Cilt: 4 Sayı: 1, 28.06.2022

Yıl: 2022

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, denizcilik ve lojistik sektörü ile ilgili alanlarda özgün ve bilimsel çalışmalara dayanan makalelere yer vererek ulusal ve uluslararası alanda ilgili literature katkıda bulunmayı hedeflemektedir.

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi 2019 yılından itibaren dergipark sistemi üzerinden, yılda iki kez yayınlanan hakemli ve uluslararası indekslerde taranan  bir dergidir. Yayımlanmak üzere dergiye gönderilen çalışmalar çifte-kör hakemlik sürecinden geçirildikten sonra, kabul-düzeltme-ret kararı verilir. Dergiye gönderilen çalışmaların başka bir dergide yayınlanmamış ya da yayınlanmak üzere gönderilmemiş olması gerekir. Dergide yayımlanan çalışmaların içerik ve etik sorumluluğu yazarlara aittir. Yayın için kabul edilen çalışmaların yayın hakkı, yayınlanan çalışmaların da her türlü telif hakları dergiye aittir. Yazarlar, çalışmalarını gönderdikleri zaman bu durumu kabul etmiş sayılırlar. Dergide yayınlanan çalışmalardan kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisinin yayın konuları; deniz işletmeciliği, deniz ulaştırma işletme mühendisliği, gemi makineleri işletme mühendisliği, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, ulaştırma yönetimi, dış ticaret uygulamaları, ulaştırma yönetimi, denizcilik tarihi, denizcilik ekonomisi ve politikaları, deniz ekoloji ve oşinografisi, seyir ve deniz emniyeti, yönetim ve organizasyon ve denizcilik ile ilgili benzer alanları kapsamaktadır.

Dergimiz crossref üyesi olup, yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

Editör

Doç.Dr. Ünal ÖZDEMİR

Mersin Üniversitesi Denizcilik Fakültesi

Küreselleşme süreci ile birlikte bilgi, ulaşım ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler pek çok endüstrinin ve özellikle denizcilik endüstrisinin yapısında temel değişimlere yol açmıştır. Belirsizliğin olduğu, hızlı değişen ve karşılıklı bağımlılığın arttığı bu yeni küresel ortamda, denizcilik, lojistik ve bağlantılı endüstriler günün koşullarına uygun teknolojik bilgi, beceri ve yeteneğe sahip yaratıcı bilimsel çalışmalara ihtiyaç duymaktadır. Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi bu yeni ortamın gereklerine uygun bilimsel makalelerin yaınlanarak ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlamayı amaçlamaktadır. 

YAZIM KURALLARI

Makale Gönderimi

Dergiye gönderilen makaleler aşağıdaki özellikleri taşıyan çalışmalar olmalıdır:

Özgün bilimsel bulgular içeren araştırma çalışmaları,
Uygulama örneklerini bilimsel bir yaklaşımla aktaran çalışmalar
Belirli bir konuda, önemli gelişmeleri kapsamlı olarak değerlendiren derleme çalışmaları

Makaleler elektronik olarak Dergipark sistemi üzerinden gönderilmelidir.

 

Yazı Karakteri ve Sayfa Düzeni

Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen çalışmalar, Microsoft Word ortamında Times New Roman yazı karakteri kullanılarak, ana metin 11 punto ve tek satır aralıklı olarak yazılmalıdır. Söz konusu şekil şartlarına uymayan yazılar, hakemlere gönderilmeden yazarlarına iade edilir.

Çalışmalar A4 kağıdına tek taraflı olarak yazılmalı ve üst:5 sol:5 alt:5 sağ:4,5 cm boşluk bırakılmalıdır.

 

Uzunluk ve Sayfa Numaraları

Yayınlanmak üzere gönderilen çalışmaların uzunluğu, ekler ve kaynakça dahil 30 sayfayı geçmemelidir. Buna karşın, Editör ve/veya Yayın Komisyonunun uygun görmesi durumunda, daha uzun çalışmalar da değerlendirme sürecine alınabilir. Gönderilen çalışmaların en az 10 sayfa uzunluğunda olması beklenmektedir. Çalışmaya sayfa numarası verilmemelidir.

