative Report, 27(1), 64-77.
  • Osmanoğlu, A. E. (2020). Social studies teachers’ views on televisional distance education. Journal of Current Researches on Educational Studies, 10(1), 67-88.
  • Özkanal, Ü., Yüksel, İ., & Başaran-Uysal, B. Ç. (2020). The pre-service teachers’ reflection-on-action during distance practicum: A critical view on EBA TV English courses. Journal of Qualitative Research in Education, 8(4), 1347-1364.
  • Öztaş, S. (2017). Ortaöğretim tarih derslerinde tarihi filmlerin değer eğitiminde kullanımı, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(5), 3076-3099.
  • Piaget, J. (1965). The moral judgment of the child. New York: Free Press.
  • Sarah, S., Prasetyo, Z. K., & Wilujeng, I. (2018). Integration of living values into physics learning based on local potentials. Journal of Physics: Conference Series, 1022(1), 012026. IOP Publishing.
  • Sarker, M. N. I., Wu, M., Cao, Q., Alam, G. M. & Li, D. (2019). Leveraging digital technology for better learning and education: A systematic literature review. International Journal of Information and Education Technology, 9(7), 453-461.
  • Sharjeel, M. Y. & Dadabhoy, K. (2013). Use of films for teaching social values in English classes at elementary level. Journal of Elementary Education, 23(1), 41-52.
  • Sharma, N. (2020). Value-creating global citizenship education for sustainable development: Strategies and approaches. Springer Nature.
  • Shoufan, A. (2019). Estimating the cognitive value of YouTube's educational videos: A learning analytics approach, Computers in Human Behavior, 92, 450-458.
  • Sjöström, J., Eilks, I. (2018). Reconsidering Different Visions of Scientific Literacy and Science Education Based on the Concept of Bildung. In: Dori, Y.J., Mevarech, Z.R., Baker, D.R. (eds) Cognition, Metacognition, and Culture in STEM Education. Innovations in Science Education and Technology, vol 24. Springer, Cham.
  • Susar Kırmızı, F. (2014). 4. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 217-259.
  • Şentürk, D. Ü. (2008). Aile kurumuna yönelik güncel riskler. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14(14), 7-32.
  • Şentürk, G. (2020). Fen bilimleri dersinde değerler eğitiminin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı [TTKB]. (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. Ankara: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • TEDMEM. (2020). COVID-19 sürecinde eğitim uzaktan öğrenme, sorunlar ve çözüm önerileri. TEDMEM Analiz Serisi 7. Ankara: Türk Eğitim Derneği Yayınları.
  • Tekbıyık, A., & Çakmakcı, G. (2018). Fen bilimleri öğretimi ve STEM etkinlikleri. Nobel Akademi.
  • Thakkar, R. R., Garrison, M. M., & Christakis, D. A. (2006). A systematic review for the effects of television viewing by infants and preschoolers. Pediatrics, 118(5), 2025-2031.
  • Tonbuloğlu, B., (2021). Türkiye’de acil durum uzaktan öğretim ve eğitim bilişim ağı (EBA) incelemesi (Politika Notu: 2021/26). İstanbul: İLKE İlim Kültür Eğitim Vakfı.
  • Topal, Y. (2019). Değerler eğitimi ve on kök değer. Mavi Atlas, 7(1), 245-254.
  • Yakut, R. E., & Yakut, İ. (2022). Rafadan Tayfa ve Teen Titans Go çizgi filmlerinde işlenen temel evrensel değerlerin karşılaştırmalı analizi. Değerler Eğitimi Dergisi, 20(44), 519-547.
  • Yaman, H. (2019). Fen bilimleri dersi kapsamında hazırlanan öğrenci temelli etkinliklerin sorumluluk değeri kazandırmaya etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi.
  • Yıldırım, A. & Ekici, G. (2016) TRT Kurumu’nun TRT okul kanalındaki yayınlarının ortaöğretim Biyoloji dersi öğretim programı kazanımları açısından analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 189-214.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2009). Values education experiences of Turkish class teachers: A phenomonological approach. Eurasian Journal of Educational Research, 35, 165-184.
  • Yılmaz, E. & Kıran, D. (2023). Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının değerler eğitimi bakımından incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(1), 29-45.
  • Yolcu, H., & Kurt, M. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde EBA canlı derslerle ilgili öğretmenlerin görüşleri. EKEV Akademi Dergisi, 87, 241-262.
  • Yorulmaz, B., (2017). Ailede değerler eğitimi. Erkam Yayınları.
Toplam 72 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Coştu 0000-0002-7101-6267

Erken Görünüm Tarihi 23 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2024
Kabul Tarihi 30 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 47

Kaynak Göster

APA Coştu, F. (2024). How Much TRT EBA TV Teaching Videos Contribute to Values Education?. Değerler Eğitimi Dergisi, 22(47), 189-211. https://doi.org/10.34234/ded.1450439