Tunneling activities have increased rapidly in our country, which has recently focused on infrastructure works. Especially in High Speed Railway Projects, this situation has been seen more clearly due to the restrictions of the route. Excavations continue in High Speed Railway Projects between Ankara Istanbul, Bursa Yenişehir, Ankara Konya, Kars Tbilisi, Ankara Sivas and Ankara Izmir, which are among the major infrastructure projects in our country. Some of the tunnels in these sections have been completed and excavations are continuing in the others. The experiences gained from these big projects and the methods followed during the tunnel design will be explained within the scope of this study, and the limitations, advantages and disadvantages of the methods will be evaluated.
Tunnel project Rock Mass Classification system Analytical methods Numerical methods.
Son dönemlerde altyapı çalışmalarına ağırlık verilmiş olan ülkemizde tünelcilik faaliyetleri çok hızlı bir şekilde artış göstermiştir. Özellikle Yüksek Hızlı Demiryolu Projelerinde güzergahın kısıtlamalarından dolayı tünel sayısının arttığı daha net görülmüştür. Ülkemizdeki büyük alt yapı projelerinden olan Ankara İstanbul, Bursa Yenişehir, Ankara Konya, Kars Tiflis, Ankara Sivas ve Ankara İzmir arası Yüksek Hızlı Tren Projelerinde kazı çalışmaları devam etmektedir. Bu kesimlerde yer alan tünellerden bir kısmı tamamlanmış olup diğerlerinde kazı çalışmaları devam etmektedir. Söz konusu büyük projelerden edinilen tecrübeler ile bu çalışmada kapsamında tünel projelendirilmesi sırasında takip edilen yöntemler anlatılarak yöntemlerdeki kısıtlamalar, avantajlar ve dezavantajlar değerlendirilecektir.
Tünel projelendirilmesi Kaya sınıflandırma sistemleri Nümerik yöntemler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Genel Jeoloji |
Bölüm | Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 15 |