 

Makale

Yazar bilgilerinin yer almadığı makale dosyası; makale başlığı, özet, anahtar kelimeler, giriş, ana metin, sonuç, kaynakça ve eklerden oluşan bölümdür. Dergiye gönderilen makalelerde aşağıdaki sıra izlenmelidir:

–     Başlık,

–     Öz, anahtar kelimeler,

–     Giriş,

–     Ana metin,

–     Sonuç,

–     Açıklayıcı notlar (eğer varsa),

–     Kaynakça

–     Ekler (eğer varsa).

 

Makalenin Başlığı

Tüm harfler büyük, kalın (bold), Times New Roman yazı tipinde 12 punto ortalanmış olarak yazılmalı ve iki satırı aşmamalıdır. Türkçe makaleler için başlığın İngilizcesi ve İngilizce makaleler için de başlığın Türkçesi yazılmalıdır.

Başlığın altında yazar(lar)ın, Adı Soyadı bulunmalıdır. Birden fazla yazarın bulunması durumunda yazarlar üst bilgi ile numaralandırılmalıdır. 

Örnek: ilk yazar adı (1) ve _inci yazar adı (2) vb.

Yazar(lar)ın kimliklerini belli edecek bilgiler (bağlı bulundukları kurum, elektronik posta adresleri) dipnot olarak bulunmalıdır. Yazar sayısının birden fazla olması durumunda, Dergi Editörlüğü ile yazarlar arasındaki iletişimi sağlayacak yazar belirtilmelidir. İletişim kurulacak yazarın belirtilmemesi durumunda, makaleyi dergiye gönderen yazar ile iletişim kurulur.

 

Öz ve Anahtar Kelimeler

Makalenin başında, en az 150, en fazla 180 kelimeden oluşan Türkçe ve İngilizce özetler yer almalıdır. Özetlerde; amaç, yöntem, bulgular ve sonuç bilgilerinin yer almasına özen gösterilmelidir. Türkçe ve İngilizce özetler içerisinde atıfta bulunulmamalı ve kısaltma kullanılmamalıdır.

Öz (abstract) başlığı: Tüm harfler büyük, kalın (bold), Times New Roman yazı tipinde 10 punto ortalanmış ve italik olmalıdır.

Öz (abstract) metni: Times New Roman yazı tipinde 10 punto ve italik olmalıdır.

Özetlerin altında bir satır boşluk bırakılarak, Türkçe ve İngilizce olarak, konuyu en iyi şekilde ifade eden beş (5) anahtar kelime yazılmalıdır.

Yazılar Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılmış olabilir. Ancak tüm çalışmalarda Türkçe ve İngilizce başlıkları ile birlikte Özet / Abstract bulunmalıdır.

 

Ana Metin ve Bölüm Başlıkları

Ana metin Microsoft Times New Roman yazı karakteri kullanılarak 11 punto ve iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Paragraf öncesi ve sonrası tek paragraf aralığı (0 nk) verilmelidir. Paragrafların ilk satırları 1 cm içerden başlamalıdır. Makalenin ana başlık ve alt başlıkları 1., 1.1., 1.1.1 gibi ondalıklı şekilde, Giriş’ten başlayarak (Kaynakça hariç) numaralandırılmalıdır. Metin içerisinde en fazla üçüncü düzeye (1.2.4. gibi) kadar alt ayrım açılmalı, ihtiyaç duyulması halinde, daha alt düzeydeki başlıklar numara verilmeden italik ve koyu olarak yazılmalıdır.

Yazıların ana başlığını oluşturan cümlenin tümü “BÜYÜK HARFLERLE ve KOYU (BOLD)” yazılmalıdır. İkinci alt başlıklar ise “İlk Harfleri Büyük ve Koyu (Bold)” yazılmalıdır. Ana ve alt başlıklar Times New Roman yazı tipinde, 12 punto ile yazılmış olmalıdır.

