Teknolojideki hızlı
değişim, alandaki yeni ürün ve hizmetler, kurum ve örgüte ait iş yapısındaki
değişimler her kademedeki çalışanlar için hizmet içi eğitimi önemli
yapmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada,
TCDD'de görev yapmakta olan mühendislerin hizmetiçi eğitimlere yönelik
görüşleri belirlenerek eğitim ihtiyaçlarının tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır.
İlk olarak Demiryolu Mühendisleri Derneğinden 2 kişi, TCDD Eğitim Şubesi’nden 3
kişi olmak üzere 5 kişilik bir ekip oluşturulmuş ve ihtiyaca uygun bir anket
hazırlanmıştır. Bu anket DEMUHDER (Demiryolu Mühendisleri Derneği) sitesinde 1
ay boyunca yayınlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örneklem tekniğiyle seçilmiştir. 115 kişi
ankete eksik yanıt verdiği için çalışmaya dâhil edilmemiştir. Analiz için
frekans, yüzde ve kay kare istatistiksel tekniklerinden yararlanılarak
çözümleme yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların genel olarak
bugüne kadar yapılmış olan eğitimlerden memnun olmadıkları görülmektedir. Bir
diğer araştırma sonucuna göre eğitim seviyesi arttıkça hizmetiçi eğitimden
memnuniyet düzeyi arttığı söylenebilir. Ayrıca çalışanların çalışma yılı
arttıkça memnuniyet düzeylerinin de arttığı görülmüştür. Bu araştırmanın sonuçları, TCDD’nin 2018 yılına
dönük hizmet içi eğitimlerin planlanması aşamasında kullanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 7 |