In its most general form, risk management is to increase the development potential of an organization by managing the uncertainties and threats that it may encounter and be exposed to in the future in order to protect its customers (citizens, private sector and non-governmental organizations), personnel and itself. Enterprise Risk Management is the systematization of these studies within the organization based on the ERM framework. Both in English and Turkish, “risk” is defined as the degree of loss or damage or their probability. Both risk management and enterprise risk management are theorized over this concept. Enterprise Risk Management, which is the focus of the study, is a process that is structured throughout the organization and influenced by the board of directors, management and other employees, that identifies potential events that may affect the achievement of an organization's objectives, manages it within the limits of its willingness to take risks, and provides reasonable assurance that the organization's objectives will be achieved. In this process, the most important elements within the scope of success criteria are all employees of the organization, especially senior managers. In the study, it is assumed that the effectiveness of Enterprise Risk Management depends on these responsible persons. In this direction, first the conceptual framework related to risk and risk management will be revealed, then Enterprise Risk Management, and in the last part, the organizational structure of this system in question, and those responsible and their responsibilities will be examined. From this point of view, how to establish an effective Enterprise Risk Management system will be discussed.
Risk Risk Management Enterprise Risk Management Responsibles
Risk yönetimi en genel şekliyle bir kuruluşun müşterilerini (vatandaş, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları), personelini ve kendisini korumak için ileride karşılaşabileceği ve maruz kaldığı belirsizlik ve tehditlerin yönetilerek gelişim potansiyelinin arttırılmasıdır. Kurumsal Risk Yönetimi ise bu çalışmaların KRY çerçevesi esas alınarak kurum içinde sistemli hale getirilmesidir. Gerek İngilizcede gerekse Türkçede “risk” kayıp hasar derecesi ya da kayıp, hasar derecesi olasılığı, sigorta edilen şey ya da kimse” olarak tanımlanmıştır. Hem risk yönetimi hem de kurumsal risk yönetimi bu kavram üzerinden kuramlaştırılmıştır. Çalışmanın odağında yer alan Kurumsal Risk Yönetimi, bir kuruluşun hedeflerine ulaşmasını etkileyebilecek potansiyel olayları tanımlayan, risk alma istekliliği sınırları içinde yöneten ve kuruluş hedeflerinin başarılması konusunda makul derecede güvence sağlayan, kuruluş genelinde yapılandırılmış ve yönetim kurulundan, yönetimden ve diğer çalışanlardan etkilenen bir süreçtir. Bu süreçte başarı kriterleri kapsamında en önemli unsurlar, başta üst düzey yöneticiler olmak üzere kuruluşun tüm çalışanlarıdır. Çalışmada Kurumsal Risk Yönetiminin etkinliğinin söz konusu bu sorumlulara bağlı olduğu varsayımından hareket edilmektedir. Bu doğrultuda önce risk ve risk yönetimi ile ilgili kavramsal çerçeve ortaya konacak ardından Kurumsal Risk Yönetimi ve son kısımda da söz konusu bu sistemin organizasyon yapısı ve sorumlular ile sorumlulukları incelenecektir. Buradan hareketle etkin bir Kurumsal Risk Yönetimi sisteminin nasıl kurulabileceği tartışılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 25 |
TR Dizin'de yer alan Denetişim dergisi yayımladığı çalışmalarla; alanındaki profesyoneller, akademisyenler ve düzenleyiciler arasında etkili bir iletişim ağı kurarak, etkin bir denetim ve yönetim sistemine ulaşma yolculuğunda önemli mesafelerin kat edilmesine katkı sağlamaktadır.