 

Tablo ve Şekiller

Tablo ve şekiller sırasıyla numaralandırılmalı (Tablo 1, Tablo 2, Şekil 1 gibi) ve metin içerisinde bulunması gereken yerde olmalıdır. Tablonun ismi tablonun üstünde yer almalıdır.  Şekillerin ismi ise şeklin altında yer almalıdır. Tablo ya da şeklin başlığının ilk harfleri büyük olmalıdır. Tablo veya şekle ilişkin kaynakça ise tablo ya da şeklin altına yazılmalıdır. Tablo ve şekiller, başlıklarıyla beraber metin içine ortalanarak yerleştirilmelidir. Tablo ve şekiller ile metin arasında bir satır başlık bırakılmalıdır. Tablo, şekil vs. içindeki metin 9-11 punto aralığında olmalıdır. Akışı bozan tablo veya veriler, çalışmanın sonuna “Ek” olarak konulabilir.

 

Tablo ve Şekil Başlığı Örnek:

Tablo 1: Limanlarda Performans Ölçümüne Yönelik Yazın Taraması (11 punto)

Şekil 1: Çalışmanın Kavramsal Modeli (11 punto)

 

Matematiksel Denklemler ve Formüller

Metin içerisinde yer alan matematiksel denklem ve formüller ortalanarak yazılmalıdır.  Matematiksel ifadelere sıra numarası verilmeli ve sıra numaraları parantez içerisinde sayfanın sağına yaslı olarak yazılmalıdır. Denklem ile metin arasında (6 nk) boşluk bırakılmalıdır.

 

Kaynak Gösterme

Kaynaklara yapılan atıflar dipnotlar ile değil, metin içinde yazar(lar)ın soyadı, kaynağın yıl, sayfa numaraları seklinde yapılmalıdır.

Örnek : …. sonucu elde edilmiştir (Saçaklıoğlu, 2008 : 18–22).

 

İki yazarlı çalışmalara atıfta bulunulduğunda her iki yazarın da soyadını yazılmalıdır. Yazar sayısı üç ve üçten fazla olan çalışmalara atıf yapıldığında, sadece ilk yazarın soyadı ve “vd.” yazılmalıdır. Yazar(lar)ın aynı yıl birden fazla eser yayınlanmış çalışmalarına atıf yapılmış ise, yayın yılının sonuna (a,b,c, vb.) gibi semboller yazılarak kaynaklar birbirinden ayrılması sağlanmalıdır. Cümle sonunda birden fazla çalışmaya atıfta bulunuluyorsa, bu kaynaklar parantez içerisinde yayın tarihine sıralanmalı ve aralarına noktalı virgül (;) konulmalıdır.

 

Metin İçinde Atıf Gösterimi

Kitap, makale, konferans bildirisi, editörlü kitap veya editörlü kitapta bölüme yapılacak olan atıflarda;

 

Tek yazar için:

(Stopford, 1997: 67)

 

İki yazar için:

(Bryman ve Teevan, 2005: 13)

 

İkiden fazla yazar için:

(Rodrigue et al. 2006: 54) İngilizce çalışmalar için

(Rodrigue vd. 2006: 54) Türkçe çalışmalar için

 

Açıklayıcı (Son) Notlar

Metin içindeki açıklayıcı (son) notlar, makalenin sonunda, kaynakçadan önce yer almalı ve metin içindeki sıraya uygun olarak (1, 2, 3, vb.) yazılmalıdır.

 

Kaynakça

Kaynakça makalenin bittiği sayfadan başlatılmalı ve çalışmalar soyadına göre alfabetik olarak yazılmalıdır. Metin içerisinde atıfta bulunulan bütün kaynaklar, kaynakçada belirtilmeli; atıfta bulunulmayan kaynaklar, kaynakçaya konulmamalıdır. Aynı yazar(lar)ın birden fazla çalışmasına atıfta bulunulmuş ise, yayın tarihi en eski olandan başlanılmalıdır. Yazar(lar)ın aynı tarihli birden fazla çalışmasına atıfta bulunulmuş ise, metin içerisinde olduğu gibi, kaynakça bölümünde de, yayın tarihinden sonra (a, b, c, …) harfleri kullanılarak kaynaklar sıralanmalıdır. Bir yazarın tek ve birden fazla yazarlı çalışmasına atıfta bulunulması durumunda, önce tek yazarlı çalışmalar yazılmalıdır. Dergilerde yayımlanan makalelerin ve derleme niteliğindeki (editörlü) kitaplarda yer alan bölümlerin sayfa numaraları mutlaka yazılmalıdır.

 

Kaynakçada kullanılan kısaltmalar, referans verilen kaynağın dili gözetilmeksizin, makalenin yazım diline uygun yazılmalıdır. Örneğin yazım dili Türkçe olan bir makalede referans gösterilen kaynak İngilizce ise, yazarlar arasında “and” yerine “ve” kullanılmalıdır.

 

Metin içinde atıfda bulunulan veya alıntı yapılan eserlerin kaynakçada gösterilmesine ilişkin bazı örnekler aşağıda görülmektedir.

 

KİTAP:

Stopford, M. (1997). Maritime Economics. New York: Routledge.

 

Bryman, A. and Teevan, J. (2005). Social Research Methods. Canada: Oxford University Press. (İngilizce dilinde bir makalede kaynak gösterimi)

 

Rodrigue, J. Comtois, C. and Slack, B. (2006). The Geography of Transport Systems. New York:  Routledge

 

Alpugan, O., Demir, H., Oktav, M. ve Üner, N. (1995). İşletme Ekonomisi ve Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. (Türkçe dilinde bir makalede kaynak gösterimi)

 

MAKALE:

Mangan, J., Lalwani, C. ve Gardner, B. (2001). Identifying relevant variables and modelling the choice process in freight transportation. International Journal of Maritime Economics, 3 (3), 278-297. (Türkçe dilinde bir makalede kaynak gösterimi)

 

Anderson, E.W., Fornell, C. and Lehmann, D.R. (1994). Customer satisfaction, market share, and profitability: Findings from Sweden. Journal of Marketing, 58(3), 53–66. (İngilizce dilinde bir makalede kaynak gösterimi)

 

KONFERANS/SEMPOZYUM/ÇALIŞTAY BİLDİRİSİ

Atik, O. and Cerit, G. (2008). Government support for sustainability of marine salvage services: a case for Turkey. In: Proceedings of IAME 2008 Conference. Dalian, China.

 

RAPORLAR

DPT (2000). İklim değişikliği özel ihtisas komisyonu raporu. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma planı, Ankara.

 

EDİTÖRLÜ KİTAPTA BÖLÜM

Heaver, T. (2002). Supply Chain and Logistics Management: Implications for Liner Shipping, in C. Grammenos  (Ed.), The Handbook of Maritime Economics and Business, pp. 375-396. London: LLP Informa Publishing.

 

Cerit, A.G., Deveci, D.A. ve Denktaş Şakar, G. (2013). Denizcilik İşletmeleri Yönetimi: Sınıflamalar, İşlevler ve Deniz Ulaştırması. A. G. Cerit, D.A. Deveci ve S. Esmer (Ed.), Denizcilik Işletmeleri Yönetimi (s.3-21). İstanbul: Beta Yayınla

 

TEZ

Atlay Işık, D. (2010). Yat turizminde holistik pazarlama ve Türkiye için farklılaştırma stratejileri, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.

 

INTERNET

Deniz Ticareti Genel Müdürlüğü. (2012). Deniz Ticareti Analizleri. http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/DTGM/tr/YAYINLAR/20120816_142103_64032_1_64346.pdf, Erişim Tarihi: 04.01.2014.

 

Metin İçerisinde Kaynak Gösterilmesine İlişkin Örnekler

Deniz taşımacılığında brokerler, gemilerin ve taşımacılık hizmetlerinin alıcı ve satıcılarını biraraya getiren taraflar olarak tanımlanmaktadır (Strandenes, 2000:17).

 

Collins (2000: 102)’in aktarmasıyla 1993 tarihli Lloyd’s List dergisinde gemi brokeri şu şekilde tanımlanmaktadır:……

 

Christopher vd. (1991: 4), ilişki pazarlamasının müşterileri elde etme ve elde edilen müşterileri koruma gibi çift yönlü bir amacı gerçekleştirmek üzere işletmenin mevcut ve potansiyel müşterileriyle uzun dönemli ilişki kurmayı hedefleyen müşteri odaklı bir pazarlama yaklaşımı olduğunu belirtmişlerdir.

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi yayın etiği açısından gerekli standartları uygulamayı ve belirli ilkelere uymayı taahhüt eder. Bu ilkeler Committee on Publication Ethics (COPE), Council of Science Editors (CSE), World Association of Medical Editors (WAME) ve International Committee of Medical Journal Editors (ICMJE) adlı kuruluşların dergi editörleri için geliştirdikleri öneri ve kılavuzlar temel alınarak hazırlanmıştır.

EDİTÖRÜN SORUMLULUKLARI

1) Makale Yayınlama Kararları

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi editörü, dergide yayınlanmak üzere değerlendirilmesi amacıyla  gönderilen çalışmalardan hangilerinin yayınlanması gerektiğine karar vermekten sorumludur. Dergi editörü bunun yanında, dergiye gönderilen çalışmaların hangilerinin dergide yayınlanacağının, telif hakkı ihlali ve intihal ile ilgili yasal gerekliliklere tabi politikalara yönelik karar verilmesinden sorumludur. Dergi editörü, çalışmanın yayınlanmadan önceki değerlendirme sürecinde yayın kararı verilirken hakemler ile müzakere edebilme hakkına sahiptir. Editör, içerik ve genel olarak yayın kalitesinden sorumludur. Editör adil ve uygun bir hakem süreci sağlamayı da taahhüt eder.

2) Çıkar çatışması

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi'ne gönderilmiş  çalışmalardaki yayınlanmamış materyal, içerik,  yazarın açık yazılı izni olmaksızın hiç kimse tarafından kendi çalışmasında kullanılamaz.

3) Tarafsızlık

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi'ne  gönderilmiş çalışmalar her zaman, herhangi bir önyargı olmaksızın değerlendirilmektedir. Çalışmalar yazarların kişisel tercih ve görüşlerine bakılmaksızın sadece entelektüel değerleri çerçevesinde değerlendirilmektedir.

4) Gizlilik

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi editörü, editor yardımcıları ve yayın komisyonu, dergiye gönderilen çalışmalarla ilgili verileri söz konusu metin yazar(lar)ı, hakemler, diğer editör danışmanları ve yayıncı dışında hiç kimseye ifşa etmemekle yükümlüdür.

COPE tarafından hazırlanan "Editörlerin Genel Görev ve Sorumlulukları" adlı PDF dokümanına erişmek için https://publicationethics.org/files/2008%20Code%20of%20Conduct.pdf . 

HAKEMLERİN SORUMLULUKLARI

1) İvedilik

Kendisine atanmış olan çalışmayı değerlendirmekte kendisini yetersiz hisseden, çalışmanın konusuna tam anlamı ile hakim olmayan ya da belirlenen zaman diliminde bir değerlendirme sunamayacak durumdaki bir hakem, editörü bu durumdan haberdar ederek inceleme görevinden ayrılmalıdır.

2) Gizlilik

Dergi tarafından değerlendirmeye alınan çalışmalar gizli belge niteliği taşımaktadır. Değerlendirme sürecindeki tüm çalışmalar, editör tarafından yetkilendirilmiş kişiler dışındakilere gösterilmez ve çalışmaya ilişkin bilgi, metaryal veya içerik paylaşılamaz. Hakemlik sürecinde elde edilmiş ayrıcalıklı bilgi ve fikirler gizli tutulmalı ve kişisel çıkar için kullanılmamalıdır.

3) Tarafsızlık

Hakem değerlendirmeleri bilimsel etik ve kurallar çerçevesinde öznelliğe yer verilmeden yapılmalıdır. Yazar(lar)'a karşı hiçbir kişisel eleştiri yöneltilmemelidir. Hakemler fikirlerini açık biçimde destekleyen argüman ve bilimsel dil ile ifade etmelidirler.

4) Kaynakların Beyanı

Hakemler yazar tarafından belirtilmeyen ilgili yayınlanmış çalışmaları tanımlamalıdır. Bir hakem değerlendirilen çalışma ile bilgileri dâhilinde daha önce yayınlanmış başka bir çalışma arasındaki esaslı bir benzerlik veya örtüşme durumunu editörün dikkatine sunmalıdır.

5) Çıkar Çatışması

Hakemler, yazarı ile aralarında rekabet, işbirliği veya başka türlü ilişki veya bağlantılar sebebiyle ortaya çıkabilecek çıkar çatışmalarının var olduğu çalışmaları değerlendirmemelidir. Bu durumu dergi editörüne bildirmelidirler.

COPE tarafından hazırlanan "Hakem Kılavuzu"adlı PDF dokümanına erişmek için https://publicationethics.org/files/Peer%20review%20guidelines.pdf .


YAZARLARIN SORUMLULUKLARI

1) Raporlama Standartları

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi'ne iletilen bir çalışma özgün ve bilimsel olmalıdır. Yazar(lar), çalışmanın daha önce herhangi başka bir dergide yayınlanmamış olmadığından doğrudan sorumludurlar. Çalışmada kullanılan veriler çalışmada titizlikle sunulmalıdır. Dergiye gönderilen çalışmalar bilimsel açıdan yeterli düzeyde detay ve kaynak bilgisi içermelidir. Hileli ve bilinçli yanlış ifadeler, etik olmayan durumlara yol açabileceğinden kabul edilemez olup bu durumdan doğacak tüm olumsuz süreçlerden doğrudan yazar sorumludur.

2) Veri Erişimi ve Verilerin Elde Tutulması

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi  değerlendirme aşamasında dergi editörünün kararı doğrultusunda ihtiyaç duyulması durumunda çalışmada kullanılan fakat metin içerisinde verilmeyen bazı verileri isteme yetkisine sahiptir. Bu nedenle, yazar(lar) ilgili verilere erişimi sağlamaya hazır olmalı ve çalışmanın yayınlanmasını takiben bu verileri makul bir sure elde tutulmalıdır.

3) Özgünlük ve İntihal

Yazarlar çalışmalarında özgün içerik oluşturmalıdırlar. Eğer başkalarının çalışmalarını ve/veya kelimelerini, verilerini vb. kullanıyorlarsa bunlara uygun şekilde alıntı yapmalılardır. Yazarlar, Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi’ne çalışma göndererek, çalışmalarının özgün ve etik standartlara uygun olduğunu, yararlanılan kaynakların atıflarının tam olarak yapıldığını ve basılmış ya da yayın aşamasındaki başka makalelerle benzerlik taşımadığını garanti etmiş olurlar. Bu durumdan tamamen yazarlar sorumludur.

4) Birden Fazla Yerde Yayın

Bir yazar genel olarak temelde aynı olan çalışmanın tamamını ya da belirli bir kısmını birden fazla makalede yayınlamamalıdır. Aynı çalışma metnini aynı anda birden fazla dergiye teslim etmek etik olmayan bir davranış ve bilimsel ilkelere de aykırı olup kabul edilemezdir.

5) Kaynakların Beyanı

Başkalarının çalışmalardan alınan kaynakların beyanı her zaman uygun şekilde yapılmalıdır. Yazarlar raporladıkları çalışmalarının esasını etkileyen önceki yayınlara alıntı göstermek zorundadır.

6) Çalışmanın Yazarlığı

Yazarlık; raporlanan çalışmanın kavramına, tasarımına, uygulamasına veya yorumuna anlamlı bir katkı yapan kişilerle sınırlı bir sıfat olmalıdır. Önemli katkıda bulunan tüm katılımcılar ilk yazarı takiben listelenmelidir. Araştırma projesinde çeşitli açılardan dâhil olmuş kişiler mevcutsa, bunlar katkıda bulunanlar sıfatıyla beyan edilmeli veya listelenmelidir. Yazarlık ayrıca, derginin editörü ile iletişim halinde olan yazışmadan sorumlu olan bir yazar içermelidir. Yazışmadan sorumlu yazar, tüm yardımcı yazarların makaleye dahil olmasını sağlamalıdır.

7) İfşaat ve Çıkar Çatışması

Tüm yazarlar çalışmalarındaki sonuç veya yorumlamaları etkileyecek herhangi finansal kaynağı veya çıkar çatışmasını beyan etmekle yükümlüdür.

8) Yayınlanmış Çalışmalardaki Temel Hatalar

Bir yazar kendi yayınlanmış çalışması içerisinde önemli bir yanlışlık veya kusuru fark ederse, bu durumu acil olarak dergi editörüne bildirmek ve mevcut yanlışlığın veya kusurun düzeltilmesi için editörle işbirliği sağlamak o yazarın yükümlülüğüdür.

Not: Yazarlık ve yazar sorumlulukları konusundaki ICMJE yönergeleri için http://www.icmje.org/recommendations/browse/roles-and-responsibilities/ . 

YAYIN İLKELERİ


1. Dergiye gönderilen makalelerin dili Türkçe veya İngilizce olmalıdır.
2. Dergiye gönderilen yazılar başka bir yerde yayımlanmamış ya da yayımlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır. Kongre ve sempozyumlarda sunulan bildirilerden üretilen makaleler, ilk sayfasında buna ilişkin bir açıklama notu olması koşuluyla Dergi’de yayınlanabilir.
3. Yayına kabul edilen veya yayınlanan makaleler, Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi’nin yazılı izni olmaksızın herhangi bir şekilde çoğaltılamaz ve yayınlanamaz. Ancak, kaynak göstermek şartıyla alıntı yapılabilir.
4. Çalışmalar için telif bedeli ödenmeyecek olup, yazarlar çalışmalarını dergimize göndermek ile çalışmalarına ait telif hakkını dergiye devrettiklerini kabul etmiş sayılırlar.
5. Dergide yayınlanan makalelerdeki görüşler ve bu konudaki sorumluluk makalenin yazarlarına aittir.
6. Dergiye gönderilen makaleler, yazım ve dilbilgisi kurallarına uygun olmalıdır. Editör ve/veya Yazın Kurulu, gerektiği gördüğü takdirde, yazarlardan şekil ve içeriğe ilişkin değişiklikler isteme hakkına sahiptir.
7. Dergi, Haziran ve Aralık aylarında yayımlanmaktadır. Bu yayın sürelerinde derginin yayın sistemine bağlı olarak kaymalar oluşabilir. Bu nedenle, Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, hiçbir talep ve sorumluluk altında bulunmamaktadır.
8- Yazarlar, Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi makale başvuru politikasına uymakla yükümlüdür.
9- Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, makale gönderimi ve değerlendirme sürecinde herhangi bir ücret talep etmez.

Mersin Üniversitesi Denizcilik ve Lojistik Araştırmaları Dergisi, makale gönderimi ve değerlendirme sürecinde herhangi bir ücret talep etmez.

                                                          Mersin University Journal of Maritime and Logistics Research